Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waar zit de haat? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273102)

gunter5148 7 november 2024 23:34

Waar zit de haat?

Hoewel Trump, tegen alle verwachtingen in nog niet neergeknald is (de haat bij de tegenstanders ervan is door zijn overwinning enkel nog maar toegenomen), vinden onze eigen tegenstanders dat de haatknop tegen andersdenkenden verder moet aangedraaid worden. Ik het echte leven bestaat Spinal Tap niet, maar aan "10" zitten we wel al zo goed als.

https://www.hln.be/binnenland/er-cir...alie~abc31859/

Rousseau vindt dat hij te bepalen heeft wat andere mensen lezen of zien. Want hij wil ze beschermen tegen online "haat." Whatever that may be.

Zijn eerste slachtoffers zijn de 16-jarigen, die uiteraard goed geplaatst zijn om het toekomstig politiek klimaat voor een lange tijd mee te bepalen. In ieder geval langer dan een 50-er. Laat staan 80-ers, zoals velen onder jullie zijn.

Het is dan ook van primordiaal belang dat een kwast zo als Rousseau goed onder controle houdt wat die kinderen allemaal te zien en te horen krijgen.

Het door het politbureau goed doordachte en niet-te-ontkennen overheids-narratief dus.

Die Rousseau haat andersdenkenden grondig.

Wat een naar man.

Bach 8 november 2024 00:46

Bij Covid ook had Rousseau een totalitaire reflex. Die weerklank vond op dit forum zowel bij bepaalde linksen als rechtsen. Wie geen spuitje wou, ook al was er officieel geen dwang daartoe zelfs, moest in nazi stijl opgerold worden vonden de protonazis met hun wappie brandmerken voor andersdenkenden. Voor mij was dat het begin van een wantrouwen tegen deze politicus. De totalitaire reflex wacht gewoon op een andere gelegenheid zich weer te tonen. .

gunter5148 9 november 2024 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10431937)
Bij Covid ook had Rousseau een totalitaire reflex. Die weerklank vond op dit forum zowel bij bepaalde linksen als rechtsen. Wie geen spuitje wou, ook al was er officieel geen dwang daartoe zelfs, moest in nazi stijl opgerold worden vonden de protonazis met hun wappie brandmerken voor andersdenkenden. Voor mij was dat het begin van een wantrouwen tegen deze politicus. De totalitaire reflex wacht gewoon op een andere gelegenheid zich weer te tonen. .

Welke politieker niet, Bach? Wie had een vér-dragende stem, en riep luidop dat medisch fascisme OOK fascisme is?
Censuur werkt niet. Heeft nooit gewerkt, en zal nooit werken.
Wie stelt paal en perk aan deze psychopaat?

CUFI 9 november 2024 16:52

Diep in onszelf en we kunnen er alleen maar zelf van bekeren, terwijl ik daar zelf constant episch in faal.

Keer de linkerwang, ruk uw rechteroog uit en repent!

E. Gidius 10 november 2024 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10431937)

Ik denk dat je Rousseau teveel eer geeft door hem een totalitaire reflex aan te meten.

Het is gewoon een klein narcistisch jongetje dat nog niet vanonder zijn mama geraakt is, en stampvoetend probeert de andere jongetjes te controleren.

E. Gidius 10 november 2024 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10432820)
Keer de linkerwang,

Waarom zou ik dat in godsnaam doen?

In geen geval!

Citaat:

ruk uw rechteroog uit
Wat een ziekelijke waanzin is dat?

Lijkt me nog een pak erger dan de sukkels die met Pasen zichzelf op de rug slaand door de straten lopen.

Citaat:

en repent!
Tja...

Vlad 10 november 2024 16:37

Er mag wel iets gebeuren om het sociale mediagebruik van kinderen en pubers te beperken. Niet om politieke redenen, omdat er haat gezaaid of onwaar nieuws verspreid wordt, maar omdat uit de cijfers duidelijk blijkt dat sinds de opkomst van sociale media (vooral bij meisjes) het aantal psychische problemen steeg. Jonathan Haidts Generatie angststoornis geeft een aantal andere mogelijke maatregelen zoals het afgeven van smartphones bij het binnengaan van de school. Een algeheel verbod lijkt me, hoewel verkieslijk, niet uitvoerbaar.

jogo 10 november 2024 16:42

Een lekker gezellige verbindende wij worden gehaatdraad .
Tip genegeerd worden is erger .

morte-vivante 10 november 2024 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10433127)
Er mag wel iets gebeuren om het sociale mediagebruik van kinderen en pubers te beperken. Niet om politieke redenen, omdat er haat gezaaid of onwaar nieuws verspreid wordt, maar omdat uit de cijfers duidelijk blijkt dat sinds de opkomst van sociale media (vooral bij meisjes) het aantal psychische problemen steeg. Jonathan Haidts Generatie angststoornis geeft een aantal andere mogelijke maatregelen zoals het afgeven van smartphones bij het binnengaan van de school. Een algeheel verbod lijkt me, hoewel verkieslijk, niet uitvoerbaar.

2

CUFI 11 november 2024 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10433114)
Waarom zou ik dat in godsnaam doen?

In geen geval!

Wat een ziekelijke waanzin is dat?

Lijkt me nog een pak erger dan de sukkels die met Pasen zichzelf op de rug slaand door de straten lopen.

Tja...

Kijk maar eens goed, de haat wordt tegen christendom geviseerd en Duitsland en haar collaborateurs haatten fanatiek de christelijke landen die gewoonweg zichzelf wilden blijven.

Geschiedenis herhaalt zich onder een nieuw narratief met vele wraakacties.

Waar zitten de haatzaaiers en waarom zo vergaapt kijken op institutioneel haat? Sterker, waarom er in meelopen?
(niet tegen jou persoonlijk maar algemeen bedoeld)

CUFI 11 november 2024 07:40

Citaat:

De algorithmes niet meer door psychopaten laten runnen met politici die social media als hun persoonlijk gestapo gebruiken, zou ook veel helpen.

Een volk dat voor tirannen zwicht...

gunter5148 11 november 2024 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10433111)
Ik denk dat je Rousseau teveel eer geeft door hem een totalitaire reflex aan te meten.

Het is gewoon een klein narcistisch jongetje dat nog niet vanonder zijn mama geraakt is, en stampvoetend probeert de andere jongetjes te controleren.

Awel, dat is het totalitarisme haarfijn uitgelegd hé.

gunter5148 11 november 2024 09:25

Citaat:

Het is waar dat bepaalde platforms zo geconcipieerd zijn dat ze verslaving in de hand werken.
Werk aan de winkel voor de ouders dus, om hun kinderen hiermee correct te leren omgaan.
Meer is niet nodig.
Zeker geen dronken racist die komt eisen dat enkel wat hij niet haat als waarheid wordt aangeduid.

Zipper 11 november 2024 09:53

Citaat:

Idd, zijn "aura" ligt bijna aan diggelen

https://www.hln.be/binnenland/exclus...ment~a2532ce3/

Boduo 11 november 2024 15:35

Citaat:

100% akkoord !
De sociale media zijn een pest voor de jongeren.
Smartphones thuislaten !"Het leven v.e. mens wordt bepaald door z'n opvoeding & het milieu waarin hij leeft" E. Zola.

quercus 11 november 2024 15:56

Citaat:

Daar is inderdaad veel van aan. Ik vind dat die persoon te serieus wordt genomen. Ik vind dat Bart De Wever er veel te veel geduld mee heeft gehad.

Vlad 11 november 2024 16:26

Citaat:

Dat is één kant. Maar cocaïnegebruikers hebben dikwijls nog een andere kant getuige al de BV's die voor pedofilie, verkrachting en aanranding werden aangeklaagd. Cocaïne blaast het ego en zelfvertrouwen enorm op. De meeste dictators bleken achteraf serieuze druggebruikers. Ook A.H.

CUFI 12 november 2024 07:34

De haat zit vooral bij politici die haatzaaien dmv verdeling en haar kiesvee die er in meeloopt.
Zo staat vandaag het ongeboren kind ontmenselijkt en tiert er institutioneel christenhaat doorheen de EU zoals de nazi met jodenhaat begonnen.

Ze gaan al hun swastika zwaaien waar op voorhand gevraagd wordt respect te hebben dat niet te doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be