![]() |
One pedal drive.
Ik rij niet met een EV dus ik wist er niks van, maar waar is daar de logica van?
Als je ‘normalerwijze’ nooit het rempedaal gebruikt dan ga je dat in noodsituaties ook niet doen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240813_96182062 Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is botsen met een EV leuk? |
Citaat:
|
Artikel is verborgen, maar ik heb een paar jaar met een Tesla gereden; en dat werkt inderdaad. Ik kan u aanraden om een testrit aan te vragen bij Tesla om te zien hoe dat werkt. De eerste rit hief ik de gaspedaal op bij het naderen van een rood licht, en ik stond stil zo'n tien meter voor het licht. Maar eens dat je het gewoon bent is het wel cool. Uiteraard blijf je de rempedaal gebruiken als het nodig is. Die reflex gaat nooit weg.
|
Citaat:
|
Ik heb het eens bekeken op de site van Volvo het idee is op zich wel goed natuurlijk maar eigenlijk iets wat je of ik toch in een conventionele auto ook al doe, gewoon gas lossen of minderen en hem laten uitbollen.
Verschil is dat bij een electrische voituur hij gaat dan regeneren en de energie terug uw accu in sturen. Er staat nog altijd ne pedal in om te stoppen, nogal logisch want in geval van nood moet uw menselijk brein nog altijd met die auto rijden en moet ge de computer kunnen bypassen. Aangezien dat madamme daar door een paar meter gazon, een haag en een picknik tafel gevlogen is, zal het hier eerder een geval zijn van ipv de rem in te duwen er vol kroket gas is gegeven. Dat in combinatie met het snelle optrekken zal de oorzak zijn. Niet het design van die pedal op zich. |
Voor mensen die het gewend zijn overal vooruitziend uit te bollen is one pedal driving niet efficiënt.
Bepaalde merken schakelen het zelfs gans uit. uitleg: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...s-inefficient/ |
Wat heeft die dame in Zandvliet dan gedaan? Vol op de gas terwijl ze wou remmen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ge komt dat ook wel eens tegen met oudere mensen , ge zet hem in de D van drive of R van race en dan vol op de gas. |
Citaat:
In de vele lezersreacties -van ervaren EV-rijders- kan met ook lezen (naargelang wegbeeld en verkeer). Mogelijke reden bij Porsche Taycan is dat die als een van de weinige EV altijd een 2-bak heeft (met zeer lange overbrengsverhouding van de 2e-versnelling), regeneratie is er ook maar enkel wanneer men het rempedaal aantikt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Binnenkort gaan de wokes en watjes nog de ACC verbieden bij een rijbewijs B. Rijbewijs C verplicht?: Citaat:
|
Kijk mensen....
Hoe dan ook is het "klassieke 3 pedaals systeem" ten dode opgeschreven... De koppeling en de versnellingsbak (die stukken mechanisch vernuft,geperfectioneerd over meer dan 100 jaar) zijn kompleet overbodig in Electrische aandrijving.... En wie zich zijn eerste auto-rijlessen herrinnert weet nog wel dat 3 pedalen En een pook EN een stuur best wel veel terzelfdertijd zijn....:oops::oops::oops: gewenning..... Een pedaal en een stuur lijken ergonomisch en technisch al te volstaan voor het bedienen van een EV.(die in de vorm van een buitenmaats computersysteem al een tweede piloot aan boord heeft van zichzelf)....inderdaad zal de discussie over de noodzaak van een "noodstopprocedure" nog wel duren... Het lijkt mij dat er,zoals bij machines in een fabriek,of liften, een echte "overrule" voorziening moet blijven zijn die,los van de software,via directe harde bedrading zegt STOP,NU.... Voor mijn part met een grote rode STOP knop die je in mept....o wat gaan we daar nog fun mee hebben 8-) |
Citaat:
Reeds vertaalde link: https://www-thedrive-com.translate.g...eering%20wheel. of https://www.tesla.com/ownersmanual/c...eering%20racks. Oei oei en het eerste serieus ongeval, allemaal de schuld van de niet-mechanische techniek. :roll: Waar zijn de pre-internet-tijden aan de toog gebleven waar de ABS in de moderne auto niet deugde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be