![]() |
Braadworst en frikandellekes
Veel mensen worstelen met de pan om frikandellekes (van gehakt) en / of braadworst gaar te krijgen zonder dat ze aan de buitenkant zwart zien.
Hoe doen jullie dat? |
op tijd keren he
|
Zelf kook ik braadworst of gehaktfrikandellen in water.
Gehaktfrikandellen: Gemengd gehakt kopen. Uit fijn snipperen Peterselie fijn snipperen (gevriesdroogde kan ook). Paneermeel 2 eitjes Peper Nootmuskaat Zout Gewoon alles door mekaar mengen, met het paneermeel zorg je dat het gehakt niet meer plakt. Gehaktballekes draaien. Koken in water tot ze gaar zijn. Afbakken in de pan. Gehaktbrood, zelfde werkwijze, als je dat snel wilt eten, even afbakken in de pan. Je kan het ook afbakken in den oven. |
De kookplaat niet te warm zetten en rustig aan laten bakken.
Irl: de inductieplaat op 3 ipv op 8 |
Frikandelletjes altijd in water.
Ik meng er soms ook gesnipperde ui en fijngehakte peterselie onder. |
Citaat:
Ik prik de braadworst enkele keren en bak ze traag met een deksel op. |
Bratwurst mit sauerkraut?
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe bakken jullie spek?
Voor onze avondwandeling serveren wij boekweitkoek met spek. Het spek, 20 kg, wordt voorgebakken. Vroeger kochten we dat, zo voorgebakken spek kostte toen 10 euro / kg (gebakken). Nu durven ze daar al 20 euro voor te vragen, dit komt ook wel omdat er veel van het gewicht verloren gaat. De slager deed zoiets in een speciale oven, waarbij hij het smout (is vet) opving. |
Citaat:
Effe aanbakken in de pan, daarna bij 180 graden de oven in. Nooit gezever. Werkt bij gehakt, kip, vis, biefstuk, varkenshaas,... |
Citaat:
En daar mag redelijk wat van in. |
Om terug te komen op het (voor)bakken van spek.
Hoe doen jullie dat? Ik heb soms de indruk dat het varken nog leeft als ik (vers of gezouten) spek in de pan heb liggen. |
telefoontje plegen en wachten tot Piet het komt doen.
|
Citaat:
Het gaat in de eerste plaats snel. Ik bak het spek voor in ... Vul het gerust aan hoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be