Den Ardennees |
4 december 2024 13:05 |
Niet nultolerantie of pakkans is het probleem, wel de straffeloosheid
Vandaag in het Nieuwsblad:
Citaat:
Man riskeert 5 jaar cel en fikse boete voor 39ste(!) veroordeling Een man uit Eeklo met maar liefst 38 eerdere veroordelingen op zijn palmares, verscheen vrijdag voor de 39ste keer voor de rechter. Hij werd voor de zoveelste keer betrapt achter tijdens levenslang rijverbod en onder invloed van coke en alcohol. “Dit is een straatje zonder einde”, aldus de procureur. (...)
|
Gisteren in het Nieuwsblad:
Citaat:
Broer doodrijder Merel De Prins riskeert zelf celstraf voor dodelijk ongeval: “Ik stel me vragen bij zijn moreel kompas”(...) Ondanks zijn jeugdige leeftijd, was de beklaagde al verschillende keren betrapt op rijden zonder geldig rijbewijs. (...)
|
Al dat gezever over “mentaliteitswijziging”; rijbewijs met punten, “pakkans verhogen” is toch wel dikke zever: de doodrijders zijn vaak gasten die allang geen rijbewijs meer hebben, en ondanks tientallen veroordelingen toch rustig verder de wegen onveilig maken. In een normaal land zouden zulke gasten allang in de gevangenis zitten wegens een gevaar voor de samenleving, maar ja, dat die sleutelfunctie door de overheid allang niet meer wordt ingevuld, kan je gerust ook vragen aan de ouders van Julie Van Espen.
Intussen zullen u en ik wel boetes krijgen om een paar kilometer te snel te rijden.
|