![]() |
Vind dan maar gevangenispersoneel
![]() Auto bij cipier thuis in brand gestoken, dreigbrief aangetroffen in brievenbus: “Als je nog komt werken, komen we om je vrouw” Het gerecht voert een onderzoek naar de brandstichting bij een cipier thuis in Limburg. Zijn wagen werd in brand gestoken en in de brievenbus stak een dreigbrief om niet meer te komen werken. “Want als je nog komt werken, komen we om je vrouw.”, klinkt het in die brief. ... Volgens de vakbond toont het incident nog maar eens aan hoe moeilijk het tegenwoordig werken is in de gevangenissen. “Dit is het zoveelste bewijs dat de agressie torenhoog oplaait. De laatste tijd waren er al meerdere incidenten in Beveren, Andenne, Merksplas, Turnhout en Mechelen. Maar het is de eerste keer dat we het meemaken dat de agressie van binnenuit naar de privésfeer gebeurt. Daar maken we ons ernstige zorgen over.” Dit is er totaal over. Hopelijk vinden ze de daders en krijgen die dan ook een gepaste straf. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241123_94591206 |
Vivaldi in (s)lopende zaken heeft al een initiatief genomen: onder de vijf jaar mag je thuis blijven.
Als hier niet keihard tegen opgetreden wordt, dan zijn we het laatste restantje van de rechtsstaat ook nog kwijt. |
Vivaldi werkt en boekt succes!
:rofl::rofl::rofl: |
Ik ken een chef uit de Begijnenstraat Antwerpen, cipiers worden met "chef " aangesproken.
Die man is nu op pensioen, is meer dan dertig jaar " chef " geweest. Wat die me wist te vertellen hoe de toestand in de gevangenis is veranderd op al die jaren, vooral qua overbevolking en dreigementen. De grote miserie is begonnen met de moslims , de gsm , de privé uurtjes en het tekort van personeel volgens hem. Het eten was volgens de gevangenen niet goed, ze wilden meer wandelingen, ze wilden meer privacy in de cel, de naakt fouillering ( na privé bezoek ) mocht niet meer. Enz... Hij zei me dat de sommigen " hoteleisen " stelden en dat de gevangenisdirectie daarin schoorvoetend in toestemde. Hij is blij dat hij zijn pensioen zonder veel kleerscheuren gehaald heeft. |
De overbevolking veroorzaakt afgrijselijke tendensen:
- het veroorzaakt terechte klachten (vb. het is onaanvaardbaar dat zelfs maar 2 mensen in één cel moeten leven, als er gekakt moet worden op een emmer achter een gordijn), die de cipiers niet kunnen oplossen - de controle op de gevangenen wordt moeilijker, moet dus strenger en strikter, wat het leven nog ambetanter maakt. - de gevangenen weten: of ze nu hun best doen of niet, ze komen toch heel erg vervroegd vrij. Ik vind dat in een fatsoenlijke geciviliseerde samenleving, er altijd voldoende cellen OP OVERSCHOT moeten zijn. |
Citaat:
|
Een volk dat voor tirannen zwicht...
|
Citaat:
Een weg naar " God " de hel of wat dan ook, uiteraard onomkeerbaar. Of directe repatriëring naar land van hun nationaliteit, desnoods met parachute. De god van Cufi zal ze met open armen ontvangen. :evil: |
Citaat:
En als de overheid dat niet meer kan, heeft ze ons gefaald. Dat het nooit perfect zal zijn is waar, maar een politiek die enkel zichzelf en weteldrijkers bedient zal ook geen beterschap leveren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is door die bedreiging erbij te doen dat er nu wel eens mag getoond worden dat daar geen straffeloosheid op bestaat. Politiek die aan schijn doet om zichzelf met verdienmodellen te verrijken kunnen we hierin als de pest missen. Het zijn ze zowat allemaal in dit land. |
Citaat:
Dat werkt zo, ze pakken u met een wietplantage, de rechter wil u acht maanden van uw vrijheid beroven daarvoor, hij geeft u twee jaar, je doet een derde, acht maand. Verander nu de wetgeving, op zulke wijze dat ze niet meer vervroegd vrijkomen. Dan werkt het zo, ze pakken u met een wietplantage, de rechter wil u acht maanden van uw vrijheid beroven daarvoor, hij geeft u acht maand. In het eerste geval sta je na uw vervroegde vrijlating nog jaren onder controle van justitie met voorwaarden en condities, want er staat nog twee derde van uw straf open. In het tweede geval zijn er geen voorwaarden en condities want u hebt uw straf helemaal uitgedaan. Ik persoonlijk zou liever onder het tweede geval mijn straffen gedaan hebben. |
Citaat:
|
Wie zou het "eerlijk" vinden, mocht justitie als werkgever, ervoor zorgen dat die cipier a) enkele uren na de feiten een vervangwagen krijgt op kosten van de staat
en b) vervolgens een volledige schadevergoeding voor die wagen krijgt? En wie denkt dat Justitie aan die sukkelaar gaat zeggen dat hij zich burgerlijke partij mag stellen, voor 't geval de dader ooit gepakt en veroordeeld wordt, in de hoop dat er iets van gerecupereerd zal kunnen worden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
@ xenophon ik veronderstel dat u goed weet hoe het er in de gevangenis aan toe gaat.
Wat dient er volgens u te verbeteren? In de Begijnenstraat zijn het de langdurige gedetineerden die op hun proces wachten die meestal over de rooie gaan volgens de " chef " die ik ken. Hun onzekerheid leidt regelmatig tot confrontatie met de chefs, ook al kunnen deze laatsten er niks aan doen. Moeten cipiers strenger zijn of meer begripvol? |
Citaat:
Ook, de EU wetgeving inzake de rechten van gevangenen toepassen zou geen slecht idee zijn. Men moet dan wel direct driekwart van de gevangenen loslaten, maar dat zijn de konsekwenties van de politiek die in Belgie gevoerd wordt ten opzichte van het gevangeniswezen. Langs de andere kant zouden er jaarlijks wel duizenden veroordelingen minder zijn wegens het schenden van de mensenrechten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be