![]() |
Ideale wagen voor 2024 en 2025
eens proberen....
We zien allemaal wel dat de "Compact SUV" immens populair is.Tot spijt van wie het benijdt,maar om heel praktische redenen ook.(vraag maar aan mij en mijn rug ook) Maar goed.... GROOT probleem is dat de EV vooralsnog ondoenbaar is ...EIgenlijk is,VOOR VLAAMSE OMSTANDIGHEDEN,(chronisch gebrek aan snellaadmogelijkheden,zeer goeie benzine tankinfrastruktuur,kompleet vernield wegennet waar geen kat meer wijs uit geraakt)de hybride wagen een zeer valabele oplossing....een beetje van dit,een beetje van dat.... HELAAS.....de Japanse en Koreaanse merken zijn verst gevorderd in deze technologie maar,eerlijk gezegd,vind ik hun hybride wagens lelijk als f*ck :evil: Mijn "droomwagens" momenteel zijn: (voor VLAAMSE verkeersomstandigheden dus,voor iemand die een daily runner wil) -DACIA Sandero Stepway -SEAT ARONA maar dan beiden uitgerust met een TOYOTA of HYUNDAI Hybride aandrijflijn... Dat zou ik GEWELDIG vinden........ Wat jullie? |
mijn Seat is 6 jaar en geeft 2 foutmeldingen , in de garage kregen ze het ni weg
|
Als ik momenteel een nieuwe zou moeten kopen dan is dat terug een Subaru.
Een Crosstrek of een Forester. Die hebben trouwens een E Boxer. en dat is met een Toyota hybride systeem dus. (werken voor veel dingen samen met Toyota) Toyota CHR zou ook een kanshebber zijn of de Yaris maar dan het SUV model. LEXUS LBX of UX als het wat meer mag kosten en luxe noodzakelijk is. Pas op die Subaru is ook in orde, zitten goeie zetels in, maar is iets spartaanser aangekleed. Van de klassieke A merken schiet alleen Volvo nog over bij mij. wat die lelijkheid betreft, ja het is geen Italiaans design he, maar oerdegelijk Japans materiaal waar ze een uitstekend 4x4 systeem voor de weg en gravel paden onder hebben gestoken. Bovendien is dat nog vrij betrouwbaar ook. |
Dacia Sandero Stepway. Full options.
11000km vooral korte ritten +/- 5 km Stop/start altijd uitschakelen. Batterij op minder dan 10.000km, drie maal volledig plat. Je krijgt de deuren zelfs niet open. Ander voorval. Plots start de motor niet meer, probleem met transponder, geen verbinding. Gebeld naar garage, leg de transponder op het stuur, zero resultaat, hou uw transponder voor uw scherm, zero resultaat. Na een halfuur bellen ze me terug, meneer leg uw transponder eens tussen bestuurderszetel en passagierszetel. Motor start. Alarm op het scherm: batterij onvoldoende, kilometers op de snelweg gereden in de hoop batterij op te laden. Het blijft batterij onvoldoende. Naar de garage, het bleek een batterij te zijn van de alarmknop voor noodgevallen. Alarm op het scherm: bandenspanning niet ok. Banden opgepompt, 2 dagen later terug bandenspanning niet ok. Naar de garage, oorzaak fout in electronica. Alarm op het scherm: remlichten niet ok. Niks te zien, remlichten werken normaal. Het alarm op het scherm is terug weg. Zo gaat het een tweetal weken op en af. Garage reset de computer, probleem opgelost. Auto is 3 cilinder, 999cc, automaat, keyless, verbruik gemiddeld 10,5 liter per 100km. Steeds in de economic stand gereden. Mijn bevindingen: auto rijdt goed, teveel electronische opties die meer voor problemen zorgen dan nuttig zijn. Zet de airco niet aan of de mistlichten, de batterij is te zwak. Goedkope auto , heeft qua electronica veel kinderziektes. |
Die zelfrijdende van Tesla en als ge hem zelf niet nodig hebt als Uber inschakelen?
|
Zie je wel zie je wel? :-D
Haal van die "Europese auto's",die qua design (die functionele ietwat onderkoelde "look" )perfect zijn de ingewanden er uit en vijs daar een Aziatische hybride aandrijflijn (en meteen maar de electronics) in et volia.... ....eindelijk een "normaal" uitziende auto,maar zonder die ingebouwde euro-rommel.... :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Hij drinkt rond de 12 liter diesel. |
Citaat:
|
5,9 tot 6,5 l/100 km met een soepele Volvo-diesel. De auto is daarenboven ruim en comfortabel.
|
Vorige auto was een hybride Toyota Yaris, verbruik geen 5 liter per 100km.
Was 5 jaar oud , 30000km op de teller. Doorverkocht aan een familielid. Maar ik wou wat hoger in de wagen zitten, weet nu wel wat een fout ik gemaakt hebt. |
Citaat:
|
Mijn huidige diesel hatch is best ok. En nog maar 40.000 km, kan nog jaren mee.
En in Knack stond onlangs een overzicht van de EV’s. De goedkoopste die een beetje deftige plaats/kofferruimte heeft is de Citroën e-C4. 33.000€ |
Citaat:
Beetje duurder dan de Dacia maar niet zo heel veel verschil met de Seat. Je kan ook rondkijken voor zo'n tweedehands Toyota want die geven tegenwoordig 10 jaar garantie dus zelfs op een occassie van 4 jaar oud heb je nog steeds 6 jaar garantie (als je hem laat onderhouden bij een erkende Toyota verdeler). |
Citaat:
Verder zijn die dingen wel praktisch onverwoestbaar. |
![]() EenstevigEngelsontbijteneenstukbroodpudding/100km |
Citaat:
|
Ik kies de Focus: https://www.autoweek.nl/autotests/ar...ne-opel-astra/
|
Citaat:
Het is plezant om mee te rijden, en van den buitenkant heeft alleen een ander last he. |
Citaat:
En dat enkel anderen last hebben van de buitenkant is waar. Maar dat mag jij de volgende keer hier aan Moeder de Vrouw komen vertellen. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be