Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Steeds langere en meer files (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273184)

fred vanhove 21 november 2024 06:06

Steeds langere en meer files
 
Hoe zou dat nu toch komen ?? Het is nu op ieder uur van de dag file terwijl dat vroeger vooral was tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 uur.

Nu is het ganser dagen druk. Uiteraard is dat vooral te danken aan al die 'zogenaamde' thuiswerkers.

Die rijden nu de ganse dag van en naar school of van of naar de winkelcentra en sportclubs of spelen taxi voor hun kroost. Daarbij dan nog eens niet vergeten dat al die 'thuiswerkers' gratis kunnen rondrijden....iedere 4 jaar een nieuwe auto en tanken zoveel men maar wil.

Ik ken er zo een paar.....ik zie die nu om alle uren van de dag. Die nemen voor alles en nog wat wel 7 keer per dag hun auto. En ja werken kun je toch ook in de auto....Thuiswerken laat me lachen:lol::lol:


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241119_96221339

maddox 21 november 2024 06:21

Verschil tussen druk verkeer, file en spitsuur is er wel.


Er lag een beetje ijs en wat poedersneeuw, ben benieuwd hoe erg de file vandaag gaat zijn.

Herr Flick 21 november 2024 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10437828)
Hoe zou dat nu toch komen ?? Het is nu op ieder uur van de dag file terwijl dat vroeger vooral was tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 uur.

Nu is het ganser dagen druk. Uiteraard is dat vooral te danken aan al die 'zogenaamde' thuiswerkers.

Die rijden nu de ganse dag van en naar school of van of naar de winkelcentra en sportclubs of spelen taxi voor hun kroost. Daarbij dan nog eens niet vergeten dat al die 'thuiswerkers' gratis kunnen rondrijden....iedere 4 jaar een nieuwe auto en tanken zoveel men maar wil.

Ik ken er zo een paar.....ik zie die nu om alle uren van de dag. Die nemen voor alles en nog wat wel 7 keer per dag hun auto. En ja werken kun je toch ook in de auto....Thuiswerken laat me lachen:lol::lol:


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241119_96221339

ik zit wel degelijk in mijn bunker, van waaruit ik de wereld (althans toch een stukje) controleer.

ik pleit schuldig s morgens om 7 uur rij ik met mijn velo naar de bakker. Mijn baas heeft zelf meer aan mij , want ik ben meer uren beschikbaar in mijn geheim hoofdkwartier dan dat ik eerst met de Reichsbahn een verplaatsing moet doen.

Herr Flick 21 november 2024 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10437833)
Verschil tussen druk verkeer, file en spitsuur is er wel.


Er lag een beetje ijs en wat poedersneeuw, ben benieuwd hoe erg de file vandaag gaat zijn.

ah een ramp he, want ze kunnen al niet rijden als er drie druppels vocht achter elkaar uit de lucht vallen.

HOUZEE ! 25 november 2024 18:50

Het ontoegankelijk maken van weginfrastructuur is alleszins een oorzaak voor de files in Aalst. Al het verkeer wordt er naar de ring geleid door een absurd circulatieplan, dus de ring zit vast.

reservespeler 26 november 2024 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 10439736)
Het ontoegankelijk maken van weginfrastructuur is alleszins een oorzaak voor de files in Aalst. Al het verkeer wordt er naar de ring geleid door een absurd circulatieplan, dus de ring zit vast.

Inderdaad.
Al de alternatieven worden uitgeschakeld en dan is m'n verwondert dat het verkeer in de mayonaise draait.

Oma 26 november 2024 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10437828)
Hoe zou dat nu toch komen ?? Het is nu op ieder uur van de dag file terwijl dat vroeger vooral was tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 uur.

Nu is het ganser dagen druk. Uiteraard is dat vooral te danken aan al die 'zogenaamde' thuiswerkers.

Die rijden nu de ganse dag van en naar school of van of naar de winkelcentra en sportclubs of spelen taxi voor hun kroost. Daarbij dan nog eens niet vergeten dat al die 'thuiswerkers' gratis kunnen rondrijden....iedere 4 jaar een nieuwe auto en tanken zoveel men maar wil.

Ik ken er zo een paar.....ik zie die nu om alle uren van de dag. Die nemen voor alles en nog wat wel 7 keer per dag hun auto. En ja werken kun je toch ook in de auto....Thuiswerken laat me lachen:lol::lol:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241119_96221339

Die paar geburen van jou die (nog) mogen thuiswerken zijn helemaal niet de schuld van de ellenlange files op de snelwegen en de toenemende verkeersdrukte op de wegen. 8O

Waarom geeft gij weer de werkende mens de schuld van files?
Werkende mensen zijn de schuld van files als ze van en naar het werk moeten rijden en nu zouden ze de schuld zijn van files omdat ze thuiswerken?? :silly:
Het groene spook van afgunst?
Er zijn trouwens steeds minder thuiswerkers, die geburen van jou zijn uitzonderingen geworden.

En al het andere volk dat op de baan zit? De werklozen? Daar zijn er meer dan 10.000 van audi alleen al bijgekomen en dan nog andere bedrijven die sluiten. En al die frauderende leefloners die niet willen werken? En al de gepensioneerden, een groeiende groep die nu meer tijd heeft?
En al dat transit vrachtverkeer? En al de schoolbussen? Die nu ook al niet meer rijden. :evil:

De hoofdschuldige en oorzaak van filerecords is WANBELEID, dat zijn de politiekers met hun doolhof aan onnozele regeltjes, geknoei met willekeur en verlaging van snelheden en een infrastructuur die niet deugt waardoor het verkeer opstropt, vlot verkeer verhinderd wordt en het verkeer zelfs onveiliger en gevaarlijker wordt gemaakt.
En daar hebben enkele van jouw thuiswerkende buren niks mee te maken.

maddox 26 november 2024 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10439974)
Die paar geburen van jou die (nog) mogen thuiswerken zijn helemaal niet de schuld van de ellenlange files op de snelwegen en de toenemende verkeersdrukte op de wegen.
Er zijn trouwens steeds minder thuiswerkers, die geburen van jou zijn uitzonderingen geworden.

Er zijn toch een pak thuiswerkers hoor. Er zijn zelfs (grote)firma's die het een prima methode vinden om minder vastgoed te huren. 2 mensen in full time dienst en maar 1 "vaste" plaats voorzien.

Citaat:

Waarom geeft gij weer de werkende mens de schuld van files?
Werkende mensen zijn de schuld van files als ze van en naar het werk moeten rijden en nu zouden ze de schuld zijn van files omdat ze thuiswerken?? :silly:
Het groene spook van afgunst?
Ik zie eerder de enorme rijen transitvrachtwagens, die paar personenwagens in vergelijking die tijdens de "niet spitsuren" rijden (ik was er vandaag 1 van), gaan het normaal gezien niet maken.



Citaat:

De hoofdschuldige en oorzaak van filerecords is WANBELEID, dat zijn de politiekers met hun doolhof aan onnozele regeltjes, geknoei met willekeur en verlaging van snelheden en een infrastructuur die niet deugt waardoor het verkeer opstropt, vlot verkeer verhinderd wordt en het verkeer zelfs onveiliger en gevaarlijker wordt gemaakt.
Onze politici hebben daar geen verstand van, die zouden het zelfs niet per ongeluk zo hard in de soep kunnen laten lopen. Wat politici doen is geniale plannen van hun cabinetten ondertekenen en laten uitvoeren.
Dat die cabinetten die plannen filteren uit voorstellen van lagere echolon bullshitjobbers, en duur laten uitwerken door "studiebureaus", voor ze aan hun "bazen" voorleggen, is gewoon de wolfskers op de ranzige slagroom op een manzineelappeltaart.

fred vanhove 26 november 2024 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10439974)
Die paar geburen van jou die (nog) mogen thuiswerken zijn helemaal niet de schuld van de ellenlange files op de snelwegen en de toenemende verkeersdrukte op de wegen. 8O

Er zijn trouwens steeds minder thuiswerkers, die geburen van jou zijn uitzonderingen geworden.



Blijkbaar heb ik toch meer geburen dan jij denkt:-o:-D

De coronacrisis heeft het thuiswerken een boost gegeven. In 2021 werkte 37,9% van de loontrekkenden soms of regelmatig van thuis uit. In 2022 en 2023 blijkt dat thuiswerk een blijver is: ook al daalt het percentage thuiswerkers naar 32,2% in 2023, het ligt nog steeds heel wat hoger dan voor de COVID-19-crisis.

Cijfers die Statbel, de statistische dienst van de federale overheid, in het voorjaar publiceerde, tonen dat ook. In 2019, net voor de coronacrisis, werkte 18,9 procent van de Belgische loontrekkenden "soms of regelmatig" van thuis uit. In 2021 was dat al het dubbele, 37,9 procent. Nadien zakte dat aandeel wat, maar niet dramatisch. Vorig jaar werkte toch nog altijd een derde van de loontrekkenden geregeld van thuis.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/09...ren-en-belgie/


En vergeet niet dat die omzeggens allemaal bedrijfswagens hebben. Die kijken niet op een paar km meer of minder. Toch op kosten van de belastingbetaler.

Oma 26 november 2024 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10440027)
Er zijn toch een pak thuiswerkers hoor. Er zijn zelfs (grote)firma's die het een prima methode vinden om minder vastgoed te huren. 2 mensen in full time dienst en maar 1 "vaste" plaats voorzien.

Dat is begrijpelijk, je kunt die bedrijven zelfs geen ongelijk geven, de bezuiniging op vastgoed compenseert dan enigzins de hoge personeelskost.
Maar die thuiswerkers zijn niet de schuldigen van de rijen files op de wegen zoals fred beweert.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10440027)
Ik zie eerder de enorme rijen transitvrachtwagens, die paar personenwagens in vergelijking die tijdens de "niet spitsuren" rijden (ik was er vandaag 1 van), gaan het normaal gezien niet maken.

Zeg dat tegen fred...hij schijnt rijen thuiswerkers in de files en verkeersdrukte te zien...en fred wil dan nog eens benadrukken "....dan nog eens niet vergeten dat al die 'thuiswerkers' gratis kunnen rondrijden...iedere 4 jaar een nieuwe auto en tanken zoveel men maar wil." :roll:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10440027)
Onze politici hebben daar geen verstand van, die zouden het zelfs niet per ongeluk zo hard in de soep kunnen laten lopen. Wat politici doen is geniale plannen van hun cabinetten ondertekenen en laten uitvoeren.
Dat die cabinetten die plannen filteren uit voorstellen van lagere echolon bullshitjobbers, en duur laten uitwerken door "studiebureaus", voor ze aan hun "bazen" voorleggen, is gewoon de wolfskers op de ranzige slagroom op een manzineelappeltaart.

Politiekers hebben als bestuurders de plicht om (verstand en) dossierkennis van hun departementen te hebben, daarvoor worden ze vetbetaald met ons belastinggeld en niet om hun job door te schuiven naar hun kabinetten. :roll:
Ook al worden die plannen opgesteld door hun kabinetten, ook weer ambtenaren door ons betaald, uit voorstellen vanop de werkvloer en uitgewerkt door dure studiebureaus, die ook weer met ons belastinggeld betaald worden, dat ontslaat een minister niet van de job en verantwoordelijkheid voor zijn/haar toegewezen departement dat als politieker aanvaard werd.

Een minister blijft eindverantwoordelijke over wat er beslist en uitgevoerd wordt in zijn/haar opdracht als bestuurder want daarvoor ondertekent hij/zij ook de plannen en dat is waarvoor die politiekers immers betaald worden.

Oma 26 november 2024 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440041)
Blijkbaar heb ik toch meer geburen dan jij denkt:-o:-D
De coronacrisis heeft het thuiswerken een boost gegeven.

Geen idee, ik ken jouw buren niet.

Het zou tijd worden dat van de technologie gebruik werd gemaakt om de verkeersdrukte te verlichten zodat mensen zich minder moeten verplaatsen indien thuiswerken een optie is en het komt de verkeersveiligheid ook nog eens ten goede.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440041)
In 2021 werkte 37,9% van de loontrekkenden soms of regelmatig van thuis uit. In 2022 en 2023 blijkt dat thuiswerk een blijver is: ook al daalt het percentage thuiswerkers naar 32,2% in 2023, het ligt nog steeds heel wat hoger dan voor de COVID-19-crisis.

Cijfers die Statbel, de statistische dienst van de federale overheid, in het voorjaar publiceerde, tonen dat ook. In 2019, net voor de coronacrisis, werkte 18,9 procent van de Belgische loontrekkenden "soms of regelmatig" van thuis uit. In 2021 was dat al het dubbele, 37,9 procent. Nadien zakte dat aandeel wat, maar niet dramatisch. Vorig jaar werkte toch nog altijd een derde van de loontrekkenden geregeld van thuis.

Citaat:

Wie vandaag het meeste thuiswerkt?
Vooral hooggeschoolden: in 2023 werkte 53 procent van de hooggeschoolde loontrekkenden soms of gewoonlijk thuis.
Bij midden- en laaggeschoolden bedroeg dat percentage respectievelijk 13,8 procent en 4,9 procent.
Thuiswerk is het meest ingeburgerd in de ICT-sector en de financiële sector.
Fabrieksarbeiders, handenarbeid, horeca, winkelpersoneel, zorgpersoneel, gemeente arbeiders, etc......en talloze andere (midden-laaggeschoolde) sectoren kunnen helemaal niet van thuis werken en hun aantal als loontrekkenden is veel groter dan de groep hooggeschoolden in de ICT-sector en de financiële sector. :roll:

Het is dus onwaar en al een leugen dat 1/3de van alle loontrekkenden geregeld van thuis zou kunnen werken.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440041)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/09...ren-en-belgie/
En vergeet niet dat die omzeggens allemaal bedrijfswagens hebben. Die kijken niet op een paar km meer of minder. Toch op kosten van de belastingbetaler.

Ook weer bullshit, voor de tienduizendste keer!
Er is een verschil tussen salariswagens en bedrijfswagens.
Bedrijfswagens zijn NIET op kosten van de gemeenschap/burgers/álle belastingbetalers!
Bedienden krijgen een werk-woon salariswagens in ruil voor minder loon, dat is voordeliger voor de werkgever.

BEDRIJFSWAGENS zijn enkel voor beroepen die verplaatsingen moeten maken voor beroepsdoeleinden en behoren tot het onderhandelde LOONPAKKET bij aanwerving met afspraken voor het gebruik van de bedrijfswagen afhankelijk van de bedrijfswagenpolicy en -budget.
De WERKGEVER kent, voor zijn fiscale aftrek, ook het voordeel van alle aard (VAA) toe aan de werknemer waarop de fiscus dit VAA als beroepsinkomen beschouwt en waarop de WERKNEMER ook nog eens BELASTINGEN betaalt!

Het is een hardnekkige leugen uit afgunst door jaloerse azijnpissers zonder (salaris- of) bedrijfswagen dat alle burgers de bedrijfswagens zouden betalen.....want de werknemer die een bedrijfswagen heeft, is zelf belastingbetaler (net zoals de werknemer met salariswagen) die beiden minder loon ontvangen in ruil voor gebruik van hun firmawagen.

Jouw topic ging over "Steeds langere en meer files" en "Uiteraard is dat vooral te danken aan al die 'zogenaamde' thuiswerkers".
Blijf je nu nog beweren dat thuiswerkers met bedrijfswagens de schuldigen van de files en verkeersdrukte zijn?

kelt 26 november 2024 18:37

Enkele medeforummers zijn helaas verkeerd geinformeerd...

Steeds meer bedrijven (inclusief het mijne-) voeren aktief oorlog tegen "thuiswerkers"......Er wordt "heel erg sterk" aangemoedigd aanwezig te zijn zogezegd voor de homogeniteit en de efficiency van de teamwerking en de soepelheid van de samenwerking..(komplete bullshit,want het merendeel van mijn zogezegde collega's zit halve dagen te vergaderen,du jamais vue toen mijn werkgever nog een klein firmaatje was,maar dan overgenomen door een reus))...Ze gaan zelfs bijstand geven met creches organiseren, naschoolse opvang,sportabonnementen,onnozele "akties" gedurende de werkuren (!!!),en andere eigenlijk onverantwoorde kosten voor een bedrijf, als je maar OP KANTOOR BENT....


Wie wil "thuis" zitten moet maar arbeidstijdkorting aanvragen...(waar heel soepel op ingegaan wordt..

Of anders gesteld.....bulsshit-jobberij moet ten kantore gebeuren,niet van thuis uit.....:twisted:

De job van tienduizend "managers" is namelijk in gevaar als iedereen "op zichzelf" bewijst dat die managers eigenlijk onnodig zijn...

Maar fundamenteler..VEEL fundamenteler.
JA...al die kantoren en gebouwen en parkeerinfrastruktuur en refters en weet ik veel wat zijn DUUR...

Maar als immobilien-waarderingen in elkaar zouden stuiken....DAT zou pas duur zijn...

Zie je...het plebs MOET komen werken,of het kaartenhuisje stort in elkaar!
Immobielien staan namelijk op bedrijfsbalansen en helpen de waarde van een bedrijf mee bepalen.....En de werknemers MOETEN mee helpen de waarde van die immo op te houden.
...door daar te zijn....

catch 22

Dus staan we gezellig weer in de file....

fred vanhove 27 november 2024 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10440105)
Bedienden krijgen een werk-woon salariswagens in ruil voor minder loon, dat is voordeliger voor de werkgever.

Alleen voor de werkgever en niet voor de werknemer ? Misschien daarom er omzeggens niemand zijn salariswagen inruilt voor meer centen :roll:

fred vanhove 27 november 2024 06:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10440105)
Blijf je nu nog beweren dat thuiswerkers met bedrijfswagens de schuldigen van de files en verkeersdrukte zijn?

Natuurlijk en zeker zolang jij blijft beweren dat thuiswerkers de grote uitzonderingen zijn.

fred vanhove 27 november 2024 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10440051)
Maar die thuiswerkers zijn niet de schuldigen van de rijen files op de wegen zoals fred beweert.

Kan ook niet gezien thuiswerkers (uw woorden) grote uitzonderingen zijn. Wat is het nu eigenlijk ?

fred vanhove 27 november 2024 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10440105)

Het is een hardnekkige leugen uit afgunst door jaloerse azijnpissers zonder (salaris- of) bedrijfswagen dat alle burgers de bedrijfswagens zouden betalen.....want de werknemer die een bedrijfswagen heeft, is zelf belastingbetaler (net zoals de werknemer met salariswagen) die beiden minder loon ontvangen in ruil voor gebruik van hun firmawagen.

Alleen al in de vijf grootste EU-landen (Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Spanje en VK) betalen de belastingbetalers jaarlijks 42 miljard euro voor de subsidiëring van bedrijfsauto’s op benzine en diesel. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Transport & Environment (T&E).

De essentie van het systeem is dat in België bedrijven fiscaal worden aangemoedigd om hun werknemers niet in geld maar in auto’s en diesel uit te betalen. Dat werkt als volgt: om een werknemer een nettoloon van 2000 euro te kunnen geven, moet een werkgever hem een brutoloon van ongeveer 3400 euro betalen (plus patronale bijdragen).1 Veel werkgevers proberen dat brutoloon te verlagen zonder dat het nettoloon daar onder lijdt. Wanneer de werknemer een brutoloon van 2500 euro plus een auto met tankkaart ter waarde van 400 euro krijgt, maakt dat voor de werknemer weinig uit. Zijn loonpakket is nog steeds zo’n 2000 euro waard.

EEN NEFAST SYSTEEM
Helaas, iedereen verliest. Eerst en vooral omdat het een sterke aanmoediging is om mensen in auto’s en diesel uit te betalen. Daardoor zijn er onvermijdelijk meer auto’s in omloop. Er rijden vandaag naar schatting 500.000 bedrijfswagens rond in België. Dat is bijna 10% van de totale vloot.Het is meermaals aangetoond dat mensen met bedrijfswagens meer rijden.Een tankkaart heeft dat effect nog meer. Logisch ook: hoe meer je rijdt, hoe hoger je loon. Dit heeft ook een impact op het verkeer.

https://www.sampol.be/2012/05/een-vo...n-in-zijn-maag

E. Gidius 27 november 2024 07:09

Ik stel voor dat gebruikers van het openbaar vervoer en fietsers eens een staking organiseren en allemaal met de auto naar hun werk en de school komen.

Dat wordt lachen!

Oma 27 november 2024 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440303)
Alleen al in de vijf grootste EU-landen (Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Spanje en VK) betalen de belastingbetalers jaarlijks 42 miljard euro voor de subsidiëring van bedrijfsauto’s op benzine en diesel. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Transport & Environment (T&E).

De essentie van het systeem is dat in België bedrijven fiscaal worden aangemoedigd om hun werknemers niet in geld maar in auto’s en diesel uit te betalen.

Belastingbetalers, dus OOK elke werknemer met bedrijfswagen :roll: - betalen de "subsidiëring" van de politiekers aan de BEDRIJVEN via FISCALE AFTREK.
En die fiscale aftrek werd reeds fors VERMINDERD voor brandstofwagens om bedrijven te dwingen om te vergroenen door over te gaan naar elektrische bedrijfswagens.
Maar zoals steeds beliegen de politiekers het publiek over die vergroening door het achterpoortje van gedeeltelijke, fiscale aftrek voor HYBRIDES open te laten zodat er toch nog op benzine of diesel gereden wordt - dat vergeet je er allemaal bij te vermelden.
De financiële voordelen van een bedrijfswagen zijn voor de bedrijven en de werkgevers, niet voor de werknemers die loon inleveren en nog extra belast worden.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440303)
Dat werkt als volgt: om een werknemer een nettoloon van 2000 euro te kunnen geven, moet een werkgever hem een brutoloon van ongeveer 3400 euro betalen (plus patronale bijdragen).1 Veel werkgevers proberen dat brutoloon te verlagen zonder dat het nettoloon daar onder lijdt. Wanneer de werknemer een brutoloon van 2500 euro plus een auto met tankkaart ter waarde van 400 euro krijgt, maakt dat voor de werknemer weinig uit. Zijn loonpakket is nog steeds zo’n 2000 euro waard.

Neen, zo werkt dat dus niet, de werkgever kijkt enkel naar zijn voordeel, ze zijn geen barmhartige samaritanen, hé..

En nu vanuit het standpunt van de werknemer:
Bedrijven en werkgevers kunnen ook in plaats van een firmawagen de waarde in netto-loon uitbetalen waarmee dan de werknemer zelf een wagen kan kopen.
Heb je een idee hoeveel meer bruto-loon dat dan zou zijn? :roll:
Gij meent dus dat een auto met tankkaart maar 400€ waard is? Jawadde, nogal een onrealistisch voorbeeld....:silly:
Soit, dus een brutoloon van 2500 euro plus een auto met tankkaart ter waarde van 400 euro = een BRUTOLOON van 2.900 euro, daarvan blijft netto amper 2.144€ van over en welke auto koop je daarvoor?
Dat is niet eens meer voldoende voor een fiets :rofl: en laten we maar zwijgen over de prijzen van al dat elektrisch gedoe....
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440303)
EEN NEFAST SYSTEEM
Helaas, iedereen verliest.
Eerst en vooral omdat het een sterke aanmoediging is om mensen in auto’s en diesel uit te betalen.

Een leugen want bedrijven en werkgevers winnen erbij, ze betalen minder loon uit en kunnen fiscaal ook nog kosten aftrekken.
Een bedrijfswagen én salariswagen met fiscaal voordeel kosten minder aan hoge loonkosten en netto-lonen voor de werkgevers en is dus goedkoper maar de werknemers verliezen wel netto-loon en betalen ook nog extra belastingen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440303)
Daardoor zijn er onvermijdelijk meer auto’s in omloop.

Weer niet waar en een leugen want zonder bedrijfswagen moeten werknemers zelf een auto kopen om nog te kunnen gaan werken. :silly:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440303)
Er rijden vandaag naar schatting 500.000 bedrijfswagens rond in België. Dat is bijna 10% van de totale vloot.

Ook niet waar en alles wordt weer op ene hoop gesmeten: de "VLOOT", er wordt geen onderscheid gemaakt tussen salariswagens, bedrijfswagens, firmawagens, camionetten, etc.....
Een schatting is geen feit, ze weten dus zogenaamd niet eens hoeveel bedrijfswagens voor beroepsdoeleinden er rondrijden, laat staan hoeveel firmawagens, bedrijfswagens, salariswagens, camionetten enz. de "totale vloot" omvat.
Ze weten dat wel maar dat verzwijgen ze want anders kunnen ze bedrijfswagens niet in een slecht daglicht plaatsen om jaloers, dom volk op te jutten tegen bedrijfswagens.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440303)
Het is meermaals aangetoond dat mensen met bedrijfswagens meer rijden.Een tankkaart heeft dat effect nog meer. Logisch ook: hoe meer je rijdt, hoe hoger je loon. Dit heeft ook een impact op het verkeer.

https://www.sampol.be/2012/05/een-vo...n-in-zijn-maag

Waar is dat aangetoond? Bron?
Toon dat bewijs dan maar eens dat mensen met een bedrijfswagen en tankkaart onnodig en voor de lol veel meer gaan rondrijden.
Wat een kromme stelling .....en hoe meer je rijdt hoe hoger je loon? Dat zien de werknemers anders niet aan hun bankrekening. :silly:
Bedrijfswagens hebben NIET meer impact op het verkeer, hun noodzakelijke verplaatsingen voor beroepsdoeleinden worden anders ook gedaan met een eigen wagen.
Iedereen kan zn loonpakket onderhandelen en netto-loon inleveren in ruil voor een bedrijfswagen, ook afgunstige zeurpieten.

Oma 27 november 2024 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10440308)
Ik stel voor dat gebruikers van het openbaar vervoer en fietsers eens een staking organiseren en allemaal met de auto naar hun werk en de school komen.

Dat wordt lachen!

We zullen es zien hoeveel fietsers nog met de fiets gaan werken als het vriest en er ijs en sneeuw ligt, als het regent zijn er al die afhaken. :roll:
Succes met je oproep...:twisted:

fred vanhove 27 november 2024 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10440459)


Waar is dat aangetoond? Bron?
Toon dat bewijs dan maar eens dat mensen met een bedrijfswagen en tankkaart onnodig en voor de lol veel meer gaan rondrijden.

Ik weet dat van mijn buren.....maar die ken jij toch niet. Die rijden soms eens naar Oostende (100 km) voor een spaghetti te gaan eten:-)



Maar goed hier al een eerste bron maar ook dat zullen weer leugens zijn:roll:

https://www.tijd.be/politiek-economi...r/9736401.html

De studie van de FOD Mobiliteit en Vervoer becijferde ook het aantal salariswagens: eind vorig jaar reden er 465.338 rond op onze wegen, oftewel een stijging van 4,5% tegenover het voorgaande jaar. Samen zijn zij goed voor gemiddeld 28.094 kilometer per wagen, zowat het dubbele van wat de gemiddelde personenwagen doet


Maar ik verwijt hun dat niet. Ik zou ook meer rijden mocht ik dat gratis mogen doen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be