ossaert |
6 januari 2005 20:02 |
Ik ben er even langs geweest. Het is altijd leuk te lezen dat de wereldkampioenschappen intellectuele masturbatie nog steeds doorgaan en dat afwijkende meningen getolereerd worden. Kijk eens wat een stouterik durfde posten:
Belgisch-nationalisten pleiten voor een algemeen tweetalig Belgiƫ.
Citaat:
Als ik mij op hetzelfde niveau als Bruno terugbreng dan kan ik ook beweren dat "Unitarisme in Belgie: niet verenigbaar" is.
Wordt daarmee elke 'Belg' verplicht om niet alleen Nederlands, Frans, maar ook Duits, Letzeburgs en Picardisch te leren. Nog enigzins uitvoerbaar als het darabij zou blijven, maar de 'Belgen' moet dan ook verplicht worden om de grote Vlaamse (Roeselaars, Brugs, Gents, Aalsters, Antwerps, Kempens, Brussels en Limburgs) en Waalse dialecten te kennen. Ik vrees toch wel dat onze kindertjes tot hun 93ste op de schoolbanken mogen blijven zitten in het Belgenland van de BUB.
|
Inderdaad, een wel heel foute reactie, maar gelukkig grijpt de forumadministratie gezwind in:
Citaat:
gelieve hier ernstig debat te voeren, en geen achterlijke, nietszeggende posts te plaatsen. zoniet zal ik verplicht worden in te grijpen.
Vriendelijke groeten
Forumadministrator
|
De onverlaat laat zich echter niet intimideren:
Citaat:
Ik stel voor dat de forumleden daar zullen over beslissen. Als u zich als forumadministrator niet op de achtergrond kan houden, kan ik het hier maar beter voor bekeken houden. Daarna blijft u dan enkel nog zitten met een stelletje ja-knikkers, maar ik neem aan dat u daar geen probleem van maakt.
BUB noemt zich, net als hun zusterpartij Vlaams Belang, de verdedigers van de vrije meningsuiting, maar blijkbaar worden zelfs gematigde Vlaamsgezinden niet getollereerd op dit forum.
Met licht-geƫrgerde groet,
Jaani Dushman.
|
Maar, opnieuw de harde hand, voorwaar:
Citaat:
U bent te gast op een forum van de BUB, u dient zich te houden aan de afspraken op dit forum. Zinloze, tot debiele reacties horen hier niet bij.
Naar mijn mening diende hier geen reglement toegevoegd te worden, omdat ongeschreven afspraken rond politieke fora vrij duidelijk zijn: geen zinloze topics plaatsen.
Het feit dat ik uw inbreng niet verwijder, slechts enkel becommentarieer bewijst de vrije meningsuiting die de partij BUB beoogt.
Verder wenst de partij BUB niet gelinkt te worden aan de criminele organisatie VB. In ons programma zal u geen enkel strafbaar feit terugvinden.
Met vriendelijke groeten
de forumadministrator
|
... en dan zeuren dat Bruno geweerd werd van dit forum, dat het VB andere meningen afknijpt en dat de BUB een open partij is.
|