![]() |
Welke politieke kopstukken en steden zijn vandaag het meest boeiend om te volgen?
Op welke steden of gemeenten richten jullie vandaag extra aandacht? En welke politici volgen jullie specifiek in verband met hun verkiezingsresultaten?
Zelf ben ik erg benieuwd naar de prestaties van de kopstukken van Open VLD. Ik gun hen een totale afgang, vooral voor mensen als Egbert Lachaert, Vincent Van Quickenborne, Alexander De Croo, Gwendolyn Rutten, en Paul Van Tigchelt. Het is bijna leedvermaak om te zien dat nauwelijks een enkele afdeling, inclusief die van de huidige voorzitter Eva De Bleeker, het aandurft om onder de vlag van Open VLD naar de kiezer te stappen. Daarnaast kijk ik uit naar de ontwikkelingen in Sint-Niklaas, waar ik hoop dat 'matrakken-koning' Conner Rousseau een flinke klap te verduren krijgt. En in Genk zijn we natuurlijk benieuwd naar de resultaten van Zuhal Demir. |
Maar 1 eigenlijk: Antwerpen.
|
Citaat:
|
Van Quickenborne en zijn rode marionet, + de SSossen, vooral de knipper de velozot, die mogen ze in den hoogste boom hangen.
|
De Denderstreek (Ninove, Denderleeuw, Aalst.....)
|
Naast mijn eigen Antwerpen ook benieuwd naar Oostende (de strijd tussen Tommelein en Crombez), Dendermonde (CD&V de eerste keer na het tijdperk van de populaire Piet Buyse), Tienen (wat zal het experiment van Holslag opleveren?), Gent en Genk natuurlijk. En Kontich en Duffel omdat die gemeenten me bekend zijn (maar grote schokken verwacht ik daar niet).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Was ook van de kanten van Aalst.
Dus Aalst, Denderleeuw en omstreken volg ik ook met wat meer aandacht. Wanneer ik er zo bij stil sta, zijn er best wat steden/Gemeenten die ik volg, alsook enkele politici. Toegegeven, de politici die ik volg vandaag, volg ik eerder vanuit een een soort van leedvermaak. Zo bijvoorbeeld, weet ik zeker dat ik er vrolijk van word, wanneer ik een ontgoochelde Bart Tommelein ga zien. Veel politici zijn de afgelopen vier/vijf jaar gewoon al te ver gegaan in hun waanzin. Voor mij is wat vandaag speelt, veeleer 'De Afrekening'. |
Citaat:
|
Sint-Niklaas, of de Connard al dan niet genoeg groepies gevonden heeft.
|
Citaat:
|
De Vlaamse gemeenten in de rand waarvan sommige Franstalige inwoners daar al 30 jaar of meer te wonen, die zelfs ja, neen of dank je, niet in het Nederlands kunnen/willen zeggen.
|
Citaat:
|
Cameratoestanden en journalisten worden in elke normale democratie geweerd uit het stemlokaal.
België is geen normaal land. ![]() In België wordt zelfs de internationale journalistiek in het stemlokaal toegelaten; met goedlachse toestemming van de partijvoorzitter van 's lands grootste partij. |
Mijn eigen stadje, dat ligt voor de hand. Met een populaire schepen Demeulemeester die N-VA heeft verlaten en een eigen lijst samenstelde met nogal wat bekende mensen uit het lokale verenigingsleven kan dat vonken geven. Mijn partij komt niet op, zelf stemde ik op lijsttrekker Brigitte Vanhoutte van N-VA en ik wens het haar toe dat ze burgemeester kan worden. Ze was een zeer goede schepen en ze verdient het. Alhoewel ik denk dat ze het moeilijk gaat hebben om burgemeester Michaux zijn stemmenaantal te evenaren.
Antwerpen, ben benieuwd of de opgeklopte hetze in de media tussen BDW en Dhaese veel wind gaat kunnen halen uit de zeilen van 't coiffeurke die daardoor minder in zicht is geweest. Ook het Ahidar verhaal maakt dat Antwerpen voor verrassingen kan zorgen. Gent, zal het Mathias De Clercq lukken om die ergerlijke bakfiets-dictator Watteeuw achter zich te houden ? Genk, waar ik anders nog niet eens aan zou denken is nu interessant door het Zuhal verhaal. Oostende omdat ik hoop dat Tommelein op zijn bek gaat. Brakel, omdat ik het Alexander De Croo toewens dat het hem zou lukken de sjerp te behalen. En dan natuurlijk de marginale driehoek, met vooral Ninove. Gaat die patapouf van het Blok erin lukken om in zijn eentje de meerderheid te behalen ? Of is het weer zes jaar oppositie ? edit : ik was St Niklaas vergeten. Hopelijk lukt het CR, zodat zijn criticasters allemaal een acute diarree aanval krijgen van frustratie & woede. |
Als inwoner van één van de 19 gemeenten in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest volg ik vandaag in de eerste plaats wat hier - in 'mijn' gemeente maar ook in de 18 andere - gebeurt.
Ik heb zéér 'behoudsgezind' 'centrum-democratisch' gestemd omdat ik enerzijds niet ontevreden ben met het beleid van 'mijn' burgemeester (v) & 'haar' coalitie en anderzijds weinig geloof hecht aan de vele plechtige beloften van de oppositie (vooral dan die van de 'extremen' van zowel 'links' als 'rechts'). In de tweede plaats ben ik ook wel benieuwd naar de verkiezingsresultaten in de gemeenten waar mijn vriend(inn)en en familieleden (m/v/x) wonen: dat gaat dan van Brugge & Zedelgem & Wervik via Gent & Lochristi & Oudenaarde naar Charleroi & Luik & Paliseul & Verlaine. En in de derde plaats zal ik me ook bezig houden met wat de stembusgang in de rest van het land opleverde; vooral Antwerpen mag dan op aandacht rekenen: ik hoop dat ook daar de 'extremen' een electorale oplawaai krijgen waar ze niet (= nooit) meer van bekomen. :twisted: |
Citaat:
En Ninove voor de klucht. |
Citaat:
|
Citaat:
Deze heb je al voor net geen 200 euro: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be