![]() |
Musk nieuwe minister van efficiëntie in VS
Musk is minister in de VS
Donald Trump benoemt miljardair Elon Musk aan het hoofd van een nog op te richten ‘ministerie voor overheidsefficiëntie’. De toekomstige Amerikaanse president beloont de topman van autobouwer Tesla en ruimtevaartbedrijf SpaceX zo voor zijn steun tijdens de verkiezingscampagne. Hadden ze dan niet beter Van Quickenborne laten overkomen en aangesteld, die heeft al een jarenlange ervaring als staatssecretaris van vereenvoudiging? |
Citaat:
Musk heeft zelfbedruiping niet nodig. (Niet verwarren met op uw schoenen plassen) |
Citaat:
|
Musk wil alvast proberen het aantal bullshitjobs te verminderen.
Dat betekent meer praktijkgerichte (hogere) studies. Ook efficiëntere on the job training. Recente studies wijzen daar ook naar, daar zal Musk helemaal niet alleen zijn. - Ggl is uw vriend: "why is college overvalued" Zoals: https://www.forbes.com/sites/meglitt...-of-its-value/ En Musk zijn mening: https://www.indiatoday.in/education-...077-2024-10-20 Musk zal een heel grote wastafel nodig hebben al die stoelenplakkers los te weken. Of hij nog tijd heeft een eigen hogere school/universiteit te starten heb ik niet gevolgd: Citaat:
|
Citaat:
Net zoals in België, is het onderwijs in de VS geregeld op niveau van de deelstaten. In België hebben we toch ook geen federaal ministerie van onderwijs? |
Elon Musk & Vivek Ramaswamy
Citaat:
Citaat:
|
Een ministerie van efficiëntie met 2 CEO’s…
|
Het domme deel van dit nieuws is dat het Government Accountability Office al bestaat. Dus de vraag is een beetje waarom daar een nieuwe organisatie voor moet worden opgericht.
Opties: a Zowel Trump als Musk als het hele transition team weten te weinig van de overheid om te weten dat dit al bestaat. b Zowel Trump als Musk claimen graag dat ze dingen hebben uitgevonden, bedacht of opgericht die allang bestonden (zoals de Space Force, Tesla of de een vacuümtrein). c Om zoveel mogelijk geld te verspillen. (Hoe dat hen helpt ben ik nog niet uit.) d Omdat je een nieuwe organisatie kan vullen met nieuwe mensen, zonder verstand van zaken maar met een hoge loyaliteit richting de personen aan de top. e De naam moest en zou een flauwe verwijzing zijn naar een bejaarde meme waar later een domme cryptocurrency naar vernoemd is die Elon meerdere keren gepumpt en gedumpt heeft. Ik neig zelf naar b en e. |
Als Musk in een overgenomen bedrijf er te grof doorgaat met zijn veegborstel, dan is het grootste kwaad dat dat bedrijf failliet zou gaan. En dat is op zich niet zo erg.
Maar als hij te grof door het staatsapparaat gaat, dan dreigen we in een soort Wilde Westen te komen. Ik was en ik ben voor Kamalaatje, dat chocolaatje. |
Citaat:
|
Citaat:
??? Het is de bedoeling om efficiënt te werken toch ??? |
Tsja, Trump ging Deep State en Big Tech opruimen.
Het eerste wat hij doet is twee oligarchen benoemen. :rofl: |
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de staat zal je redden. In het wilde westen was jij al lang dood geweest. Dat is waar. De staat zal geld voor je stelen bij productieven, om het uit te delen aan lanterfanters en nietsnutten. Overigens, een mens een "chocolaatje" noemen is ERG racistisch en stereotyperend. Maar dat is voor uw rekening. |
Citaat:
Dus, ge zit weer druk uit uw broek te krabben. Je mag me citeren, ook al is dat tegen het forumreglement. Doe maar. |
@Gunter, ik ga je niet citeren ook al is dat niet tegen het forumreglement.
Natuurlijk heeft een oligarch concurrentie, kijk maar naar Rusland. Als hij geluk heeft valt niet hij maar zijn concurrent oligarch uit het venster. :lol: |
Citaat:
Ik citeer jou overigens zeer graag, zodat je je onzin niet kan deleten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be