Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wanneer gaat Open VLD van naam veranderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272631)

IJsboer 7 augustus 2024 13:40

Wanneer gaat Open VLD van naam veranderen?

Wanneer het slecht gaat met een partij verandert ze na een verkiezingsnederlaag gewoonlijk van naam omdat de gemiddelde mens de link dan mentaal breekt met "De Nederlaag van partij X".

Wanneer denkt u dat Open VLD hun naam zal veranderen?

Libro 7 augustus 2024 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10396716)
Wanneer het slecht gaat met een partij verandert ze na een verkiezingsnederlaag gewoonlijk van naam omdat de gemiddelde mens de link dan mentaal breekt met "De Nederlaag van partij X".

Wanneer denkt u dat Open VLD hun naam zal veranderen?

Waarschijnlijk wishfull thinking van mij, maar ik denk dat ze eerder uit elkaar valt in enkele splinterpartijtjes.

ViveLaBelgique 7 augustus 2024 14:06

Open VLD verandert zijn naam het moment dat IJsboer niet meer zelf deelneemt aan zijn enquêtes.

Libro 7 augustus 2024 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10396723)
Open VLD verandert zijn naam het moment dat IJsboer niet meer zelf deelneemt aan zijn enquêtes.

What took you so long? :-D

Lukkas 7 augustus 2024 14:26

Zij mogen van naam veranderen zoveel zij willen, maar zij blijven de Pest Voor Vlaanderen.

Vlad 7 augustus 2024 15:30

Voor de gemeenteraadsverkiezingen is niet nodig want er komen amper nog partijen op onder eigen naam, zeker niet onder de partijnaam open VLD.

koe de poing 7 augustus 2024 17:20

ze gaan hun naam veranderen in D'26
Democaristisch en het jaar waarin ze onder de kiesdrempel verschrompelen

overigens wel jammer, want au fond ben ik aanhanger van het progressieve liberale gedachtengoed

kelt 7 augustus 2024 18:13

Een naamsverandering is geheel onnodig....
Zeg dat mijn favoriet edelman het gezegd heeft.

Even de betekenissen veranderen moet volstaan...

Onze Virtuele Liberale Dinges...

De schoofzak 7 augustus 2024 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10396723)

Maak daar nu zelf eens een poll over, dus met de vraag: "mag een forummer die een enquête opstelt, zelf stemmen in deze?"

Het zit blijkbaar zeer diep bij jou. Maar zou je je neerleggen bij een meerderheid?

De schoofzak 7 augustus 2024 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 10396810)
ze gaan hun naam veranderen in D'26
Democaristisch en het jaar waarin ze onder de kiesdrempel verschrompelen

overigens wel jammer, want au fond ben ik aanhanger van het progressieve liberale gedachtengoed

Zij hebben dat gedachtengoed verkracht! En jij zou het jammer vinden dat ze daarvoor niet genadeloos afgestraft worden?

De schoofzak 7 augustus 2024 20:32

Ik gok dat die naamsverandering zal doorgaan op initiatief van de nieuwe voorzitter. En dat dat een van zijn eerste verwezenlijkingen gaat zijn.

Maar 't gaat niet veel uithalen.

De oude krokodillen van de vld gaan het niet kunnen laten om zich overal mee te moeien, vb. als ze uitgenodigd worden in de media, en dat gaat vonken geven met de nieuwe generatie.

Een doodstrijd tot de volgende Vlaamse/Europese/Federale verkiezingen.

jogo 7 augustus 2024 21:33

"Frigidaire" gaat de nieuwe naam van de O-VLD zijn.
Als constructieve oppositie partij gaat ze het confederalisme opbergen voor de N-VA , zodat deze laatste zich voluit kan concentreren op het land redden.

IJsboer 19 januari 2025 14:10

Het onvermijdelijke is gebeurd se.

Ik ben blij dat ze 5 maanden geleden mijn draad heeft gelezen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/20...-f361-4a06-81/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be