![]() |
Conner: "Cumulverbod? Daar beslis ik, en alleen ik over."
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241206_96169952
Gerommel bij Vooruit over aangepaste cumulregels: verdwijnen Robeyns en Yzermans vervroegd uit parlement? Brussel - Het rommelt bij Vooruit. Oorzaak is de stemming over de cumulaanvragen nu maandag. Sinds de strenge cumulregels versoepeld zijn, bepaalt vooral voorzitter Conner Rousseau wie nog mandaten mag combineren en wie niet. Zo dreigt onder andere voor burgemeesters Els Robeyns en Alain Yzermans een vervroegde exit uit het parlement. Als alleen een voorzitter mag beslissen om cumul toe te laten of niet, dan is er toch iets ferm mis met de democratie binnen de partij. |
Dat ruikt nogal naar ... zo'n partij hoort in een cordon sanitaire, niet ? :lol:
|
Citaat:
Hij had moeten zeggen : cumuleer zoveel als je wil doch... er mag één functie bezoldigd zijn. Besparingen hé mannekes! |
Citaat:
Daar geldt een cumulverbod. Hier kan van af geweken worden, de criteria zijn:
Conner heeft dat gewijzigd in: Ik bekijk iedere aanvraag, en ik bepaal wie er wel of niet mag cumuleren. Het partijbestuur moet dat wel achteraf goedkeuren. |
Bij de N-VA geldt er ook een cumulverbod, iets wat ook dikwijls een statutaire uitzondering op gegeven wordt.
Bij ons werkt het zo:
Het cumulverbod staat in onze statuten, en alhoewel hier steeds van afgeweken wordt, halen we het niet uit onze statuten. De reden hiervoor is me bekend, maar ga ik hier niet schrijven. |
Het is Rousseau zelf die persoon per persoon een voorstel zal doen aan het partijbureau. Binnen de partij is te horen dat de nieuwe cumulregels gewild of ongewild de deur openzetten voor willekeur
|
Citaat:
|
Citaat:
De meeste verenigingen hebben geen "D" in hun naam, en als er een "D" in staat, staat die "D" meestal niet voor democratisch of democratie. |
Citaat:
Maw dat cumulverbod bestaat voor één of andere reden die u niet wenst te meedelen , maar infeite is dat cumulverbod simpelweg gebakken lucht. Sorry, dat is wat ik tussen de lijntjes lees. |
Citaat:
En voor alle duidelijkheid, dat heeft niets te maken met de voorzitter van de N-VA |
Citaat:
Als De Wever zegt ‘het mag’, dan keurt iedereen dat goed. |
Citaat:
|
Citaat:
U heeft kortweg toe dat het cumulverbod gebakken lucht is .:thumbsup: |
Citaat:
Het is wel zo, dat die gebakken lucht voor iedereen geldt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be