![]() |
Kostenexplosie Oosterweel naar meer dan 10 miljard euro
Om daarna even veel stil te staan als voor de werken?
https://www.hln.be/antwerpen/oosterw...euro~ab702659/ |
Benieuwd wat onze NVA-ers daarvan gaan zeggen.
|
Link van +10 jaar oud, maar vandaag zal het niet veel anders zijn. Oordeel zelf.
De topic gaat over punt 5, daar wil Antwerpen eindelijk wat aan veranderen, ook al is het pakweg 25 jaar te laat. Andere grote havensteden hebben het al 20 jaar geleden uitgevoerd. Rotterdam, Hamburg, ... en die landen hebben ook snelwegen tussen hun grote steden. In Belziek is het A of B en Ertussen bestaat helaas niet. Nochtans was E al gepland in de 70-ies. (E314) https://www.wegenwiki.nl/E314_(Belgi...)#Geschiedenis Citaat:
Citaat:
|
Toen ze met heel hun oosterweel history begonnen, was de oplossing er al,
de liefkenshoek tunnel en het enige wat ze moesten doen was de ring rond maken. problem solved, en eventueel wat extra tunnels en fly overs bouwen om van bepaalde punten op die ring die eigenlijk geen ring is, sneller het verkeer af te voeren. hetzelfde nu weer met die viaduc van Vilvoorde, ze gaan daar 8 jaar aan sleutelen en ze moeten van alles verzinnen om de camions tegen te houden om hun laswerken te kunnen doen. 20 jaar geleden hadden ze daar al een tunnel moeten steken een om die brug te vervangen en een om snel van de ene kant van de E19 en E40 naar de andere kant van de E19 en E40 te rijden, als je van Oostende naar Leuven moet, waarom moet je dan heel die ring doen ? nee 8 jaar vijzen aan een viaduct dat spuuglelijk is, tot op de draad versleten en geen enkel nut meer heeft, want de industrie die eronder lag is weg . |
De Liefkenshoektunnel zat toen al op zijn maximum capaciteit (ondanks tol*)
* en bij noodzaak tolvrij: Citaat:
|
Citaat:
Vaneigens. |
Citaat:
Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik hoorde het op de radio. De kostprijs van de materialen zijn gestegen en pfos vervuiling hebben er voor gezorgd dat de kosten de pan uitswingen. De talrijke actiegroepen, die er voor zorgden dat de werken vertragingen opliepen / oplopen hebben hier een zeer grote verantwoordelijkheid in. |
Citaat:
Van 2 miljard naar 7 miljard is ook veel geld. |
Waar zijn de tijden dat men naar 100 km per jaar snelweg streefde...
Waren ook miljarden maar in BEF... https://wegen-routes.be/hist/hist32n.html https://nl.wikipedia.org/wiki/Jos_De_Saeger#Minister |
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230330_96555633 Vrijdag 31 maart 2023 om 05:00 Citaat:
Foei reserve, zoiets had ik van velen hier verwacht maar niet van u. |
Citaat:
en ook daar is er geen echte goede vlotte toegang vanuit Belgie. Jammer het zou veel problemen kunnen verlichten. |
Trouwens ik stel voor de meerkost van die overkapping en andere zever door te schuiven naar de millieu actiegroepjes die erom gevraagd hebben.
|
Citaat:
Groene fratsen kosten geld, wie had dat kunnen denken. |
Citaat:
En onze soldaten sturen we naar Niger. |
De kostenexplosie blijkt dan ook nog eens ongedekt. Als men mijn wijze raad had gevolgd en de uitlaat naar binnen verplicht, was Oosterweel nooit nodig geweest. :twisted:
Ik vraag me trouwens af hoeveel het 'draagvlak creëren bij de bevolking' ondertussen al heeft gekost want ik fiets elke dag voorbij die parels van verspilling. |
)
Citaat:
Citaat:
Maar ja ! Het traject kwam langs Hove/Edegem en de CVP coryfeeën Swaelen/Tindemans woonden daar en waren op "hun rust" gesteld. Daarom heeft de CVP dan de plannen van De Saeger (Mechelen) gewoon gedwarsboomd en zijn ze in vergetelheid geraakt. Dankzij die traditionele partij zitten we nu met de miserie. https://nl.wikipedia.org/wiki/R2_(Belgi%C3%AB) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be