Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Musk nieuwe minister van efficiëntie in VS (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273132)

N-Vb 13 november 2024 10:39

Musk nieuwe minister van efficiëntie in VS

Musk is minister in de VS

Donald Trump benoemt miljardair Elon Musk aan het hoofd van een nog op te richten ‘ministerie voor overheidsefficiëntie’. De toekomstige Amerikaanse president beloont de topman van autobouwer Tesla en ruimtevaartbedrijf SpaceX zo voor zijn steun tijdens de verkiezingscampagne.

Hadden ze dan niet beter Van Quickenborne laten overkomen en aangesteld, die heeft al een jarenlange ervaring als staatssecretaris van vereenvoudiging?

Skobelev 13 november 2024 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10434358)

Donald Trump benoemt miljardair Elon Musk aan het hoofd van een nog op te richten ‘ministerie voor overheidsefficiëntie’. De toekomstige Amerikaanse president beloont de topman van autobouwer Tesla en ruimtevaartbedrijf SpaceX zo voor zijn steun tijdens de verkiezingscampagne.

Hadden ze dan niet beter Van Quickenborne laten overkomen en aangesteld, die heeft al een jarenlange ervaring als staatssecretaris van vereenvoudiging?

Neen, quick zou er teveel zelf zijn handen in wassen en misschien wel tegen “the beast” zeiken.
Musk heeft zelfbedruiping niet nodig. (Niet verwarren met op uw schoenen plassen)

Dadeemelee 13 november 2024 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10434358)

In de praktijk wordt hij ‘Minister voor Sluiting van het Ministerie van Onderwijs’.

Micele 13 november 2024 11:45

Musk wil alvast proberen het aantal bullshitjobs te verminderen.

Dat betekent meer praktijkgerichte (hogere) studies.
Ook efficiëntere on the job training.

Recente studies wijzen daar ook naar, daar zal Musk helemaal niet alleen zijn.

- Ggl is uw vriend: "why is college overvalued"
Zoals: https://www.forbes.com/sites/meglitt...-of-its-value/

En Musk zijn mening:
https://www.indiatoday.in/education-...077-2024-10-20

Musk zal een heel grote wastafel nodig hebben al die stoelenplakkers los te weken.

Of hij nog tijd heeft een eigen hogere school/universiteit te starten heb ik niet gevolgd:
Citaat:

https://day1lifestyle.com/elon-musk-...stingaangifte/

Dat Elon Musk geen groot fan is van het huidige schoolsysteem is een feit en in plaats van X-berichten erover te schrijven pakt hij het nu anders aan. ‘S werelds rijkste ondernemer gaat nu een eigen school openen blijkt uit zijn recentste belastingaangifte die het Amerikaanse persbureau Bloomberg heeft mogen inzien. In de aangifte is te lezen dat er 100 miljoen dollar vrijgemaakt wordt voor zijn eigen onderwijsinstituut.

Elon Musk University

De focus ligt niet op vermoeiende leerstof, maar praktische kennis waarmee je gelijk aan de slag kan. Musk wil zowel een basisschool als middelbare school openen, waarbij er les wordt gegeven in exacte wetenschappen en technologie. Met de scholen wil hij kinderen een voorsprong geven in sectoren zoals ruimtevaart, duurzame energie en kunstmatige intelligentie. Als dit slaagt wil hij het nog groter aanpakken en zijn eigen universiteit openen. Al deze instituten moeten zich toeleggen op onderwijs van het hoogste niveau.

De scholen en universiteit komen in Austin, Texas komen te staan. Logisch ook, want als je stage wil lopen bij bijvoorbeeld SpaceX ben je slechts enkele kilometers verwijderd. Naast SpaceX, bevindt ook het kantoor van Tesla zich hier. Win-winsituatie als je het ons vraagt. Enfin, het fonds van Musk rekent in eerste instantie op vijftig leerlingen voor de nieuwe school.

Ad Astra

Hoewel de plannen nog niet zwart-op-wit zijn bevestigd door de miljardair is het niet de eerste keer dat hij zijn eigen school opent. Een kleine tien jaar geleden opende hij op een campus van SpaceX in Californië de school Ad Astra. Deze creëerde hij speciaal voor zijn vijf eigen kinderen en een aantal andere kinderen van werknemers uit het ruimtevaartbedrijf.

TheFourHorsemen 13 november 2024 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10434367)
In de praktijk wordt hij ‘Minister voor Sluiting van het Ministerie van Onderwijs’.

Is dat per definitie slecht? Het gaat louter om het federale niveau he.

Net zoals in België, is het onderwijs in de VS geregeld op niveau van de deelstaten. In België hebben we toch ook geen federaal ministerie van onderwijs?

Micele 13 november 2024 15:17

Elon Musk & Vivek Ramaswamy

Citaat:

https://www.youtube.com/watch?v=RFoaYqECWEk

Vivek Ramaswamy on Trump's election victory: Let's turn the page to chase the future

@wynandbritz9056
4 dagen geleden
Thanks Vivek for being the adult in the room.

morte-vivante 13 november 2024 15:24

Een ministerie van efficiëntie met 2 CEO’s…

Bovenbuur 13 november 2024 15:59

Het domme deel van dit nieuws is dat het Government Accountability Office al bestaat. Dus de vraag is een beetje waarom daar een nieuwe organisatie voor moet worden opgericht.
Opties:
a Zowel Trump als Musk als het hele transition team weten te weinig van de overheid om te weten dat dit al bestaat.
b Zowel Trump als Musk claimen graag dat ze dingen hebben uitgevonden, bedacht of opgericht die allang bestonden (zoals de Space Force, Tesla of de een vacuümtrein).
c Om zoveel mogelijk geld te verspillen. (Hoe dat hen helpt ben ik nog niet uit.)
d Omdat je een nieuwe organisatie kan vullen met nieuwe mensen, zonder verstand van zaken maar met een hoge loyaliteit richting de personen aan de top.
e De naam moest en zou een flauwe verwijzing zijn naar een bejaarde meme waar later een domme cryptocurrency naar vernoemd is die Elon meerdere keren gepumpt en gedumpt heeft.

Ik neig zelf naar b en e.

De schoofzak 13 november 2024 16:15

Als Musk in een overgenomen bedrijf er te grof doorgaat met zijn veegborstel, dan is het grootste kwaad dat dat bedrijf failliet zou gaan. En dat is op zich niet zo erg.

Maar als hij te grof door het staatsapparaat gaat, dan dreigen we in een soort Wilde Westen te komen.

Ik was en ik ben voor Kamalaatje, dat chocolaatje.

Skobelev 13 november 2024 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10434448)
Een ministerie van efficiëntie met 2 CEO’s…

Voor 335 miljoen inwoners, dat valt dus nog mee. Hier hebben we 5 eerste ministers voor 12 miljoen

Boduo 13 november 2024 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 10434476)
Het domme deel van dit nieuws is dat het Government Accountability Office al bestaat. Dus de vraag is een beetje waarom daar een nieuwe organisatie voor moet worden opgericht.
Opties:
a Zowel Trump als Musk als het hele transition team weten te weinig van de overheid om te weten dat dit al bestaat.
b Zowel Trump als Musk claimen graag dat ze dingen hebben uitgevonden, bedacht of opgericht die allang bestonden (zoals de Space Force, Tesla of de een vacuümtrein).
c Om zoveel mogelijk geld te verspillen. (Hoe dat hen helpt ben ik nog niet uit.)
d Omdat je een nieuwe organisatie kan vullen met nieuwe mensen, zonder verstand van zaken maar met een hoge loyaliteit richting de personen aan de top.
e De naam moest en zou een flauwe verwijzing zijn naar een bejaarde meme waar later een domme cryptocurrency naar vernoemd is die Elon meerdere keren gepumpt en gedumpt heeft.

Ik neig zelf naar b en e.

Jij neigt naar e ?
???
Het is de bedoeling om efficiënt te werken toch ???

Dadeemelee 13 november 2024 18:24

Tsja, Trump ging Deep State en Big Tech opruimen.

Het eerste wat hij doet is twee oligarchen benoemen. :rofl:

Micele 13 november 2024 19:02

Stropers zijn de beste boswachters

gunter5148 13 november 2024 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10434367)

Het ministerie van indoctrinatie. Ja, dat mag gesloten worden.

gunter5148 13 november 2024 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10434490)
Als Musk in een overgenomen bedrijf er te grof doorgaat met zijn veegborstel, dan is het grootste kwaad dat dat bedrijf failliet zou gaan. En dat is op zich niet zo erg.

Maar als hij te grof door het staatsapparaat gaat, dan dreigen we in een soort Wilde Westen te komen.

Ik was en ik ben voor Kamalaatje, dat chocolaatje.

Neen. Een bedrijf overleeft door efficiëntie. Anders gaat het failliet. Maar dat blijk jij niet te beseffen, want ik vermoed, door die onzin van hierboven dat jij nooit een bedrijf hebt geleid.

Maar de staat zal je redden. In het wilde westen was jij al lang dood geweest. Dat is waar. De staat zal geld voor je stelen bij productieven, om het uit te delen aan lanterfanters en nietsnutten.

Overigens, een mens een "chocolaatje" noemen is ERG racistisch en stereotyperend. Maar dat is voor uw rekening.

gunter5148 13 november 2024 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10434567)
Tsja, Trump ging Deep State en Big Tech opruimen.

Het eerste wat hij doet is twee oligarchen benoemen. :rofl:

Een oligarch heeft geen concurrentie, allez, dan noemt men het eigenlijk een monopolist, of erg weinig, doordat de staat de concurrentie ten voordele van de oligarchen weg-legisleert.

Dus, ge zit weer druk uit uw broek te krabben.

Je mag me citeren, ook al is dat tegen het forumreglement. Doe maar.

Dadeemelee 13 november 2024 20:17

@Gunter, ik ga je niet citeren ook al is dat niet tegen het forumreglement.

Natuurlijk heeft een oligarch concurrentie, kijk maar naar Rusland.
Als hij geluk heeft valt niet hij maar zijn concurrent oligarch uit het venster. :lol:

gunter5148 13 november 2024 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10434617)
@Gunter, ik ga je niet citeren ook al is dat niet tegen het forumreglement.

Natuurlijk heeft een oligarch concurrentie, kijk maar naar Rusland.
Als hij geluk heeft valt niet hij maar zijn concurrent oligarch uit het venster. :lol:

Ah, de russen zijn daar weer.
Ik citeer jou overigens zeer graag, zodat je je onzin niet kan deleten.

Dadeemelee 13 november 2024 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10434648)
Ah, de russen zijn daar weer.
Ik citeer jou overigens zeer graag, zodat je je onzin niet kan deleten.

De Russen zijn er al een tijdje. :lol:

gunter5148 13 november 2024 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10434652)
De Russen zijn er al een tijdje. :lol:

Rap citeren. De vlad doet het weer!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be