![]() |
Communautaire agenda N-VA
Een aantal keer werd hier geschreven dat er geen staatshervorming zou komen. Blijkens uitgelekte nota’s heeft de N-VA nochtans wel degelijk een communautaire agenda.
Waar gaat het om? - Afschaffing federaal wetenschapsbeleid, splitsing van alle federale wetenschappelijke instellingen, tot het KMI toe. - Splitsing alle federale culturele instellingen - Regionalisering federaal Agentschap voor Buitenlandse Handel - Afschaffing federale ministeries Werk en Mobiliteit - Afschaffing kanselarij eerste minister - Asymmetrisch beleid inzake controle, sanctionering en vrijstelling werklozen - Regionalisering gemengde bevoegdheden, i.e. Ontwikkelingssamenwerking, Landbouw, Grootstedenbeleid enz. En via het Vlaams regeerakkoord vernemen we dat de gezondheidszorgen moeten gesplitst worden, dat er een Vlaamse Raad van State moet komen, dat de penitentiaire gezondheidszorgen moeten gesplitst worden, idem voor het BOIC, dat de politiescholen moeten gesplitst worden, dat de deelstaten een eigen stem moeten krijgen in de EU en in de OESO… |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat mij betreft staat er in heel dat lijstje idiotieën maar één punt dat ik verdedigbaar acht : een asymmetrisch beleid inzake controle en sanctionering werklozen. Voor de rest staan daar veel debiliteiten in : zelfs de het bedrijfsleven is radikaal tegen het onnozele voorstel om agentschap buitenlandse handel te splitsen. En het KMI splitsen ??? :lol: Waar haalt men dergelijke debiele gedachten toch uit ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe groter de verschillen tussen regio’s, of binnen regio’s, hoe meer nood er is aan een eengemaakt beleid, om voor iedereen gelijke kansen, welvaart, veiligheid, … te scheppen. |
Citaat:
|
NV-A logica:
We moeten in België alle bevoegdheden splitsen want elke regio heeft een ander beleid nodig. EN dat is kostenbesparend We moeten in Vlaanderen de provincies afschaffen, want alle regio's hebben eenzelfde gecentraliseerd beleid nodig en dat is kostenbesparend. Dat snap ik nu niet. Ik zie maar één mogelijke logische verklaring: NV-A wil ten alle koste haar macht uitbreiden. Het algemeen belang van de burger is niet van tel. |
Citaat:
|
Citaat:
Zouden de tsjeven niet meer van een splitsing van de gezondheidszorg willen weten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De laatste twee wapenfeiten die ik me herinner: de sheriff van West-Vlaanderen maakt van zijn kloten tegen transmigranten, en tante nonneke van Antwerpen vindt dat de flikken ons meer moeten doen blazen bij verkeerscontroles. Ik zeg: gouverneurs, bestendige deputaties, arrondissementscommissarissen en provincieraden zijn vet overbodig. Hun administraties eventueel wel: domeinen die nu van hen afhangen, moeten bestuurd blijven. Provinciale scholen moeten blijven studenten onderwijzen. Rampenplannen moeten blijven bestaan en opgevolgd voor actualisatie enz. (provinciale wegen bestaan al niet meer) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De schuldgraad in Franstalig België is ook een pak groter dan in Vlaanderen. Idem de werkloosheidsgraad. Grand Bouche spreekt nog altijd geen Nederlands. Ook typisch voor Brussel en Franstalig Belgique. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be