Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Grenscontroles een succes ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=272847)

fred vanhove 21 september 2024 17:47

Grenscontroles een succes ?

Laat me lachen. Hoeveel potentiele terroristen hebben ze daar nu ondertussen al onderschept ?? Ja ik lees een paar onnozelaars met wat wiet in tussen hun tabak ongetwijfeld en dan een paar sans papiers die ze dan maar terug naar B Fr of NL sturen terwijl die er dan paar uur erna aan een andere grenspost toch door komen.

Maar goed blijkbaar is er nooit geld voor iets behalve dan voor debiele acties als deze.

Doel bereikt want Jan Modaal is weer even gesust en daar gaat het om:lol::lol:

https://www.hln.be/buitenland/duitsl...rijk~adcdfbdd/

pajoske 4 oktober 2024 18:32

Ik ben vandaag een viertal keren de Duits-Nederlandse grens gepasseerd over kleinere (fiets-) wegen. Zoals ik voorspeld heb: een geen verste verte enige controle te zien. En dan te weten dat de autostrade vlak bij is. Je kan zonder probleem de grens over wandelen.

fred vanhove 4 oktober 2024 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10416850)
Ik ben vandaag een viertal keren de Duits-Nederlandse grens gepasseerd over kleinere (fiets-) wegen. Zoals ik voorspeld heb: een geen verste verte enige controle te zien. En dan te weten dat de autostrade vlak bij is. Je kan zonder probleem de grens over wandelen.

Was ook te verwachten. Dat kan je maar paar dagen of hooguit paar weken volhouden.

Trouwens hoe herken je iemand die een aanslag wil plegen ?? Dat staat toch niet op diens voorhoofd gegrift.

Vlad 5 oktober 2024 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10416922)
Was ook te verwachten. Dat kan je maar paar dagen of hooguit paar weken volhouden.

Trouwens hoe herken je iemand die een aanslag wil plegen ?? Dat staat toch niet op diens voorhoofd gegrift.

Het gaat niet enkel over aanslagplegers. Ook illegalen worden geviseerd. Zo werden er al de eerste dagen al honderden aan de grens tegengehouden. Ook grensoverschrijdende criminaliteit wordt weer moeilijker. Dat gaat dan niet enkel over drugs maar ook over internationale dievenbendes zoals bvb Oost-Europese koperdieven die het treinverkeer elke dag wel ergens stilleggen. De grenzen bewaken brengt op die manier straks meer op dan het kost.

maddox 5 oktober 2024 11:16

Citaat:

Daarom dat grenscontroles nog steeds orde aan de dag zijn over de hele wereld. Ja, weliswaar niet overal tegelijk en even streng. (Alhoewel, we zouden eens een les kunnen leren over deze grens, of nog ouder .)

Citaat:

Neen, zolang we geen gedachten kunnen lezen is dat moeilijker. Maar we kunnen toch al gerichter zoeken, kwestie, van zoveel keuze is er tegenwoordig niet meer.

Herr Flick 7 oktober 2024 08:02

Citaat:

dat had lucratief kunnen zijn, elke keer met ne zak pillen de grens over ;-)

Herr Flick 7 oktober 2024 08:03

Citaat:

baard , djelaba , rugzak, groot mes, lege moorddadige blik en hopeloos op zoek naar Allah's snackbar ?

pajoske 8 oktober 2024 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10417603)
dat had lucratief kunnen zijn, elke keer met ne zak pillen de grens over ;-)

Als ik fietstassen had, was ik in Tüdderen wel wat alcoholische drank gaan kopen.

Herr Flick 8 oktober 2024 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10417976)
Als ik fietstassen had, was ik in Tüdderen wel wat alcoholische drank gaan kopen.

Wel dat wou ik eigenlijk nog meegeven als tip, zoals bij de driehoekshandel over de oceaan.

Pillen naar ginder en Drank als retourvracht, ik zou mij rap fietstassen gaan halen.

De schoofzak 11 oktober 2024 12:38

Ik heb dat al eer gezegd en ik herhaal het: fysiek de grenzen bewaken is quasi onmogelijk waterdicht te maken.
Cfr ijzeren gordijn en soortgelijke.

Bestraffing van illegale binnenkomst in een land, afsluiting van de sociale zekerheid, prompte repatriëring desnoods via een buurland van het land van nationaliteit van betrokkene ... daar zitten de oplossingen.

cato 14 oktober 2024 23:50

Citaat:

Die grens controle is symbool politiek en heeft nauwelijks effect.
Wat echt helpt ,is een veel striktere EU grenscontrole en de opvang van asielzoekers buiten de EU.
Vervolgens een verdeling naar rato van de mensen die echt recht hebben op asiel .

cato 14 oktober 2024 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10419221)
Ik heb dat al eer gezegd en ik herhaal het: fysiek de grenzen bewaken is quasi onmogelijk waterdicht te maken.
Cfr ijzeren gordijn en soortgelijke.

Bestraffing van illegale binnenkomst in een land, afsluiting van de sociale zekerheid, prompte repatriëring desnoods via een buurland van het land van nationaliteit van betrokkene ... daar zitten de oplossingen.

Inderdaad de illegale migranten zullen snel aangepakt en teruggeplaatst moeten worden in een opvangkamp buiten de EU.
Van daaruit kunnen terug keren naar het land van afkomst.

fred vanhove 19 oktober 2024 08:36

Hoeveel terroristen hebben ze ondertussen al onderschept met die grenscontroles. Ik lees vooral wat kwibussen met een bolletje wiet maar verder ??? Heeft een terrorist een specifieke ID kaart of zo ?? :-D

Mogen we spreken van succesvolle acties die ons niet te veel geld kosten en heel efficient zijn:roll:

Universalia 19 oktober 2024 09:32

Grenscontroles een lachertje of en veel te late 1 aprilgrap? :?

pajoske 28 oktober 2024 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10422799)
Grenscontroles een lachertje of en veel te late 1 aprilgrap? :?

Als hulpmiddel tegen illegale migratie = een lachertje. Ik ben laatst op en af naar Düsseldorf gereden via autostrade. In geen verste verte controle gezien.

Enige resultaat grenscontroles=de grensbewoners zijn gekl**t.

Vlad 28 oktober 2024 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10427147)
Als hulpmiddel tegen illegale migratie = een lachertje. Ik ben laatst op en af naar Düsseldorf gereden via autostrade. In geen verste verte controle gezien.

Enige resultaat grenscontroles=de grensbewoners zijn gekl**t.

De Duitsers hebben dit jaar al meer dan 50.000 illegalen inreizen gestopt, 28.000 illegalen teruggestuurd (die vermoedelijk wel in Europa blijven), bijna 8.000 mensen onderschept tegen wie een (internationaal) arrestatiebevel liep en meer dan 1.000 mensensmokkelaars opgepakt. Dat is wel iets anders dan enige resultaat grensbewoners gekloot mijn gedacht. :-P

Moderne technologie zou het mogelijk moeten maken om de brave Europeanen zonder veel moeite de grenzen door te laten en alle illegaliteit en criminaliteit een serieuze hak te zetten. Het moet gedaan zijn met de vogelvrij verklaring van al die illegaliteit en criminaliteit terwijl de brave werkende burgers voor het minste een GAS boete aan hun broek hebben. :evil:

Gipsy 28 oktober 2024 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10422784)
Hoeveel terroristen hebben ze ondertussen al onderschept met die grenscontroles. Ik lees vooral wat kwibussen met een bolletje wiet maar verder ??? Heeft een terrorist een specifieke ID kaart of zo ?? :-D

Mogen we spreken van succesvolle acties die ons niet te veel geld kosten en heel efficient zijn:roll:

Ben zaterdag naar Frankrijk geweest, maakte me al zorgen om opstropping aan de grens want Frankrijk had verwittigd zijn grenzen terug te controleren. Alles open en vrij doorrijden zonder stoppen of vertragen. Gene flic te zien. Idem in het terugkomen.

De schoofzak 28 oktober 2024 18:37

Zoals ik eer al schreef in deze draad: muren zijn toch zo makkelijk te omzeilen.

Wat ik nog wou toevoegen: er zijn maar weinig internationale grenzen waar het "klein grensverkeer" niet courant toegelaten is.

Wat wel nuttig is: het vervelend maken van al te makkelijk ruime internationale grensoverschrijdingen. Ik bedoel: de controles op de luchthavens.
En daarbij zouden ze dan volop ai moeten kunnen inzetten. Gezichtsherkenning enz. bla bla ...

DucDEnghien 29 oktober 2024 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10427186)
Ben zaterdag naar Frankrijk geweest, maakte me al zorgen om opstropping aan de grens want Frankrijk had verwittigd zijn grenzen terug te controleren. Alles open en vrij doorrijden zonder stoppen of vertragen. Gene flic te zien. Idem in het terugkomen.

De grenscontroles in Frankrijk beginnen pas op 1 November en op een beperkt aantal plaatsen, een 20tal, op punctuele manier, dus niet constant. Vnl in Doornik, Moeskroen en Menen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be