![]() |
Dossin daar in Mechelen: verkeerde naamkeuze
Dossin is "aangebrand".
titel: https://doorbraak.be/recensies/de-ge...box=1731138129 link: De genadeloze kogel: over een verschrikkelijk proces Pieter Jan Verstraete5/11/2024 Citaat:
|
Dat waren droevige tijden voor onze soldaten.
Ik heb het verhaal al meermaals gehoord, nergens in het hele verhaal is er sprake van desertie, deserteurs muizen er van onder en maken dat ze niet gepakt worden. Ik heb nooit gehoord van deserteurs die binnen de paar uur terug op post waren. |
Citaat:
Tijden zijn ook veranderd. Vroeger lachte men er zo niet mee als bevelen genegeerd werden. En de doodstraf hoorde er toen nog bij. Ook tegenwoordig zie je nog geregeld rechters te hard straffen 'om een voorbeeld te stellen'. Wordt hier weer eens niet zoals zo dikwijls in onze hedendaagse samenleving van daders slachtoffers gemaakt. |
Het tegendeel is waar, het "Dossin" naamgebruik is typisch en uitermate Belgisch.
Weg met de Vlaamse burger en leve Belgie. |
Citaat:
Het is "iedereen gelijk voor de wet," er dienen geen voorbeelden gesteld te worden. Het uitgangspunt is namelijk dat "recht" objectief dient te zijn en niet subjectief zoals recht in Belgie altijd geweest is en nog steeds is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik stel voor de kazerne en dito museum te hernoemen naar De Gielen en De Vos Kazerne.
De naam Dossin uit te wissen. en een uitgebreide uitleg van het gebeuren in de inkomhal te hangen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be