Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Opgedreven Steps (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273231)

fred vanhove 27 november 2024 07:24

Opgedreven Steps
 
Leuk te weten.....en vooral als men dan bedenkt dat een omaatje met haar autootje een fikse boete krijgt als ze 32 km per uur rijdt in Brussel.....net als iemand met een superveilige auto voorzien van alle snufjes alsook een fenomenaal remsysteem.

https://www.bruzz.be/actua/mobilitei...ger-2024-11-27

maddox 27 november 2024 07:57

Ik heb de overgangstijd van "Brommers opdrijven, zolang ge niet onnozel doet op de weg, geen probleem" naar" 2 wielen en geluid, elke hoek de rollen op" actief meegemaakt (voor de jongere leden hier, tussen 1986 en 1995)

Maar nu, we weten allemaal waarom de politie geen moeite serieuze moeite doet om die Turbo-Esteppers grondiger te controleren, en al zeker niet in het Brusselse.
Da's gewoon veel gevaarlijker dan gewoon wat te flitsen, of bomma met een te snelle rollator op de bon te slingeren.

fred vanhove 27 november 2024 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10440318)
Ik heb de overgangstijd van "Brommers opdrijven, zolang ge niet onnozel doet op de weg, geen probleem" naar" 2 wielen en geluid, elke hoek de rollen op" actief meegemaakt (voor de jongere leden hier, tussen 1986 en 1995)

Maar nu, we weten allemaal waarom de politie geen moeite serieuze moeite doet om die Turbo-Esteppers grondiger te controleren, en al zeker niet in het Brusselse.
Da's gewoon veel gevaarlijker dan gewoon wat te flitsen, of bomma met een te snelle rollator op de bon te slingeren.

Ik reed ook te snel met mijn 50 cc Honda. Ik haalde vlotjes de 80. Ik ben uiteraard nooit geflitst geweest (dat bestond nog niet) maar een auto werd toen ook niet geflitst wat nu niet zo is. Blijkbaar moeten alleen automobilisten zich nog aan het verkeersreglement houden.

maddox 27 november 2024 09:01

Brommerkes werden niet geflitst (probeer maar eens een ouderwets tax-plaatje te flitsen), die werden aan de kant gezwaaid, en op de rollen gezet.
(simpel apparaat, leek op een ouderwetse fiets-hometrainer) en met het toerental van de rol kon gemakkelijk gemeten worden hoe snel de brommer kon.
Dat die rollen zeer optimistische snelheden aangaven, was ook geweten.
Dan kwam het vooral aan op hoe vriendelijk u was tegen de agenten dat ze die optimistische snelheid realistisch interpreteerden.

Herr Flick 27 november 2024 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440320)
Ik reed ook te snel met mijn 50 cc Honda. Ik haalde vlotjes de 80. Ik ben uiteraard nooit geflitst geweest (dat bestond nog niet) maar een auto werd toen ook niet geflitst wat nu niet zo is. Blijkbaar moeten alleen automobilisten zich nog aan het verkeersreglement houden.

nee u ziet dat verkeerd.

Alleen autochtone brave belasting betalende automobilisten moeten zich nog aan het verkeersregelement houden.

fred vanhove 27 november 2024 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10440382)
nee u ziet dat verkeerd.

Alleen autochtone brave belasting betalende automobilisten moeten zich nog aan het verkeersregelement houden.

De oude brave blanke cisman is inderdaad de paria van vandaag geworden. Spijtig want uiteindelijk zijn zij het die dit land hebben opgebouwd.

cookie monster 27 november 2024 14:22

Traag of (te) snel ,
Als er eentje ermee op het voetpad rijdt ....
ik ga er niet voor opzij , punt aan de lijn !!!!

Herr Flick 27 november 2024 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 10440495)
Traag of (te) snel ,
Als er eentje ermee op het voetpad rijdt ....
ik ga er niet voor opzij , punt aan de lijn !!!!

Ik heb er zo ook al eens eentje van zijn plank doen springen.

cookie monster 28 november 2024 08:26

En dan worden ze pissed op u ook , en da' ge moet uitkijken !!
Een ex-maat , als die mij op pad was , ongelooflijk ;
telkens er een fietser of brommer aankwam op het fietspad ,
ik moest maar opzij gaan om die te laten passeren !!
Ik zei telkens foert !! Hij vond mijn gedrag absoluut abnormaal !!
Die vind het doodnormaal , fietsers & bromfietsen op het voetpad !!
Gasgeven met de auto & andere regels aan zijn laars lappen ,
het heeft hem VEEL boetes opgeleverd !!
Mocht die met een step rijden , .... die is er zelfs geheel niet bekwaam voor !!

BigF 28 november 2024 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10440337)
Brommerkes werden niet geflitst (probeer maar eens een ouderwets tax-plaatje te flitsen), die werden aan de kant gezwaaid, en op de rollen gezet.
(simpel apparaat, leek op een ouderwetse fiets-hometrainer) en met het toerental van de rol kon gemakkelijk gemeten worden hoe snel de brommer kon.
Dat die rollen zeer optimistische snelheden aangaven, was ook geweten.
Dan kwam het vooral aan op hoe vriendelijk u was tegen de agenten dat ze die optimistische snelheid realistisch interpreteerden.

Bij mij kwam het er altijd op aan om het knopje van de elektronische afstelling zo te plaatsen dat het makkelijk en onopvallend te bedienen was maar voor de flikken toch lastig om vinden.

En dat is me, zolang ik brommer reed, altijd gelukt. Ben ooit een drie- of viertal keren op de rollen gezet. Nooit gepakt. Zonder afstelling reed mijn Suzuki TS vlotjes 90.

Nooit iets meegemaakt overigens.
Ik reed ook wel bijna altijd over de weg want zelfs toen wist ik al dat 90km/u op het fietspad eigenlijk (zelf)moord was.

In de tweede helft van de jaren 80 was het ook nog bijlange na niet zo druk als nu.

BigF 28 november 2024 10:38

Toen ik eenmaal met een motor reed hebben ze me aan de uitgang van de schoolpoort ooit gevraagd om die op de rollen te zetten.

Ik heb er tot op vandaag spijt van dat ik de flikken toen attent heb gemaakt op het feit dat ik een motorfiets (en geen brommer) bij had. Met een flinke spuit gas had mijn XR500 dat rollekes-apparaat misschien wel aan flarden gedraaid...

Vlad 28 november 2024 13:44

De fatbikes die vlammen van tijd ook veel te hard. En je hoeft er niet eens zestien voor te zijn. Waarom wachten tot je zestien bent om dat 25 of 40 km/u te mogen op een brommertje als je met een step of fatbike tegen 50 a 60 km/u kan. De wet loopt duidelijk achter.

maddox 28 november 2024 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10440892)
Bij mij kwam het er altijd op aan om het knopje van de elektronische afstelling zo te plaatsen dat het makkelijk en onopvallend te bedienen was maar voor de flikken toch lastig om vinden.

En dat is me, zolang ik brommer reed, altijd gelukt. Ben ooit een drie- of viertal keren op de rollen gezet. Nooit gepakt. Zonder afstelling reed mijn Suzuki TS vlotjes 90.

Nooit iets meegemaakt overigens.
Ik reed ook wel bijna altijd over de weg want zelfs toen wist ik al dat 90km/u op het fietspad eigenlijk (zelf)moord was.

In de tweede helft van de jaren 80 was het ook nog bijlange na niet zo druk als nu.

Psttt, toen was het 40 km/u, en ge moest al echt pech hebben dat uw brommer nieuw uit de winkel geen 50 km/u op die rollen haalde. Dat bedoel ik met die optimistische meting. Ome agent kon op die manier vriendelijk zijn, of de eikel uithangen.

En ja, elektronische afstelling. Kennen we goed genoeg.
Dan nog, wou je zeker zijn van die 40 km/u op de rollekes, reed je misschien 35 km/u in realiteit. En dat was verdacht genoeg om de brommer toch in beslag te laten nemen.

En ook de drukte op de wegen was een pak minder dan nu.

In alle geval, net zoals bij motorfietsen en wagens is de maximale snelheid van het voertuig niet het probleem, het is de bestuurder.

fred vanhove 28 november 2024 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10440982)
Psttt, toen was het 40 km/u, en ge moest al echt pech hebben dat uw brommer nieuw uit de winkel geen 50 km/u op die rollen haalde. Dat bedoel ik met die optimistische meting. Ome agent kon op die manier vriendelijk zijn, of de eikel uithangen.

En ja, elektronische afstelling. Kennen we goed genoeg.
Dan nog, wou je zeker zijn van die 40 km/u op de rollekes, reed je misschien 35 km/u in realiteit. En dat was verdacht genoeg om de brommer toch in beslag te laten nemen.

En ook de drukte op de wegen was een pak minder dan nu.

In alle geval, net zoals bij motorfietsen en wagens is de maximale snelheid van het voertuig niet het probleem, het is de bestuurder.

Die rollekes ben ik in de jaren 70 aan ontsnapt. Er was toen ook niet echt controle op je snelheid (flitsers bestonden nog niet ) Helm pas verplicht vanaf 74 denk ik. Het enige waar beetje aandacht werd aan besteed was dat je 50 een 50 moest zijn en blijven. Vrienden van mij monteerden toen een 72 cc.

Ik blijf het herhalen....wij waren een stuk vrijer.

maddox 29 november 2024 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10440989)
Die rollekes ben ik in de jaren 70 aan ontsnapt. Er was toen ook niet echt controle op je snelheid (flitsers bestonden nog niet ) Helm pas verplicht vanaf 74 denk ik. Het enige waar beetje aandacht werd aan besteed was dat je 50 een 50 moest zijn en blijven. Vrienden van mij monteerden toen een 72 cc.

Ik blijf het herhalen....wij waren een stuk vrijer.

En als ge toen moeilijk deed tegenover ome agent, dan kon dat wel eens pijn doen.

Was wel opvallend in mijn brommerperiode. Ik had bitter weinig problemen met ome agent, maar andere brommerrijders in mijn leefomgeving, die konden hun neus nog niet eens buitensteken, of er hing wel een combi of zwaantje in de buurt.
Mijn jongere broer was zo'n figuur, die was precies een flikkenmagneet als ie met zijn brommer buiten kwam.

Herr Flick 29 november 2024 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 10440832)
En dan worden ze pissed op u ook , en da' ge moet uitkijken !!
Een ex-maat , als die mij op pad was , ongelooflijk ;
telkens er een fietser of brommer aankwam op het fietspad ,
ik moest maar opzij gaan om die te laten passeren !!
Ik zei telkens foert !! Hij vond mijn gedrag absoluut abnormaal !!
Die vind het doodnormaal , fietsers & bromfietsen op het voetpad !!
Gasgeven met de auto & andere regels aan zijn laars lappen ,
het heeft hem VEEL boetes opgeleverd !!
Mocht die met een step rijden , .... die is er zelfs geheel niet bekwaam voor !!

ah ja , die was wel pissed, en vooral verbaasd, dat er eens ene niet opzij ging denk ik... maar die durfde niks zeggen.

Herr Flick 29 november 2024 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10440899)
Toen ik eenmaal met een motor reed hebben ze me aan de uitgang van de schoolpoort ooit gevraagd om die op de rollen te zetten.

Ik heb er tot op vandaag spijt van dat ik de flikken toen attent heb gemaakt op het feit dat ik een motorfiets (en geen brommer) bij had. Met een flinke spuit gas had mijn XR500 dat rollekes-apparaat misschien wel aan flarden gedraaid...

of uw machine ergens in een muur met nog een flik aan het stuur.

Een klasgenootje van mij die hadden ze wel liggen, hare PX denk ik dat het was en lap te hard he. Maar haar kende gaat die ook wel niet al te beleefd tegen die flikken geweest zijn.

maddox 29 november 2024 16:22

Maar het resultaat is wel dat we een hoop plankmak*kken hebben, die als een stel breinloze idioten iedereen het leven zuur maken op elk stukje openbare weg bereikbaar .

Zoals ik schreef, de voertuigen zijn het probleem niet, het zijn de bestuurders.

araneus 4 december 2024 12:48

Ik kocht in '86 met de centjes van mijn vakantiewerk een Vespa 50cc. Dat ding mocht toen 40 km/u gaan, uit de winkel haalde die zo'n 48 km/u. Na wat afstelwerk ging die net boven de 50 km/u. Ik was in die tijd één van de tragere met de bromfiets. Toch hebben ze die Vespa één keer op de rollen gezet. Op de rollen ging dat ding amper 25 km/u. Scooters reden er toen bijna niet rond en die rollen konden niet overweg met de kleine bandenmaat. De achterband zat gewoon vast tussen de twee rollen.
Minutenlang hebben die gasten naar een knopje van een afstelling gezocht en natuurlijk niet gevonden want er was er geen.
Duidelijk misnoegd hebben ze me laten rijden met als opmerking dat ze me in de gaten gingen houden. Tja, toen hadden ze ook al niets beter te doen.

fred vanhove 4 december 2024 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 10443238)
Ik kocht in '86 met de centjes van mijn vakantiewerk een Vespa 50cc. Dat ding mocht toen 40 km/u gaan, uit de winkel haalde die zo'n 48 km/u. Na wat afstelwerk ging die net boven de 50 km/u. Ik was in die tijd één van de tragere met de bromfiets. Toch hebben ze die Vespa één keer op de rollen gezet. Op de rollen ging dat ding amper 25 km/u. Scooters reden er toen bijna niet rond en die rollen konden niet overweg met de kleine bandenmaat. De achterband zat gewoon vast tussen de twee rollen.
Minutenlang hebben die gasten naar een knopje van een afstelling gezocht en natuurlijk niet gevonden want er was er geen.
Duidelijk misnoegd hebben ze me laten rijden met als opmerking dat ze me in de gaten gingen houden. Tja, toen hadden ze ook al niets beter te doen.

In mijn tijd had je wel al de Honda Dax ....met kleine wietjes. Maar toen bestonden er nog geen rollen:-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be