Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Veiligheid. Waar het veilig is om te sjotten, is het veilig om te leven. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273113)

De schoofzak 8 november 2024 20:11

Veiligheid. Waar het veilig is om te sjotten, is het veilig om te leven.

Hongarije.

Waarom in dit subforum "maatschappij en samenleving"?

Omdat de vraag is: is het dat wat we willen, een samenleving die moet uitwijken voor een internationaal voetbalmatchke?

maddox 9 november 2024 01:52

Nu is voetbal wel een heel slecht voorbeeld. Hooligans hebben hun oorsprong ergens nietwaar.

Maar kom, zelfs paardenrennen in het Romeinse rijk kenden al zulke fratsen. De Nika opstand bijvoorbeeld.

Maar ik laat mensen even denken aan een andere voetbalmatch. 27 november 2022.
Waren dat hooligans, of gewoon figuren die een excuus nodig hadden?

De schoofzak 9 november 2024 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10432587)
Nu is voetbal wel een heel slecht voorbeeld. Hooligans hebben hun oorsprong ergens nietwaar.

Maar kom, zelfs paardenrennen in het Romeinse rijk kenden al zulke fratsen. De Nika opstand bijvoorbeeld.

Maar ik laat mensen even denken aan een andere voetbalmatch. 27 november 2022.
Waren dat hooligans, of gewoon figuren die een excuus nodig hadden?

Je hebt mijn clou gemist.
Of het nu over voetbal gaat of over iets anders: we worden gegijzeld door bendes die we niet meer de baas kunnen,
en die ze niet hebben in ... Hongarije.

maddox 9 november 2024 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10432679)
Of het nu over voetbal gaat of over iets anders: we worden gegijzeld door bendes die we niet meer de baas kunnen,

Uw clou is mij niet ontgaan. Maar ik blijf voetbal een slecht voorbeeld vinden.

In Hongarije is een politieagent nog een politieagent, iemand waar naar geluisterd wordt. En doet een ambetanterik dan niet, dan is een matrak nog de vriendelijke aanmaning.
En dat wordt niet geregeld door dat corrupte zootje dat in Boedapest hete lucht hangt te produceren.

Als een politieagent in België zijn stem verheft, heeft ie commitee P aan de tere delen...

Skobelev 9 november 2024 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10432679)

Dat komt er van als je +30 jaar uw kop in het zand steekt.

maddox 9 november 2024 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10432743)

In Hongarije is geschiedenis ook geen vies woord, en ze weten maar al te goed wat de Ottomanen in gedachten hadden telkens ze aan de grens stonden te kloten.

Oma 9 november 2024 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10432743)

En als ze als groene linkiewinkie meelopers de bendes amokmakers met open armen verwelkomen om gepamperd te worden door de politiek volgens afkomst en kleur.

Oma 9 november 2024 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10432747)
In Hongarije is geschiedenis ook geen vies woord, en ze weten maar al te goed wat de Ottomanen in gedachten hadden telkens ze aan de grens stonden te kloten.

In Hongarije weten ze ook wat zelfbehoud betekent en is nationalisme eigen cultuur en eigen volk eerst.
Hier noemen ze dat racisme.

Dadeemelee 9 november 2024 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10432462)
Hongarije.

Waarom in dit subforum "maatschappij en samenleving"?

Omdat de vraag is: is het dat wat we willen, een samenleving die moet uitwijken voor een internationaal voetbalmatchke?

Ik weet niet of je het voetbal volgt Schoof, maar het voetbal is recentelijk (20-25 jaar) een toevluchtsoord geworden voor agressievelingen die de behoefte hebben om zich publiekelijk af te reageren. Die zitten meestal bij de zogenaamde ‘ultras’, de hevigste supporters (er zitten daar ook wel normale mensen tussen hoor). En die verkloten het voor iedereen.

Toen ik nog voetbal ging kijken kon je als neutrale toeschouwer gewoon voor om het even welke wedstrijd een ticketje kopen en dan kwam je tussen supporters van de thuisploeg en de bezoekers terecht. Nooit problemen gezien.
En dan begonnen die ‘ultras’ keet te schoppen. Gevolg: je komt er niet meer in en supporters van de bezoekende ploeg worden aangevoerd met bussen en in een apart hok (vak) gestopt.

fred vanhove 10 november 2024 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10432859)
Ik weet niet of je het voetbal volgt Schoof, maar het voetbal is recentelijk (20-25 jaar) een toevluchtsoord geworden voor agressievelingen die de behoefte hebben om zich publiekelijk af te reageren. Die zitten meestal bij de zogenaamde ‘ultras’, de hevigste supporters (er zitten daar ook wel normale mensen tussen hoor). En die verkloten het voor iedereen.

Toen ik nog voetbal ging kijken kon je als neutrale toeschouwer gewoon voor om het even welke wedstrijd een ticketje kopen en dan kwam je tussen supporters van de thuisploeg en de bezoekers terecht. Nooit problemen gezien.
En dan begonnen die ‘ultras’ keet te schoppen. Gevolg: je komt er niet meer in en supporters van de bezoekende ploeg worden aangevoerd met bussen en in een apart hok (vak) gestopt.

Gezien de veiligheid niet meer kan worden verzekerd is een burgmeester dus in feite verplicht zo een evenement te verbieden of geldt dat niet als het over voetbal gaat ? Die zogenaamde Ultra's zijn zelfs zo beleefd al weken op voorhand aan te kondigen ze boel gaan komen maken ! Is dat dan niet gevaarlijk voor de veiligheid van burgers met hun kinderen:roll:

Maar als zeven Vlaamsgezinden eens vreedzaam door Brussel willen stappen zijn ze direct daar om dat te verbieden.....je weet wel de veiligheid :roll: In Amsterdam had dat kieken blijkbaar ook niet het lef om dat matchke te verbieden....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be