Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Meanwhile in France ... wetgeving vliegtuigbouw. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273124)

Johan Daelemans 11 november 2024 13:05

Meanwhile in France ... wetgeving vliegtuigbouw.

De reden van afbouw van autosport activiteit en voorziene verhuis naar Frankrijk. We spreken over 2007-2010.

Wat kan in België en wat kan er niet?

BigF 11 november 2024 15:27

In België kan je met het openbaar vervoer van Eppegem naar Brussel.

Wat niet in België kan is met het openbaar vervoer van Toucy naar Auxerre omdat die steden simpelweg niet in België liggen.

Klaar.
Draad kan dicht.

kelt 11 november 2024 17:15

Ik wil graag een kernreactor bouwen en uitbaten in mijn kelder...

Helaas,gezien het zeer onwaarschijnlijk is dat mijn onderbuur daar akkoord mee zal gaan zal ik dat maar niet doen......

Kijk,
Vlaanderen telt tussen de 300 en 500 inwoners per vierkante kilometers en de overblijvende struiken en bomen in Wallonie dienen voor recreatie en als speelrevier van de chichi's....

Voor sommige dingen moet je inderdaad naar landen met een beetje meer plaats......:-o

maddox 11 november 2024 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10433537)
In België kan je met het openbaar vervoer van Eppegem naar Brussel.

Wat niet in België kan is met het openbaar vervoer van Toucy naar Auxerre omdat die steden simpelweg niet in België liggen.

Klaar.
Draad kan dicht.

Vergelijkbaar, een 50 CC Suzuki ER5 ombouwen naar elektrische aandrijving.

In België niet homologeerbaar.
Niks zeggen en met een nummerplaat S-B blijven rijden en benzine op de roze kaart is het eenvoudigste.

Ik heb geopteerd om zelfs dat niet te doen, en de brommer te verschroten.

PS, 125 cc motorfietsen. In België mag ik ermee rijden, in Frankrijk niet, nochtans een EU rijbewijs...

Johan Daelemans 11 november 2024 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10433578)
PS, 125 cc motorfietsen. In België mag ik ermee rijden, in Frankrijk niet, nochtans een EU rijbewijs...

Ik wist het niet maar dat is correct.

Attention

si vous avez un permis B européen, vous devez obligatoirement suivre la formation.

La formation de 7 heures comprend 3 modules :

Module théorique de 2 heures : analyse d'accidents, conduite sous la pluie ou de nuit, équipements en vêtements protecteurs...
Module hors circulation de 2 heures : découverte du véhicule, savoir faire les vérifications indispensables...
Module en circulation de 3 heures (en et hors agglomération) : adaptation de la vitesse aux situations, négociation d'un virage...

Johan Daelemans 11 november 2024 18:24

Even terug on topic, vliegwezen, wat mag er in België NIET!

Het is maar een begin, de tendens zal snel duidelijk worden.
Wijsvingertje Belgische wetgever ... neen, dat mag jij niet.
Waarom? Tja, wie weet dat hé?

Zalig toch,die vrijheid en dat honderd kilometer naar het zuiden...
:-)

maddox 11 november 2024 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10433601)
Ik wist het niet maar dat is correct.

Attention

si vous avez un permis B européen, vous devez obligatoirement suivre la formation.

La formation de 7 heures comprend 3 modules :

Module théorique de 2 heures : analyse d'accidents, conduite sous la pluie ou de nuit, équipements en vêtements protecteurs...
Module hors circulation de 2 heures : découverte du véhicule, savoir faire les vérifications indispensables...
Module en circulation de 3 heures (en et hors agglomération) : adaptation de la vitesse aux situations, négociation d'un virage...

Da's nog te verhapstukken, denk daar toch eens op te letten.

BigF 12 november 2024 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10433610)

Vertel nu gewoon eens even wat er aan de hand is Johan?

Je begint een draad die volgens de titel over 'vliegtuigbouw' gaat, in de OP heb je het dan plots weer over autosport maar post je wel die foto's van (plannen van) vliegtuigen...
En verder hebben we het raden naar de opzet van deze Meanwhile.

Daarna dwaal je een post af naar 125cc motoren, waar het duidelijk is dat we daar geen Meanwhile over moeten verwachten want hier maakt Frankrijk niet echt een goeie beurt.

De volgende post gaat dan plots weer over helicopters.
We hebben nu al vliegtuigen, auto's, 125cc motoren en helicopters in deze draad te slikken gekregen en de enige verdere info is dat die helicopters niet in Belgie mogen vliegen en dat je, zelfs met een EU rijbewijs, niet met een 125cc motor mag rijden in Frankrijk.

En de melding dat 'de tendens snel duidelijk zal worden'...

Wat denk jij dat je hier aan't doen bent? Een soap aan't schrijven? Elke dag stoppen met een cliffhanger?

Wat is er mis met gewoon alle info in je OP te geven zodat de discussie kan beginnen?

Soit, je doet maar. Ik kom wel weer eens kijken als het duidelijk is wat je wil zeggen.

Vlad 12 november 2024 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10433610)

België is veel te dicht bevolkt om zomaar iedereen en alles lawaai te laten maken. Ik las met afschuw hoe men de luchthaven van Deurne er bovenop wil helpen door onder andere met luchttaxi's te beginnen. Ik was nooit een tegenstander van die luchthaven maar als ze zo gaan beginnen .... zulke toestanden vind ik een serieuze dystopische nachtmerrie

Kan je je het lawaai voorstellen dat daarbij hoort ?

maddox 12 november 2024 12:04

Bi F, ik geef weer dat het ombouwen van brommerkes van benzine naar elekriciteit ook al niet mag in België. Met daaropvolgende de idiote wetgeving ivm 125cc motorfietsen. Niet Johan.

BigF 12 november 2024 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10433970)
Bi F, ik geef weer dat het ombouwen van brommerkes van benzine naar elekriciteit ook al niet mag in België. Met daaropvolgende de idiote wetgeving ivm 125cc motorfietsen. Niet Johan.

Genoteerd.
:thumbsup:

jad°relen°ir 12 november 2024 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10433924)
België is veel te dicht bevolkt om zomaar iedereen en alles lawaai te laten maken. (...)

Inderdaad.
Gelukkig dat niet iedereen zomaar eender wat mag doen.

Verder zou ik niet weten waarom ik in Frankrijk een beter leven zou leiden.. Nog geen enkel deftig argument gelezen in de meanwhile-draden.. beetje veel "het gras is groener aan den andere kant van den draad"-gehalte.

Johan Daelemans 12 november 2024 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10433898)
Je begint een draad die volgens de titel over 'vliegtuigbouw' gaat, in de OP heb je het dan plots weer over autosport maar post je wel die foto's van (plannen van) vliegtuigen...

Is wel mijn ontwerp en bouw van ons vliegtuig.
Ing. Johan Daelemans en ing. Hans Pieter Schneider.
Project om wel gekende redenen naar de vuilbak verhuisd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10433898)

Koetjes en kalfjes --- (?) Verveling?

Johan Daelemans 12 november 2024 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 10434084)
...
Verder zou ik niet weten waarom ik in Frankrijk een beter leven zou leiden..

Moet niet hé. Als de mensen die naar Frankrijk verhuizen het maar weten.

Johan Daelemans 12 november 2024 22:27

Wat mag er nog zoal?
Wel, opstijgen en landen vanaf je eigen tuin.
Met een toelating van de eigenaar van een lapje grond kan het ook vanaf dat strookje grasland.

BigF 13 november 2024 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10434173)

En dat moeten wij maar ruiken ofzo?

Nu, vertel ons eens, dan kan de rest ook mee discussieren (of is deze draad enkel voor uzelf bedoeld?): wat mag er zoals in Frankrijk op gebied van vliegtuigen wat in Belgie niet mag?

Want het zal je misschien verwonderen maar 99% van de bevolking heeft totaal geen interesse in amateurluchtvaart.

Heeft jou Jean trouwens nog geld over van zijn €1700 loontje?
Eerst smeer je hem een huis aan, dan een industrieterrein en een pak spaghetti en nu moet-ie nog zelf een vliegtuig gaan bouwen ook.

En dan verwijt jij mij ergens dat ik enkel denk aan oudere welgestelde mensen...

Maar kom; laat het eens wat vooruit gaan. Wat is er zo speciaal aan Frankrijk en wat mist België?

BigF 13 november 2024 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10434184)
Wat mag er nog zoal?
Wel, opstijgen en landen vanaf je eigen tuin.
Met een toelating van de eigenaar van een lapje grond kan het ook vanaf dat strookje grasland.

In de industriedraad lig je te verkondigen dat de tuinen in België nog niet groot genoeg zijn om zelf patatten te planten...
Maar je verwacht wel dat je er met een vliegtuig uit kan vertrekken.
:roll:

Nee, ik ben blij dat dat in België beter geregeld is.
Je zal maar naast zo'n buur wonen die denkt dat zijn tuin een vliegveld is.

Universalia 13 november 2024 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10433924)
België is veel te dicht bevolkt om zomaar iedereen en alles lawaai te laten maken. Ik las met afschuw hoe men de luchthaven van Deurne er bovenop wil helpen door onder andere met luchttaxi's te beginnen. Ik was nooit een tegenstander van die luchthaven maar als ze zo gaan beginnen .... zulke toestanden vind ik een serieuze dystopische nachtmerrie

Kan je je het lawaai voorstellen dat daarbij hoort ?

The 5th Element movie...

The Jetsons???

Jay-P. 13 november 2024 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10434173)

Sorry om je te melden dat ge ietwat aan de late kant zijt, hè.

Stampe en Vertongen waren echte Belgenlandse vliegtuigbouwers uit de beginperiode van in de dertiger jaren van vorige eeuw. Met hun SV4 hadden ze een respectabel machientje en het vloog echt. :lol:
Productie gestopt door uitbreken van de oorlog.

maddox 13 november 2024 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10434371)
Sorry om je te melden dat ge ietwat aan de late kant zijt, hè.

Stampe en Vertongen waren echte Belgenlandse vliegtuigbouwers uit de beginperiode van in de dertiger jaren van vorige eeuw. Met hun SV4 hadden ze een respectabel machientje en het vloog echt. :lol:
Productie gestopt door uitbreken van de oorlog.

Nu niet overdrijven, we hebben later nog Panamarenko gekend, en die kreeg zelfs overheidssubsidies.

Maar waarom mag iemand geen kitcar of zelfbouw vliegtuig ontwerpen, maken/in elkaar zetten en gebruiken in Blegië?
Zijn onze (r)overheden dan echt zo bang van creatieve mensen die werkende zaken kunnen bouwen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be