![]() |
De fatbike. Een nieuwe plaag?
https://www.demorgen.be/beter-leven/...wint~b5920807/
Ziet er een beetje uit als een moto, vandaar waarschijnlijk de aantrekkingskracht voor pubers. En geen helmverplichting in Nederland. Hét probleem uiteraard is dat ze uitnodigen tot opvoeren van de snelheid. Citaat:
Citaat:
|
Grapjurk, die Fatbikes zijn gewoon samenraapsels van goedkope Chinese brommerkes, waar de Chinezen niet meer mee mogen rijden(benzine, 2 of 4 takt), en massa geproduceerde E-bike spullen zoals de goedkoopste accupacks en meest water-lekkende electronica-
Europese E-bike fabrikanten gebruiken dezelfde electronica, maar dan met betere kwaliteitscontrole en water-bescherming . Gemonteerd in Chinese fabrieken op fietsen met Japanse of Tawainese onderdelen om er toch wat kwaliteit in te bakken. |
Ja Dadee het komt weer op hetzelfde neer he,
Niet het product is het probleem (dat ge rommel koopt doet ge uw eigen aan) maar de handhaving, de wet is duidelijk, 25 per uur ondersteuning, v-max of 45 als ge een rijbewijs, taxplaat, helm en zijspiegel hebt. (speedpedelec). Als ge als flik allahtonen of autochtonen op zo een ding ziet vlammen tegen 60 per uur dan moet ge die oppakken en hun veloke in beslag nemen. Zelfde voor van die stepidiooten die te snel door voetgangerszones vlammen , overdreven snel rijden of met twee op een plank staan. maar wat doen de ordehandhavers, aan de statie, niks, nul. een beetje hun tijd staan verkloten, of het nu flikken, stadswachten of securitate van de spoorwegen is. In het aller, aller beste geval is er eens een held bij die zo een inteelt debiel aanspreekt. |
Ik reed in mijn jonge jaren ook met een gelimiteerde fiets. Speelkaarten aan de spaken.????
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een psychopaat in een auto of op een fiets: niet veel verschil.
Elke elektrische fiets kan je verprutsen: geen gewoon een kleinere bandenmaat in. |
Citaat:
In mijn 25 per uur zit een andere naaf versnelling dan in exact dezelfde 45 per uur. verder verschillen die in niets, kader, aandrijving, motor , alles identiek . belangrijk verschil is de lagere aankoopprijs waardoor veel meer volk zo een fiets kan aanschaffen en ze het dus ook voor hun kinderen doen, die niet naar de fietsenmaker moeten om te gaan chippen , een handleiding downloaden en wat prutsen en ge hebt ineens iets in uw handen dat 2 keer zo hard kan. of zelf nog harder. Als de versnellingen het maar aan kunnen. Vervolgens gaan die pubers, die nog geen last hebben van verantwoordelijkheidsgevoel er vol gas mee rond racen. Tot er ene in een muur knalt of geschept wordt door een auto natuurlijk. |
Waarschijnlijk hebben ze ze allemaal al lang weggegooid maar wat is er gebeurd met de "rollekes" van weleer?
De schrik van alle bromfiets-rijdende pubers in de jaren 80? Elke week stond er 's ochtends wel ergens een politiecontrole om elk brommeke op die rollekes te zetten. En als je geklist werd met een opgevoerde brommer kon de rekening snel oplopen: Je brommer ging sneller dan 40 dus was-ie volgens de wet een motorfiets: dus -boete omdat je geen rijbewijs voor een motorfiets had -boete omdat je motorfiets niet ingeschreven was -boete omdat je motorfiets niet verzekerd was -boete omdat je met je motorfiets over het fietspad reed En nu tegenwoordig kan je die fatbikes bij wijze van spreken zo van de straten plukken (op sommige plaatsen val je bij wijze van spreken over die dingen) maar de politie doet er blijkbaar weinig aan. Raar... |
Citaat:
Bomma die haar Easy Rider dagen wil herbeleven is echt wel zeldzaam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Twee keer 'trappen' en 40km/u of meer rijden ... rijbewijs, helm, minimumleeftijd, ... halo, iemand thuis bij de wetgevende macht of moeten er weer eerst doden vallen ?
|
Citaat:
Fiets met hulpmotor, speedelec(volgens mij een verkeerde insteek, een speedelec is een brommer met een eigenaardige gashendel) of bromfiets. Waarbij de regels al bepaald zijn, en an sich niet slecht. Maar net zoals met alle regels, als er geen gevolgen zijn op overtreden, is het nutteloos. En ja, zoals BigF aangeeft, eind jaren 80 stonden de flikken op elke straathoek elke bromfietser tegen te houden die maar in de verte te snel leek. Blitse kledij was al genoeg om met een aamhechtige solex al op de rollen te moeten. Met een nieuwe Aprilia kon je geen 50 meter rijden of er hing een combi aan je kloten. Die dingen leken al 120km/u te rijden op de staander. Een uitlaat die wat knetterde, aan de kant... in beslag genomen en als je geluk had, kon je een uitgeklede brommer terug gaan halen bij de door de procureur aangeduide "specialist". In die tijd voor het Antwerpse omgeving deze, nog steeds bestaande sloperij. En als je de weg wist, kon je de weggenomen onderdelen voor en "redelijke" prijs terugkopen bij een onderdelenverkoper in Hoboken. (maar die is verdwenen in de nevelen der geschiedenis) |
Ik vind fatbikes toch lelijke dingen en ik denk dat de hype snel zal uitdoven.
|
Ziekenhuizen registreren een week lang alle fatbike-ongelukken
zoals met de steps, is er ook bij de fatbikes een behoorlijk deel van de gebruikers, dat alle regels en fatsoen naast zich neer legt... Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Een goed begin ! 8-) |
Citaat:
Misschien effectief maar of dat wettelijk is ????? Zoals hier...... https://www.hln.be/geld/raad-van-sta...fden~afc89412/ |
Zo simpel kan het zijn.
Nu de regel "nadat de eigenaar er afstand van heeft gedaan" schrappen en klaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be