Micele |
21 november 2024 20:12 |
Komt de electrische draagvleugelboot naar Antwerpen?
Uitbater van Waterbus testte alvast die comfortabele snelle hydrofoil. Geen golfslag, ttz hoeft geen snelheid te minderen. Veel zuiniger, geen giftige uitlaatgassen enz... snelaadpunt(en) moeten nog geïnstalleerd.
Citaat:
https://www.hln.be/temse/uitbater-va...rpen~a08c5f7b/
Uitbater van Waterbus test elektrische draagvleugelboot op de Schelde: “In een half uur van Temse naar Antwerpen”
Braxo, uitbater van de Waterbus, test komend weekend een nieuw type vaartuig op de Schelde. Het gaat om een elektrische draagvleugelboot die niet alleen bijzonder hoge snelheden haalt, maar ook geen golfslag veroorzaakt. “Dit maakt het mogelijk om in een half uur van Temse naar Antwerpen te varen”, zegt CEO Philippe Ophoff.
Kristof Pieters 20-11-24
|
De troeven en details uitgelegd door Braxo op 4,5 minuten.
Dit is alvast voor 12 passagiers, die 12 zal ook de lengte zijn, hier de specs :
Citaat:
https://www.artemistechnologies.co.u...pe-water-taxi/
EF-12 ESCAPE
Experience new heights of luxury with the 100% electric Artemis EF-12 Escape, a luxury water taxi which produces zero emissions in operation, meticulously crafted to elevate passenger journeys.
TOP SPEED* 30 kt
FOILING RANGE* 52 NM
PASSENGERS 12
CREW 2
|
Een veel groter exemplaar tot 150 personen mag dan ook geen probleem zijn:
Citaat:
https://workboat365.com/artemis-tech...-forges-ahead/
Artemis Technologies’ Electric Foiling Passenger Ferry Forges Ahead
24/05/2024
Construction of Artemis Technologies’ EF-24 Passenger ferry, a world-first in high-speed Electric Foiling ferry, is rapidly progressing.
https://www.artemistechnologies.co.u...ssenger-ferry/
PASSENGERS 150
TOP SPEED* 36 kt
CRUISE SPEED 34 kt
FOILING RANGE* 70 NM
Technical information
*Performance figures provided are the maximum achievable dependant on variables including vessel specification, load, sea state and temperature.
|
|