Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat verwacht je van Trump’s 2e ambtstermijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273104)

Voltian 8 november 2024 07:51

Wat verwacht je van Trump’s 2e ambtstermijn?

Ongeacht je nu fan van hem was of niet, of je Trump “the lesser of 2 evils” vond, of als het je niet veel uitmaakte, wat verwacht jij dat Trump gaat doen in zijn 2e ambtstermijn?…

Voltian 8 november 2024 08:00

Euh, ik wou er hier een enquête van maken, maar blijkbaar is’t niet gelukt, want het duurde te lang.

De opties waren:

1. Nu gaat-ie zijn beleidsagenda doorduwen (dus massa deportaties, 200% tarrifs,…) de grootste beleid shock in decennia

2. Senaat en huis gaan een milderende rol spelen en zorgen voor een meer gematigd beleid (tot frustratie van Trump)

3. Disfunctionaliteit en incompetentie gaan ervoor zorgen dat er eigenlijk niet zoveel verandert

4. I don’t care, popcorn gegarandeerd

5. Iets anders

djimi 8 november 2024 11:38

Wat mij betreft zal het er voor DJ Trump in de eerste plaats op aan komen de 'ideologen' in z'n regering in toom te houden en de 'pragmatici' de bovenhand & het laatste woord te laten.

Dat betekent echter dat z'n ambtstermijn eerder 'saai' dan 'spectaculair' zal dienen te zijn.

En ik weet écht niet hoe lang hij zoiets vol zal houden; een week? een maand? een kwartaal? ...

:?

Jay-P. 8 november 2024 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 10432112)
Wat mij betreft zal het er voor DJ Trump in de eerste plaats op aan komen de 'ideologen' in z'n regering in toom te houden en de 'pragmatici' de bovenhand & het laatste woord te laten.
Dat betekent echter dat z'n ambtstermijn eerder 'saai' dan 'spectaculair' zal dienen te zijn.
En ik weet écht niet hoe lang hij zoiets vol zal houden; een week? een maand? een kwartaal? ...

:?

The JD Vance era?
Met wat beginnergeluk, zoals een president die zich dodelijk verslikt in een pretzel, en op voorwaarde dat de Vieze-elected zelf zich niet door de machtsbubbel laat vangen zou de GOP een 12tal florisante jaren kunnen tegemoet gaan met hun nieuwe ideale schoonzoon.

Rr00ttt 8 november 2024 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 10431962)
Ongeacht je nu fan van hem was of niet, of je Trump “the lesser of 2 evils” vond, of als het je niet veel uitmaakte, wat verwacht jij dat Trump gaat doen in zijn 2e ambtstermijn?…

Wacht zijn kabinetskeuzes af en er zal veel duidelijk worden. (Ie of Trump 2 anders gaat zijn dan Trump 1).

Oma 8 november 2024 12:20

Citaat:

Niks, daar kan geen zinnig woord over gezegd worden en we zullen het wel zien.
Er kan over gezeverd en gespeculeerd worden tot je een ons weegt.
Speculeren en voorspellen is nutteloos en puur tijdverlies, niemand heeft een kristallen bol of kent de agenda en intenties van Trump.

We zullen het wel zien naarmate Trump daden stelt en beleid voert en dan pas kun je daarover een MENING geven....al de rest is voorbarig, gebakken lucht en geen realiteit. :roll:

djimi 8 november 2024 12:32

MIJN glazen bol vertelt me net dat we er vrij zeker van mogen zijn dat Mike Pence geen plaats zal krijgen in het kabinet/de regering van de 47ste POTUS.

:|

Erw 8 november 2024 13:07

Zen beloven tot doen maken, wat anders lol.
En daarna:
https://www.youtube.com/watch?v=TrkJ0adLofE

... op Dulles International Airport in Washington.

cato 8 november 2024 14:49

Citaat:

Amerika zakt af naar het Hongaarse model en zal geen supermacht meer blijven.
De armen in de VS zullen armer worden en de rijken rijker.
De onvrede van de bevolking zal in Amerika groter worden en Trump zal de problemen niet oplossen die er al jaren zijn.

Europa zal wakker worden , minder afhankelijk van de VS en het Westen zal in de wereld macht en aanzien verliezen .
China zal het meeste profiteren van Trump als president, omdat het overblijft al nog de enige wereldmacht met heel veel handel in de wereld.

Herr Flick 8 november 2024 15:18

De keuken van Air Force One en het Witte huis die voorzien worden van alle toeters en bellen die er ook in een Mcdonalds restaurant te vinden zijn.

Boduo 8 november 2024 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 10431971)
Euh, ik wou er hier een enquête van maken, maar blijkbaar is’t niet gelukt, want het duurde te lang.

De opties waren:

1. Nu gaat-ie zijn beleidsagenda doorduwen (dus massa deportaties, 200% tarrifs,…) de grootste beleid shock in decennia

2. Senaat en huis gaan een milderende rol spelen en zorgen voor een meer gematigd beleid (tot frustratie van Trump)

3. Disfunctionaliteit en incompetentie gaan ervoor zorgen dat er eigenlijk niet zoveel verandert

4. I don’t care, popcorn gegarandeerd

5. Iets anders

Ik vermoed 2.

Boduo 8 november 2024 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10432149)
Niks, daar kan geen zinnig woord over gezegd worden en we zullen het wel zien.
Er kan over gezeverd en gespeculeerd worden tot je een ons weegt.
Speculeren en voorspellen is nutteloos en puur tijdverlies, niemand heeft een kristallen bol of kent de agenda en intenties van Trump.

We zullen het wel zien naarmate Trump daden stelt en beleid voert en dan pas kun je daarover een MENING geven....al de rest is voorbarig, gebakken lucht en geen realiteit. :roll:

Een van z'n intenties gaat over de Navo en invoerrechten.
Dat gaat ons, Belgen direct aan.

Boduo 8 november 2024 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10432252)
Amerika zakt af naar het Hongaarse model en zal geen supermacht meer blijven.
De armen in de VS zullen armer worden en de rijken rijker.
De onvrede van de bevolking zal in Amerika groter worden en Trump zal de problemen niet oplossen die er al jaren zijn.

Europa zal wakker worden , minder afhankelijk van de VS en het Westen zal in de wereld macht en aanzien verliezen .
China zal het meeste profiteren van Trump als president, omdat het overblijft al nog de enige wereldmacht met heel veel handel in de wereld.

Dat is het: China.
Europa zal een 2de-rangs rol spelen.

R. Kipling 8 november 2024 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10432347)
[/b]
Dat is het: China.
Europa zal een 2de-rangs rol spelen.

Europa zal verder de afgrond inglijden tot we hier ook iemand ?* la Trump mogen in het zadel hijsen als een toonaangevende leider. Iemand die heel die globalistische kliek met hun klikken en klakken buitensjot en Europa terug op de eerste plaats zet. Iemand die komaf maakt met een desastreuze energiepolitiek, een vazallenrol van de VS, het woke-geneuzel, een desastreuze immigratiepolitiek en ga zo maar door...

Op dit moment is de infrastructuur er nog, maar als men nog 20 jaar blijft aanmodderen worden we een derderangsspeler op het wereldtoneel.

E. Gidius 8 november 2024 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10432252)

Hier ben ik het mee eens. "Trump will fix it" is gevaarlijke onzin, als er iets de democratie bedreigt dan is het dat deze verwachting gewekt wordt en dat tientallen miljoenen het geloven.

Maar hij is daarin niet anders dan de Democraten, ook die gaan de problemen niet oplossen. Ze zijn er zelfs niet in geïntereseerd en houden zich liever bezig met woke speeltjes die de doorsnee burger geen bal kan schelen.

Dan kies ik misschien toch Trump omdat door zijn landslide de weldenkende gemeenschap er alweer in geslaagd is om "geschokt" te zijn. Dat hypocriete gehuil van woke links maakt veel goed.

Dadeemelee 8 november 2024 17:24

Citaat:

Hetzelfde als in zijn eerste, maar dan niet meer gehinderd door redelijke/bekwame medewerkers of ministers.

En van de wet hoeft hij zich ook niks meer aan te trekken, hij heeft van de Supreme Court een License to Kill gekregen.

djimi 8 november 2024 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10432368)
Hetzelfde als in zijn eerste, maar dan niet meer gehinderd door redelijke/bekwame medewerkers of ministers.

En van de wet hoeft hij zich ook niks meer aan te trekken, hij heeft van de Supreme Court een License to Kill gekregen.

Ik ben vooral benieuwd naar wat hij z'n eigen "very fine people" gaan laten doen.

Dadeemelee 8 november 2024 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 10432413)
Ik ben vooral benieuwd naar wat hij z'n eigen "very fine people" gaan laten doen.

Vooralsnog heb je nog altijd rechters die de wet handhaven en excessen beteugelen.
Theoretisch kan hij aan benoemde rechters niks doen, maar het is niet de eerste keer dat hij lynchmobs op andersdenkende rechters aanmoedigde.

gunter5148 8 november 2024 18:56

Citaat:

lees hier;

https://www.zerohedge.com/political/...ate-deep-state

Het zijn niet meer dan woorden uiteraard.
En het zou een afleiding kunnen zijn voor de echte problemen; big government; big banks; big pharma, big defence; big insurance.

En niet in het minst; big printing of money.

Ik heb het al gezegd, ik ga de beste man ERG kritisch in de gaten houden.

En gezien hij over "big" enkel maar "big bureaucracy" lijkt te bedoelen, de bureaucracy die ons heeft opgezadeld met groene waanzin, de surveuillance-maatschappij etc, moet ik het allemaal nog zien.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

gunter5148 8 november 2024 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10432416)
Vooralsnog heb je nog altijd rechters die de wet handhaven en excessen beteugelen.
Theoretisch kan hij aan benoemde rechters niks doen, maar het is niet de eerste keer dat hij lynchmobs op andersdenkende rechters aanmoedigde.

Antifa is van Trump?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be