Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Meanwhile in France ... recht op informatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273240)

Johan Daelemans 28 november 2024 20:56

Meanwhile in France ... recht op informatie

Ik ga ervan uit dat iedereen recht heeft op informatie - ook de mensen die op het einde van de maand het heel moeilijk hebben.

Welke bronnen van informatie komen in België nog gratis de huiskamer binnen?

Radio en ik denk dat het daarmee is gezegd.

Frankrijk biedt gratis via antenne - digitale uitzendingen aan voor zowel radio als televisie.
Het aanbod is verbazingwekkend compleet en
bovenal zijn populaire niet Franse series ook aangeboden in de originele versies welke men dat naar eigen taalkeuze kan ondertitelen.

Voor de mensen die het wel willen en kunnen betalen is er heel snel internet voorzien.
Eémalige kost aansluiting koolstofvezel (fiber) 46€ , basis abonnement 38€ per maand voor TV – internet – mobiel telefoon nummer en vast telefoon nummer.
Indien je garantie wil dat je steeds online kan gaan is er een abonnement van 46€ en dan krijg je via een technisch snufje een extra wifi verbinding dat in heel Frankrijk bruikbaar is.
Data limiet zit op 200 GB per maand.

Den beer van b 28 november 2024 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10441149)
Ik ga ervan uit dat iedereen recht heeft op informatie - ook de mensen die op het einde van de maand het heel moeilijk hebben.

Welke bronnen van informatie komen in België nog gratis de huiskamer binnen?

Radio en ik denk dat het daarmee is gezegd.

Frankrijk biedt gratis via antenne - digitale uitzendingen aan voor zowel radio als televisie.
Het aanbod is verbazingwekkend compleet en
bovenal zijn populaire niet Franse series ook aangeboden in de originele versies welke men dat naar eigen taalkeuze kan ondertitelen.

Voor de mensen die het wel willen en kunnen betalen is er heel snel internet voorzien.
Eémalige kost aansluiting koolstofvezel (fiber) 46€ , basis abonnement 38€ per maand voor TV – internet – mobiel telefoon nummer en vast telefoon nummer.
Indien je garantie wil dat je steeds online kan gaan is er een abonnement van 46€ en dan krijg je via een technisch snufje een extra wifi verbinding dat in heel Frankrijk bruikbaar is.

Zucht…..pfttt

maddox 29 november 2024 05:51

Psst, fiber is glasvezel, geen koolstofvezel.

Johan Daelemans 29 november 2024 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10441261)
Psst, fiber is glasvezel, geen koolstofvezel.

Psst, je hebt gelijk. Ik gebruik ze allebei in andere toepassingen.
In het vervolg eerst eens aandachtig nalezen zeker?

BigF 29 november 2024 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10441149)

Das niet duur.
Over welk abonnement heb je het dan? Bij welke provider?

Johan Daelemans 30 november 2024 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10441550)
Das niet duur.

Indien je België gewoon bent is hier niks duur.

Citaat:

Over welk abonnement heb je het dan?

Fibre, het meest uitgebreide. Ongelimiteerde data.

Citaat:

Bij welke provider?

France Bouygues.

https://www.bouyguestelecom.fr/offre...you-pure-fibre

Johan Daelemans 2 december 2024 22:34

Citaat:

Das niet duur.
Over welk abonnement heb je het dan? Bij welke provider?

De link leert ons dat je via France Bouyges - al een supersnelle fiber verbinding hebt voor 24€ /maand.
Bij Proximus kost het basispakket 93€ per maand.

BigF 3 december 2024 08:38

Eindelijk eens een Meanwhile waar Frankrijk afgetekend wint.
Het ging tijd worden.
Een binnenkopper van formaat die je onbegrijpelijk lang hebt laten liggen.

Nog wel met de kleine opmerking dat je prijsvergelijking tussen France Bouygues niet helemaal klopt (Bouygues gaat over internet, Prox is een internet-tv-mobiel-pack) maar dat is slechts een voetnoot in het hele verhaal.

Toppie!!!
:thumbsup:

BigF 3 december 2024 09:04

[edit]
Als ik nu uw redenering uit de "makelaarslonen-meanwhile" ga gebruiken komt Frankrijk er alsnog bekaaid af. Frankrijk is op dit punt gewoon een heel eind duurder.
Volg effe mee, er komt een beetje 'zuivere wiskunde' aan.

Voor een internet-abonnement bij Proximus betaal ik €40/maand terwijl ik voor het duurste internet-tv-mobiel pack met 5 supersnelle gsm-lijnen bij Bouygues €29,99 (internet en tv) plus 5 gsm's van €17,99 (€89,95) maar liefst bijna €120 betaal.

Kortom: volgens uw eigen logica is Frankrijk veel duurder dan België. Want ik zie in deze berekening niets meer of minder dan 'zuivere wiskunde'. Zo was het toch eh?

Dat ik dan 2 totaal verschillende abonnementen vergelijk is van geen tel want in de makelaarslonen-draad wordt ook een woning van €45000 in Fr vergeleken met een woning van €210000 in Be.

Ik zie dus niet in waarom ik in deze draad plots wel dezelfde producten moet gaan vergelijken.

Kortom: ik trek mijn woorden (over de afgetekende overwinning in deze meanwhile) terug. Het is niet meer dan de zoveelste, op valse gronden gebaseerde, bewieroking van Frankrijk.

Factcheck: in Frankrijk zijn providers veel en veel duurder dan in België. Liefst 3 keer zo duur (€120 vs €40).
Deze meanwhile wordt dus ook gecategoriseerd als "vals".

Johan Daelemans 6 december 2024 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10442699)
Voor een internet-abonnement bij Proximus betaal ik €40/maand terwijl ik voor het duurste internet-tv-mobiel pack met 5 supersnelle gsm-lijnen bij Bouygues €29,99 (internet en tv) plus 5 gsm's van €17,99 (€89,95) maar liefst bijna €120 betaal.

Hadden we het niet over fibre?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10442699)
Deze meanwhile wordt dus ook gecategoriseerd als "vals".

Waarom? Omdat de grootverbruikers (5 GSM's) worden gepamperd met een goedkoop pakket?

Jij bekijkt de wereld met de ogen van een rijke middenstander.
Ik niet. Ik kijk hoe een arbeider de wereld bekijkt.
En daar horen geen 5 GSM's bij.
Ook geen elektrische wagens, ook geen woningen van +200.000€ ...

Warmte hebben - droog zitten - betaalbare energie - betaalbare info kanalen -betaalbare woning - betaalbare inkopen - op het einde van de maand, centen over voor wat zeep en onderbroeken ..

België .... nul op tien.

BigF 6 december 2024 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10444173)
Hadden we het niet over fibre?

Waarom? Omdat de grootverbruikers (5 GSM's) worden gepamperd met een goedkoop pakket?

Jij bekijkt de wereld met de ogen van een rijke middenstander.
Ik niet. Ik kijk hoe een arbeider de wereld bekijkt.
En daar horen geen 5 GSM's bij.
Ook geen elektrische wagens, ook geen woningen van +200.000€ ...

Warmte hebben - droog zitten - betaalbare energie - betaalbare info kanalen -betaalbare woning - betaalbare inkopen - op het einde van de maand, centen over voor wat zeep en onderbroeken ..

België .... nul op tien.

Nee, ik bekijk het, om uw manier van discussieren even onder de aandacht te brengen, op uw manier.

U vergelijkt makelaarslonen in Be en in Fr door huizen uit verschillende prijscategorieën te beschouwen. Kortom; u vergelijkt appels met peren.

Om dat aan de kaak te stellen vergelijk in deze draad ook eens appels met peren nl. het goedkoopste internet abo in België met een duur abonnement in Frankrijk waar dan bovendien nog TV en 5 gsm's inbegrepen zijn.

Dat is wat ik hier doe.
Uw manier van discussiëren even op de korrel nemen.
Overduidelijk dacht ik.
Ik gaf het ook zwart op wit aan:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Dat ik dan 2 totaal verschillende abonnementen vergelijk is van geen tel want in de makelaarslonen-draad wordt ook een woning van €45000 in Fr vergeleken met een woning van €210000 in Be.

Toch heb jij dat blijkbaar niet eens door want je begint over "rijke middenstanders" enzo.

Lees jij eigenlijk ooit dingen die anderen schrijven of zit jij zo vastgeroest in uw eigen adoratie voor Frankrijk en afkeer van België dat zelfs anderen hun uitleg lezen al te veel wordt?

Johan Daelemans 7 december 2024 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10444224)
Nee, ik bekijk het, om uw manier van discussieren even onder de aandacht te brengen, op uw manier.

Volgens mij zit je in de verkeerde draad met uw uitleg.
Recht op informatie ...

In Frankrijk gratis via antenne - 32 digitale zenders.
In België ... nul.

Johan Daelemans 7 december 2024 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10444224)
Lees jij eigenlijk ooit dingen die anderen schrijven of zit jij zo vastgeroest in uw eigen adoratie voor Frankrijk en afkeer van België dat zelfs anderen hun uitleg lezen al te veel wordt?

Mijn standpunt is: Indien je een job hebt moet je daarvan een leven kunnen opbouwen.

België .... nul op tien.

Frankrijk? Volg Jean ... Huurt, heeft alle comfort en kan nog dik sparen ook.

BigF 7 december 2024 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10444661)
Volgens mij zit je in de verkeerde draad met uw uitleg.
Recht op informatie ...

In Frankrijk gratis via antenne - 32 digitale zenders.
In België ... nul.

Mijn uitleg diende enkel om uw manier van discussiëren in andere draden aan de kaak te stellen.
Hier maakte ik de analogie met hoe u in de makelaarsdraad woningen uit verschillende prijsklassen vergelijkt.

U kan dat als een aanklacht tegen uw manier van discussiëren beschouwen, u mag dat als een parodie beschouwen, u doet er mee wat u wil.

Feit is dat ik dat in eender welke draad zou kunnen doen.

Ziet u nu echt de bedoeling van mijn post niet in of houdt u zich gewoonweg van den domme?

Johan Daelemans 7 december 2024 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10444673)
Mijn uitleg diende enkel om uw manier van discussiëren in andere draden aan de kaak te stellen.
Hier maakte ik de analogie met hoe u in de makelaarsdraad woningen uit verschillende prijsklassen vergelijkt.

U kan dat als een aanklacht tegen uw manier van discussiëren beschouwen, u mag dat als een parodie beschouwen, u doet er mee wat u wil.

Feit is dat ik dat in eender welke draad zou kunnen doen.

Ziet u nu echt de bedoeling van mijn post niet in of houdt u zich gewoonweg van den domme?

Hebben we nu te maken met gewoon pestgedrag of komt er nog iets zinnigs uit? Je zou je bijvoorbeeld bij het onderwerp kunnen houden.

Voor de kleine loontrekkende is een fibre aansluiting van 23€ (Frankrijk) te betalen...
In België kost het kleinste fibre abonnement 4x meer en indien fibre niet aanwezig is betaal je nog ens 100€ om de fibre 'binnen' te leggen.
Dit is in Frankrijk 46€..

Kijk rond, al wat je in België tegenkomt is enorm duur en werkt amper naar behoren.

BigF 7 december 2024 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10444665)
Mijn standpunt is: Indien je een job hebt moet je daarvan een leven kunnen opbouwen.

En dat kan in België dus niet? Jij beweert dus dat mensen met een gewone job in België geen deftig leven kunnen opbouwen?
Lees jij je eigen bs eigenlijk ooit zelf wel eens na?

Citaat:

België .... nul op tien.

Frankrijk? Volg Jean ... Huurt, heeft alle comfort en kan nog dik sparen ook.
Zo'n prietpraat verkoop jij in al uw draden ja.

En ik vind dat nog geen klein beetje overdreven.

België... nul op tien??
Jij wil dus zeggen dat geen enkele 'gewone werkmens' met een gewoon 'werkmensenloon' in België kan warm zitten, droog zitten, energie betalen, tv kijken, een woning hebben of huren, winkel en wat sparen??

Mag ik dan stellen dat jij wel heeeeeel erg aan't overdrijven bent?

Mijn beide dochters hebben alles waarvan u beweert dat ze het in België niet kunnen hebben en toch hebben die gewoon een doorsnee job.
De kinderen in mijn familie: allemaal net zo. De (jonge) mensen uit mijn straat...
Allemaal huisje, tuintje, kindje, autootje, reisje, terrasje,....

En dan ga jij beweren dat dat in België niet kan? Dat elke jongeling in België veroordeeld is tot de bedelstaf??

Hou toch op Johan... Je maakt jezelf gewoon belachelijk met zulke onzin.

En daarnaast ga je beweren dat Jean in Frankrijk wel al die dingen kan, met zijn loontje van €1700? Huren, ziekenkas, hospitalisatie, verzekeringen, auto, voedsel en drank, kledij, nutsvoorzieningen, communicatie, vrije tijd... en er dan bovenop nog van sparen ook??

Jij denkt echt dat als je zo'n onzin maar blijft herhalen, iemand het gaat geloven eh?

Telkens jij niet meer weet wat je moet zeggen kom je met zo'n nietszeggende mededelingen af. Je roept maar wat.
Maar even wat dingen duiden met cijfers of bronnen... Nee, in geen enkele draad doe je dat (tenzij die over de prijs van spaghetti).

Altijd maar weer hetzelfde... Compleet onnuttig gezever. Niet te checken, totaal ongeloofwaardig, op basis van uw eigen overtuiging.
Meer niet.

BigF 7 december 2024 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 10444678)
Hebben we nu te maken met gewoon pestgedrag of komt er nog iets zinnigs uit? Je zou je bijvoorbeeld bij het onderwerp kunnen houden.

Ga jij mij nu verwijten dat ik niets zinnig vertel?
Ik ben de enige die nog meegaat in uw meanwhile-onzin en als ik dat doe, doe ik dat bijna altijd op basis van cijfers. NIet zomaar op basis van dingen die ik roep, zoals jij doet.
Daarnaast is dit een forum. Als het u niet aanstaat wat ik schrijf hoeft u dat niet te lezen.
En als ik uw manier van discussiëren wil parodiëren mag ik dat.
Je kan er over heen lezen, je kan bij de mama gaan janken, je doet ermee wat je wil.

Wat is dan de juiste manier? Dingen verklaren (zoals jij doet in de auto-importeren-draad) die totaal niet te checken zijn en blijkbaar ook totaal niet kloppen? Dat mag wel ofwa? Maar als ik uw discussietechnieken eens in het belachelijke trek... Oeioei... dan wordt het ineens huilerig 'pestgedrag'...
Je oogst wat je zaait.

Citaat:

Voor de kleine loontrekkende is een fibre aansluiting van 23€ (Frankrijk) te betalen...
In België kost het kleinste fibre abonnement 4x meer en indien fibre niet aanwezig is betaal je nog ens 100€ om de fibre 'binnen' te leggen.
Dit is in Frankrijk 46€..
Jaja, je hebt je punt gemaakt hoor.
Dat gaf ik in deze draad al toe. Niet gelezen?
Wat is't nu?? Zo trots dat je eens een punt hebt kunnen maken dat je er niet meer over op kan houden?

Citaat:

Kijk rond, al wat je in België tegenkomt is enorm duur en werkt amper naar behoren.
Dat is zo weer typisch uw kijkwijze.
U bent zo compleet doordrongen van uw afkeer van België dat u zo'n dingen in het rond strooit en dan verwacht dat anderen daar in meegaan.

"Niets in België werkt naar behoren..." En dat zeg jij met een uitgestreken gezicht? Ik was twee jaar geleden meer dood dan levend. De medische behandeling heeft me erdoor gesleept. Jij beweert dat "niets in België naar behoren werkt"?
Diezelfde behandeling (operaties, chemo, beeldvorming,...) sleepte meer dan een half jaar aan. De nabehandeling loopt momenteel nog steeds. Alles samen kostte me tot nu toe €300. En jij beweert dat alles in België enorm duur is?

Get a life, jong.

Johan Daelemans 7 december 2024 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10444679)
En dat kan in België dus niet? Jij beweert dus dat mensen met een gewone job in België geen deftig leven kunnen opbouwen?

Een alleenstaande die van nul dient te vertrekken komt met een arbeidersloon in België nergens.

Citaat:

Jij wil dus zeggen dat geen enkele 'gewone werkmens' met een gewoon 'werkmensenloon' in België kan warm zitten, droog zitten, energie betalen, tv kijken, een woning hebben of huren, winkel en wat sparen?

Ja, dat wil ik zeggen.
Ik inviteer hier elke lezer die in zo'n startpositie zit om me tegen te spreken.

Citaat:

Dat elke jongeling in België veroordeeld is tot de bedelstaf??

Elke alleenstaande jongeling die van nul een leven dient op te bouwen kan dit niet meer.

Citaat:

En daarnaast ga je beweren dat Jean in Frankrijk wel al die dingen kan, met zijn loontje van €1700? Huren, ziekenkas, hospitalisatie, verzekeringen, auto, voedsel en drank, kledij, nutsvoorzieningen, communicatie, vrije tijd... en er dan bovenop nog van sparen ook??

De rekening staat al ergens en ze klopt.

Citaat:

Altijd maar weer hetzelfde... Compleet onnuttig gezever. Niet te checken, totaal ongeloofwaardig, op basis van uw eigen overtuiging.
Meer niet.

Waarom doe je zoveel moeite om alles te weerleggen als de info toch ongeloofwaardig is?
Ik vermoed dat jij beseft dat ik gelijk heb en dat DAT uw paniekerige reacties verklaard.

Johan Daelemans 7 december 2024 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10444682)
Ik ben de enige die nog meegaat in uw meanwhile-onzin.

Och, ik ben tevreden over het aantal lezers.
Zij doen met de info wat ze willen.

Citaat:

Daarnaast is dit een forum. Als het u niet aanstaat wat ik schrijf hoeft u dat niet te lezen.

Daarom dat ik maar om de paar dagen eens kom kijken.

Citaat:

Dat is zo weer typisch uw kijkwijze.
U bent zo compleet doordrongen van uw afkeer van België dat u zo'n dingen in het rond strooit en dan verwacht dat anderen daar in meegaan.

Helemaal niet. Ik verwacht dat de lezers gaan nadenken - zaken controleren en hun eigen gedachten vormen. Belangrijk is dat loontrekkenden die niet rond komen beseffen dat dat niet noodzakelijk hun schuld is.

Citaat:

"Niets in België werkt naar behoren..." En dat zeg jij met een uitgestreken gezicht? Ik was twee jaar geleden meer dood dan levend. De medische behandeling heeft me erdoor gesleept. Jij beweert dat "niets in België naar behoren werkt"?
Diezelfde behandeling (operaties, chemo, beeldvorming,...) sleepte meer dan een half jaar aan. De nabehandeling loopt momenteel nog steeds. Alles samen kostte me tot nu toe €300. En jij beweert dat alles in België enorm duur is?

Daar heb je een punt. Als het op gezondheid aankomt werkt het in België perfect. Maar daarmee is alles ook gezegd.

Johan Daelemans 7 december 2024 11:47

Citaat:

Get a life, jong.

Doen we.
Het wel en wee van gezin in Frankrijk.
Nooit gedacht dat het zo'n openbaring zou zijn. :-)

Geef toe, het hele verhaal is toch wel bijzonder hé?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be