![]() |
Meanwhile in France... huisje huren.
Jean heeft een huisje gevonden.
Om een toch kans te hebben om een toekomst op te bouwen was een budget voorzien van 33% van het netto loon. De andere 67% is voorzien om te leven en te sparen voor een bouwgrond en eigen woning. 33% van het netto van 1700€ is net niet gelukt. Met de in Frankrijk voor iedereen verplichte brandverzekering komt de maandelijkse kost op 575€ (huur) + 22€ (brand en familiale verzekering) Nu,je hebt er wel wat voor. Een alleenstaande bungalow met garage,kelder en afgesloten leine tuin. Dit op minder dan 15 km van een grote stad (35.000 inwoners). In Limburg (België) is Jan nog steeds op zoek. |
Dit is maar een beetje een achtergestelde Meanwhile hoor...
Geen enkele link, niet naar bungalows die te huur staan, niet naar brandverzekeringen... We moeten maar aannemen dat hetgeen u hier post een courante prijs weergeeft. Wie weet hebt u ergens een uitzondering gevonden en presenteert u die nu hier als zijnde courante prijs... Ik zeg niet dat dat zo is maar u geeft me ook geen reden om anders te denken. Daarnaast: kunnen we ook nog een beetje serieus blijven en ietsje minder aan stemmingmakerij doen? Iemand verdient €1700 netto, betaalt ongeveer €600 huur en met de overschot gaat hij 'sparen voor een bouwgrond en een eigen woning'? Je beweert dus dat je in Frankijk met €1100 per maand je gas, elektriciteit, vervoer, telecom, eten en drinken, vertier,... betaald krijgt EN dat je daar dan bovenop nog kan sparen?? Het was lang in spanning wachten op een nieuwe Meanwhile maar initieel stelt-ie me wel een beetje teleur moet ik zeggen... |
Citaat:
In Belgie heeft Jean na 1 zoektocht op Immoweb ook al zijn goesting gevonden. Landhuis op 3600m2 grond, gemeubeld, 2 slaapkamers, autoparking zowel buiten als overdekt, terras, ALLE KOSTEN INBEGREPEN (verwarming, elektriciteit, water, internet,....), zelfs de link er naartoe is inbegrepen!! €600 |
Iets meer in de Vlaamse landsstreek?
Ook geen probleem. Woning (huis, geen bungalow) met tuin, niet op 15km maar op 10 min van het stadscentrum, garage, 3 a 4 slaapkamers, meerdere beschikbaar, link... €564 |
Citaat:
|
Citaat:
Colocation ..... kamergenoot .... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie maar één. |
Citaat:
|
[quote=BigF;10413965]In Belgie heeft Jean na 1 zoektocht op Immoweb ook al zijn goesting gevonden.
Landhuis op 3600m2 grond, gemeubeld, 2 slaapkamers, autoparking zowel buiten als overdekt, terras, ALLE KOSTEN INBEGREPEN (verwarming, elektriciteit, water, internet,....), zelfs de link er naartoe is inbegrepen!! €600 Vergissing van mij. Sorry |
Citaat:
Citaat:
|
Als je een manie hebt om Fransen (ook veel N-Afrikanen) te zien, ga gewoon naar onze kuststreek die pal naast Frankrijk ligt, Fransen genoeg te zien die het niet al te nauw nemen met het verkeerreglement zoals wij dat kennen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarin staat duidelijk vermeld dat: a) we krijgen er meerdere in beheer! b) Let op! De getoonde foto's zijn ter indicatie en kunnen verschillen per woning. |
Citaat:
|
[quote=Onzijdig;10413990]
Citaat:
Foutje. |
Citaat:
:| |
Citaat:
Maximum prijs €600 en minimum terreinopp 200m2 (kleine tuin). Van de 137 woningen uit de lijst schieten er dan welgeteld nog 5 over. Kortom; 5 op de 137 woningen (3,5%) is in overeenstemming met de woning die u presenteerde in de openingspost. Het eerste is een buitenverblijf, voor het tweede moet je loon minstens drie keer de huurprijs (€600) zijn waardoor Jean met zijn €1700 al afvalt, het derde kan eventueel dienen (€580, is dit het huis uit de OP?), het vierde is redelijk verdacht wegens welgeteld 1 foto en het laatste noemen wij hier (afgaand op de foto's) een 'krot'. Het is dus wel duidelijk dat u hier laat uitschijnen dat Jean een huis op de kop getikt heeft zoals er daar duizenden staan maar niets is minder waar. Als we het buitenverblijf, het voor Jeans budget te dure en het krot even buiten beschouwing laten voldoen 2 huizen op de 137 aan Jean's eisen. 1,4% dus... Kunnen we besluiten dat het huis wat u hier aan Jean gekoppeld hebt echt wel een uitzondering is? Ja he? |
Citaat:
Ik zal aan 'Jean' eens vragen hoe lang hij heeft moeten zoeken. |
Citaat:
Maakt weinig uit welke taal men daar spreekt. Huisje - liefst met tuintje - betaalbaar met eigen arbeiders middelen... Als dat niet meer mogelijk is stopt het hé. De 'goesting' vinden bij arbeiders om hard te werken zonder toekomst is een rariteit. Rest voor de overheid dan nog enkel de zweep. Belasten tot honger en kou de mensen dwingt om terug te keren naar honderd jaar geleden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be