![]() |
Idee om voetbal interessanter te maken
Winst = 3 punten
Gelijkspel = 1 punt Verlies = 0 punten Daaraan zou ik toevoegen: Winst waarbij de winnende club minstens 5x scoort = 4 punten. Op deze manier stimuleer je aanvallend voetbal en beloon je ploegen die spektakel brengen. Stel ploeg A staat 4-0 of 4-1 voor tegen ploeg B in de 75ste minuut. Bijgevolg zal ploeg A in het slotkwartier nog volle gas geven om het BONUSPUNT binnen te halen. Leuker voor de fans in het stadion en voor de neutrale toeschouwer op tv. Geef hieronder jullie mening. |
Citaat:
Winnaar of verliezer, maakt niet uit. Hooligans zullen dan wel efkens nadenken. |
Citaat:
Bovendien ben ik tegen collectieve straffen omdat één iemand zich misdraagt. En nu graag ontopic, dankuwel. |
De winst per halftime herorganiseren zoals bij volleybal. Dus,een "manche" eindigt nadat een team 5 keer gescoord heeft. Wie eerst 3 manches wint, wint de match.
|
Ik begrijp de reden. Maar als het voor de verliezende club geen nadeel heeft zie ik het verkeerd lopen.
Dan maakt het niet uit of je 4-0 of 5-0 verliest en dreig je situaties te krijgen waar men die 5de goal cadeau doet. Dus misschien combineren met een -1 voor de verliezende ploeg ipv 0 punten. |
Ik zou eerder het basketbalsysteem toepassen.
Binnen de 1 minuut moet de bal over de middellijn en binnen de eerstvolgende minuut moet er een ‘doelpoging’ (bal binnen de kleine rechthoek) zijn. Dat vermijdt tijdwinnen en dat eindeloze getik achteraan. |
Citaat:
Ik reken dus op het eergevoel van de spelers. |
Citaat:
|
De bal moet 8 seconden na het in het bezit komen van de bal naar de speelhelft van de andere ploeg worden gespeeld. Na 24 seconden moet een doelpoging ondernomen worden. :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Rode duivels waren veel verder gekomen, moesten de wedstrijden gespeeld worden zoals ze vroeger gespeeld werden, ja ook met flaters van scheidsrechters. |
Citaat:
Het zijn juist een bende janetten. Daarbij is volgens mijn bescheiden mening, voetbal geen contactsport. |
Citaat:
Er zouden uiteraard veel meer doelpunten vallen, maar ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be