Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   The hunt for Puigdemont. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272640)

Dadeemelee 8 augustus 2024 12:04

The hunt for Puigdemont.

Tot in de riolen toe.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240808_93520163

Gaan ze hem pakken?

Skobelev 8 augustus 2024 12:35

Hadden ze recentelijk geen amnestie gekregen?

koe de poing 8 augustus 2024 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10397152)
Tot in de riolen toe.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240808_93520163

Gaan ze hem pakken?

ik vraag me vooral af welke zoodieren ze er allemaal van verdachten Puigdemont te kunnen zijn ?
De tijgers ? de kamelen ? Het separatistbeertje ?

Herr Flick 8 augustus 2024 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10397166)
Hadden ze recentelijk geen amnestie gekregen?

ik was ook in dat gedacht.

blijkbaar niet dus.

Herr Flick 8 augustus 2024 13:24

Overigens mis ik de optie

Hij is door Aemerick opgepikt met een Jetski en naar het jacht van Prins Laurent gebracht.

Vlaanderen Boven 8 augustus 2024 13:45

Toch wel een speciale gast. Ik herinner mij dat ze hem eens hadden uitgenodigd voor een massa-bijeenkomst van de N-VA. Hij vond het een goed idee om ons in het Frans toe te spreken. Na 5 seconden was er natuurlijk geen kat meer die nog luisterde.

Herr Flick 8 augustus 2024 13:56

Ondertussen zijn de blokades overigens opgeheven.

Puigdemont is misschien wel ontvoerd door aliens.

Zipper 8 augustus 2024 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10397204)
Ondertussen zijn de blokades overigens opgeheven.

Puigdemont is misschien wel ontvoerd door aliens.

waarschijnlijk al terug de grens over:-)

Herr Flick 8 augustus 2024 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10397205)
waarschijnlijk al terug de grens over:-)

met den transporter van starship enterprise...

ik denk dat de Pui wel genoeg volk bij de mossos zal kennen zeker om een route op te zetten, vervolgens op nen ezel door de pyrinieen in ware WOII stijl maar dan de omgekeerde weg.

Vlad 8 augustus 2024 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10397152)
Tot in de riolen toe.

...

... en dat allemaal voor een dubbelganger ...

Herr Flick 9 augustus 2024 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10397252)

Daar zat ik ook aan te denken, ... Die Spanjolen hebben dat vervolgens pas op het laatste moment doorgekregen en schamen zich nu te pletter...

Weyland 9 augustus 2024 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 10397201)
Toch wel een speciale gast. Ik herinner mij dat ze hem eens hadden uitgenodigd voor een massa-bijeenkomst van de N-VA. Hij vond het een goed idee om ons in het Frans toe te spreken. Na 5 seconden was er natuurlijk geen kat meer die nog luisterde.

Ze hadden hem voor de gein in het Castilliaans moeten beantwoorden. ;-)

Universalia 9 augustus 2024 07:31

De 'gezochte'

Het rechtvaardige rechterslied alvast zingen?

Citaat:

Streng, maar rechtvaardig
Niet te zachtaardig
Zet al die zakkenwassers maar eens in hun ondergoed
Streng... het moet!
Programma

Vlaanderen Boven 9 augustus 2024 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10397463)
Ze hadden hem voor de gein in het Castilliaans moeten beantwoorden. ;-)

Zijn Frans had ook een redelijk zwaar Catalaans accent, en was sowieso al wat moeilijker te verstaan.

quercus 9 augustus 2024 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 10397201)

Tja... :roll:
Je kunt toch niet verwachten dat die man Nederlands kent. En bij de inwoners van het Iberisch schiereiland is de kennis van het Engels bijlange niet zo vanzelfsprekend als bij ons hier in Vlaanderen en Nederland. Vergeet niet dat zij zich ervan bewust zijn dat Spaans een zeer belangrijke taal is. Wat het aantal sprekers betreft is die taal veel belangrijker dan het Frans.

Herr Flick 9 augustus 2024 10:07

Anyway he did it again, hij is deze nacht in Waterloo aangekomen, ... iemand heeft m met zijn voiture. het land in gesmokkeld.

Vlaanderen Boven 9 augustus 2024 10:14

Niemand verwacht dat hij mensen in het Nederlands toespreekt. Van een prominente politieker als Puigdemont verwacht ik wel dat hij voldoende kennis heeft van het Engels, de enige echte internationale taal in 2024, om te kunnen communiceren met een internationaal publiek.
Ofwel was dat niet het geval, ofwel had hij zijn publiek zo slecht ingeschat dat hij niet besefte dat de meerderheid hem niet kon of wou verstaan (eventueel allebei). Eender hoe, het was niet echt van die aard om mijn respect voor de man te vergroten.

Herr Flick 9 augustus 2024 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 10397533)
Niemand verwacht dat hij mensen in het Nederlands toespreekt. Van een prominente politieker als Puigdemont verwacht ik wel dat hij voldoende kennis heeft van het Engels, de enige echte internationale taal in 2024, om te kunnen communiceren met een internationaal publiek.
Ofwel was dat niet het geval, ofwel had hij zijn publiek zo slecht ingeschat dat hij niet besefte dat de meerderheid hem niet kon of wou verstaan (eventueel allebei). Eender hoe, het was niet echt van die aard om mijn respect voor de man te vergroten.

Dat moet ge eens in een land als Spanje, Italie of Frankrijk verkondigen, die zijn daar nog een stukske nationalister dan hier, ... ge moet zelf maar eens nen Duits zoeken die goed , en ik bedoel goed engels spreekt proberen vinden.

good luck

Dat is eigenlijk alleen maar in de scandinavische landen , holland en belgie dat er echt moeite wordt gedaan om engels op iet of wat niveau aan te leren

ah en in het oostblok daar hebben ze dat ook begrepen. Maar dan de generaties die geen russisch hadden als 2' taal.

Vlaanderen Boven 9 augustus 2024 10:31

Ja, kan zijn, maar dat is niet ons probleem. Ik wil aangesproken worden ofwel in mijn taal, ofwel in de internationaal aanvaarde lingua franca (het Engels), niet in een vreemde taal.

Enfin, zoals ik zei was er na vijf seconden al een enorm geroezemoes, er was niemand die nog luisterde, ik had er bijna medelijden mee.

koe de poing 9 augustus 2024 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10397252)

wil je zeggen dat dat Rik Torfs was met een pruik op ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be