![]() |
Batterij vervangen zal minder duur worden dan reparatie van brandstofmotor
De rijders en kopers van een BEV hoeven zich nu al geen zorgen meer te maken over wat een batterijvervanging zou kunnen kosten.
Op 3 jaar is de prijs quasi gehalveerd, en bij sommige batterijtypes (LFP van BYD/CATL) nog meer dan gehalveerd. Dus onder de $50/kWh voor een volledig batterijpakket. "Diverse studies" tonen dat vandaag al aan: Citaat:
|
$50 per Kw.
100*50= $5000+ werkuren. Tof. |
Of integreren in een batterijwisselstation, duurt 4 minuten.
NIO batteryswap 4.0 https://youtu.be/6XU_-2VTBWU?t=392 De extra €5k wordt afgehouden van de laadrekening, betaald via smarthone app. Wel eerst online afspraak maken voor type-nr. xxx-xxx-xxx op data x. ;-) |
Citaat:
|
Dat dat in de toekomst zal gebeuren ga ik niet betwisten of beamen (ik heb geen glazen bol) maar momenteel zitten we toch nog ver af van de door u vooropgestelde $5000...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Bovendien:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
https://www.electrive.com/2024/02/06...n-three-years/ |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een BEV gekocht in 2024 heeft in de regel minstens 8 jaar garantie op zijn batterijpack, of 2032. Eentje gekocht in 2020 is dus tot 2028 op zijn gemak: Citaat:
Citaat:
|
De prijs van de batterijen daalde met 50 procent, en het aantal draden met dat onderwerp door de Mice steeg met hetzelfde percentage. Ik denk dat hij verslaafd is.
|
Citaat:
Ik had ook iets van 90% goedkoper na ~15 jaar kunnen posten, zoals auto55.be : https://www.auto55.be/nieuws/35084-s...5-jaar-geleden Ik schrijf gewoon wat de media meent te moeten schrijven over electrische wagens en alles erond. |
Citaat:
Dan heeft het voor de consument ook geen enkel voordeel dat de prijs van die vervangbatterijen daalt en vraag ik me af waarom je deze draad startte... Citaat:
En nog geen klein beetje. Citaat:
Citaat:
Je begint bij je eerste zin met de melding dat EV-rijders zich geen zorgen meer moeten maken over wat een batterijvervanging gaat kosten. Want batterijen worden goedkoper. Je rept met geen woord over garantie. Ah nee, want als het over garantie gaat, gaat het de EV-rijder sowieso niets kosten. Al kost zo'n batterij een miljoen. En als ik dan uw rekensommetje tegenspreek met wat veel duurdere voorbeelden begint u plots over... garantie!! Tsja, zo kan ik het ook. Want als het over garantie gaat moet ook de benzine-rijder zich geen zorgen maken over de kostprijs van het vervangen van de motor. Maw; als het over garantie gaat, en dat gaat het nu blijkbaar plots, moet niemand zich zorgen maken en is deze draad van geen tel. |
Citaat:
Remblokjes kan je zeker hebben voor een goede 50 euro .....dat stukje uitlaat zal ook niet zo duur zjn. Nu bij die officiele dealers is het tegenwoordig ferm overdreven...ja wat wil je het zijn toch vooral nog bedrijfswagens en dan hebben die facturen nog weinig belang. https://www.autodoc.be/auto-onderdel.../33244-1-2-tsi |
Citaat:
Daar nog een grote beurt bij. Zullen ook even flink doortellen? €750. Dat is 2x zoveel als wat ik voor een Toyota Rav4 betaal maar kom; laat ons maar eens overdrijven. Dan schiet er nog €1100 over voor een stukje uitlaat. Ik veronderstel dat die dan uit massief titanium of minstens verguld geweest gaat zijn. ;-) |
Citaat:
De benzinerijder heeft hoeveel jaar garantie? De link van ANWB maakt dat duidelijk. |
Citaat:
Die linkjes kun je ook vinden. Een punt heb je dus niet. Terzijde, nog eens nagekeken op mijn inspectierekening: 2 geventileerde remschijven 323,04 € zonder BTW 2 remblokjes: 163,37 € " " 2 torkx-inbus - bouten 1,14 € " " Werk 64,47 " " Halve uitlaat, ttz achterste uitlaatdemper + toebehoren: 418 € " " Werk 64,47 " " Het kan goed zijn dat ik daar in 2 jaar mijn 1,2 tsi ga inruilen voor een Skoda BEV. |
Citaat:
Maar ja, in "aftermarket" onderdelen kon het voor €80 ofzo, maar dan denk ik dat het "Wish" of "Temu" kwaliteit is. |
Citaat:
Ma soit, wat maakt het uit hoeveel een batterij kost als je ze toch nagenoeg altijd onder garantie kan vervangen? Wat is het nut van deze draad dan nog? Geef toe, die gaat over de prijs van batterijen en de zorg van de gebruikers over het feit dat het vervangen van zo'n batterij een kostelijke aangelegenheid is. Zie niet enkel de OP maar ook de titel van deze draad... Nu zijn we nog geen pagina verder en blijkt dat die gebruikers zich sowieso geen zorgen moeten maken over de prijs van een batterij omdat de vervanging , als dat al nodig zou zijn, toch bijna altijd onder garantie gebeurt. Dat is als reclame maken voor het stedelijk zwembad door mensen te vertellen dat ze zich er niet langer druk moeten maken over de aanwezigheid van haaien. |
Citaat:
Ik heb geen idee hoeveel veilige remkms Temu kwaliteit kan halen... :-P |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Rest er nog €1000 voor een grote beurt. Blijft duur hoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be