![]() |
Minder auto's verkocht maar toch stijgen het aantal autoleningen...
Vroeg of laat hebben de meeste gezinnen weer een auto nodig. En een autolening is dan meestal noodzakelijk.
Door het overtal aan stockwagens en tweedehands zal men zeker een koopje kunnen doen, relatief dan toch. Leningen voor electrische wagens stegen zelfs met 131% bij een bepaalde bank. Citaat:
|
ff de grote plas over....
...om te zien hoe het er in de autohandel aan toe gaat....
Wel.... Blijkbaar staan er steeds meer "lots" van dealers steeds langer tjsokvol met extreem traag schuivende nieuwe- en tweedehandse wagens...200 dagen "on lot" is niet meer ongewoon....8O Bovendien zijn de vraagprijzen ervan eenvoudigweg te hoog voor steeds meer Amerikaanse burgers,zelfs na de steeds brutere kortingen die al kunnen gekregen worden....De autoprijzen,zowel ICE als EV zijn veel te brutaal opgetrokken geweest van gedurende de Covids crisis en zijn de belachelijkheid voorbij,terwijl de grootste Amerikaanse consument,de "middenklasse" en dan speciaal het "middenklasse gezin" door het systeem uitgeroeid worden.. https://www.youtube.com/watch?v=1ZSLsSGRlGk Bemerk dat ook het ganse financiele systeem dat achter autohandel zit heel onzeker geworden is en de meeste Amerikanen die op hun auto een lening genomen hebben al lang in "negative equity" zitten.....Steeds meer Amerikanen geven het afbetalen van een waardeloos wordend ding op en hun wagens gaan dan in "reposession"..hetgeen het drama snel nog erger maakt.... Nog tot enkele jaren geleden werd een consument die zijn wagen goed verzorgd had nog beloond met een mooie overnameprijs en iemand anders met een goei occasie tegen een REDELIJKE prijs........ Wanhopige dealers kunnen hun "stock" niet voor braderieprijzen buiten duwen om tenminste nog IETS te hebben....want dan stort het ganse financiele systeem achter de autohandel (net als bij immo is dat eigenlijk een BLAAS) in elkaar.....en zij maken daar deel van uit... En zo zullen de "managers" uiteindelijk (weeral) met de pet in de hand in Washington staan bedelen net als 10 jaar of zo geleden......met als onderpand de werkgelegenheid van letterlijk een paar miljoen Amerikanen,door het IDIOTE gedrag van de autobonzen ALWEER gescrewd. In het filmpje zien we hoe er bijna niks anders dan POPULAIRE automodellen op dat "lot" staan.....maar aan KOMPLEET VERKEERDE en ONVERKLAARBARE prijzen......zelfs de wagens die "voor de goedkoop" in Mexico gemaakt waren.... Leerzaam,want ook hier,in Europa zijn "managers" mede verantwoordelijk,wat zeg ik VERANTWOORDELIJK voor het afmaken van hun eigen industrie,met wagens die ,evident,steeds slechter een markt vinden..... Het heeft an sich niet eens met "EV" te maken....want de ICE-wagens zijn bijna even onbetaalbaar geworden ....J A A R E E N na "Covids"... Kelt kijkt naar de "lots" van enkele grote autodealers hier in de streek (je weet wel,die alle garages opgekocht hebben en een bijna monopolie op een merkportefeuille hebben over zowat de ganse provincie) Die hun "lots" staan ook TSJOKVOL...TE vol.......me thinks dat het alhier ook al bezig is.... |
Citaat:
Citaat:
(er zijn mogelijk nog uitzonderingen voor autos die echt goed in de markt liggen, zoals compacte zuinige benzinewagens met robotautomaat, goede staat, en steeds bij hun onderhouden, dus vaste klanten in de regel) Het verwondert me dus niet dat de meeste mensen hun auto oprijden, en enkel de recyclageprijs krijgen. |
Ik kan het niet laten,want als het regent in de VS,druppelt het al bij ons..
Een van de ongeveer een half miljoen YT-filmpjes omtrent de deplorabele staat van de Amerikaanse Autoindustrie https://www.youtube.com/watch?v=Gud0r-CxqBM Misschien moest ik dit eerder onder het draadje van de "onzinjobs" gepost hebben,want duidelijk zichtbaar is het wat gebeurt als dergelijke sujetten het voor het zeggen krijgen in ganse bedrijfstakken.....(we zagen het al met de immobilien,Boeing verkeersvliegtuigen,...) WAAROM,gdvrdmme WAAROM zou zelfs iemand die WEL geld heeft nog een nieuwe auto kopen(ICE of EV al gelijk) De vraagprijzen zijn de belachelijkheid VER voorbij.Hoe moet je in shemelsnaam nog een geloofwaardige restwaarde bepalen want dat wil je wel weten als je dan TOCH tot een financiering moet overgaan.Je zit al in "negative equity" en nog niet eens je nieuwe wagen van de parking van de dealer afgereden op die manier...Is een "pakket" van wat electronische draadjes,blingbling en stoer uitziend plastiek ECHT nog eens 30k extra waard bovenop een reeds veel te dure truck (wat veel Amerikanen die 50km verderop wonen in de boonies eigenlijk zouden willen gebruiken als WERKBEEST) Dit zijn verondersteld MASSAPRODUKTEN te zijn,op uitgebalanceerde produktielijnen ,veelal zelfs in Mexico gemaakt (voor de goedkoop weet je wel?)en "ondersteund" door een gans onderliggend financieel systeem... Zoals een van de commentaren aangaf :100k dollar voor een wat opgeleukte truck....echt.....er is behoefte aan meer psychiatrische asielen.....(voor managers en hun koterie) In andere filmpjes toonde men dat zelfs sedans gewoon een prijsstelling gekregen hebben vanuit een andere werkelijkheid.......hoewel die in de VS allemaal al wel ingevoerd zijn vanuit goedkoperistan... Bemerk ook dat men heel zelden over tesla en rivian en zo spreekt.....Het is zelfs geen overwegenswaardige optie voor een meerderheid van de Amerikaanse autoprospecten... |
Jaren geleden konden wij, via onze firma, auto's kopen bij Ford aan dezelfde voorwaarden als een personeelslid.
15 tot 22 % korting kregen we, daarbij moest de wagen maar zes maanden op je naam staan. Ik heb daardoor verschillende jaren steeds met auto's gereden die maar juist 6 maanden oud waren. Als er geen schade was, moest je niets bijbetalen, tenzij je voor een ander type of voor meer opties koos. Toen Ford begon met Options (een soort huurkoop), was het gedaan met de pret. Plots moest je 1 jaar met de wagen rijden, en waren er steeds meer garages die stopten met het mooie aanbod, want met een 1 jaar oude auto kon je nog mooie zaken doen. |
Als je reclame ziet van auto's, geven ze je nooit de prijs, wel vanaf hoeveel / maand je zo'n auto kunt kopen.
Dat je een voorschot moet betalen of op het eind van het contract nog een afkoopsom, wie ligt daar wakker van? |
2021 : :idea:
Hee jongens,we steken wat blingbling in al onze modellen en poefen er 40% prijsverhoging bij......is dat geen briljant idee? houding van de aandeelhouders en politiek en bullshitsector : :thumbsup: 2024/2025 8O Waarom koopt niemand meer ons verblingblingde voitures?Nu moeten we fabrieken sluiten en mensen ontslaan en dat is JULLIE (de kelten) schuld! houding van de aandeelhouders en politiek en bullshitsector jegens de kelten :magniet: In de VS is het momenteel al niet mogelijk om een nieuwe bare-bones "truck" om MEE TE WERKEN te kopen voor minder dan 40k dollar ...trouwens,bare bones lijkt niet meer te bestaan...good luck als je met zo een janettentruck van tegenwoordig wil WERKEN ergens in de Appalachen of zo.... In de EU zit er zelfs in kleine ICEtjes (Hyundai i10 en zo) al van die kompleet nutteloze blingbling. Het steekt nog meer,zowel in de VS als bij ons te beseffen dat die wagens meer en meer gemaakt worden in zogenaamd goedkopere oorden,maar dat de consument daar de laatste jaren niet zoveel meer van merkt,van dat goedkoper.... Pak de mensen hun werk af alhier om elders goedkoper te werken en wees dan verbaasd dat je de prijzen in de oude thuismarkt niet kunt verhogen omdat je goesting hebt ....of wegens covids,of taksen,of de klimaatsverandering,of de oorlog in Oekraine of gelijk welke stomme reden om niet te zeggen dat je HEBBERIG geworden bent en uw commerciele afdelingen (de marketeers weet je wel) al jaren geen flauw idee meer hebben wat ze aan het doen zijn,ondertussen bij de meeste merken. Nissan,Stellantis,Ford,VW.,BMW......Toyota zelfs....ze wankelen of zien curves die stijgen IN DE VERKEERDE RICHTING..... |
Citaat:
Ik heb geen behoefte aan een auto met 308 airbags, 50 sensoren die de speakers BIEP laten uitkramen als er een scheet gelaten word. Een 1998 Subaru Sambar of Suzuki Carry, maar met een moderne motor (de Fiat twinair op LPG bij voorbeeld) is al prima voor me. |
Wel ja,wel ja...
De belangenvereniging Traxio geeft aan dat 2024 vooral voor 2de hands wagens een boerejaar was....de nieuwverkoop bleef dalen...en IK zal U voorspellen dat dit patroon zich in 2025 zal herhalen...
disclosure: in die tweedehandsmarkt zal het NIET de EV zijn die de toon aangeeft......hoewel Evs steeds talrijker beschikbaar komen....Er zal verder gevochten worden voor ICEtjes in de kleinere cilinderinhoud....die wagentjes die eigenlijk verwaarloosd worden in de nieuwbouw door onze "bekende merken"...(terwijl de technologie van het 3 cilinder 999cc blokje gdvrdmme wel op punt staat nu hé ) https://www.traxio.be/artikels/auto-...as-moesten-6-0 Bovendien kunnen we tussen de regels door lezen dat er alweer gevist wordt naar steun voor de EV's,ook de meest rampzalige versie ervan de 2DEHANDS EV...(ja,er zijn ECHT WAAR mensen die DAT kopen 8O ) Men heeft het ook over de kip en ei situatie van de laadinfrastruktuur in plaats van volwassen te worden en accepteren dat de EV NIET de volledige markt kan ,zou,of moet opnemen maar hoogstens een aanzienlijk stuk ervan.... |
Citaat:
Ik kan me nog goed herinneren dat het ## dieselpw-aandeel amper 2 of 3% was, en ook lang geduurd heeft voor die echt aanvaard werden, (vanaf de betaalbare turbodiesels quasi) En de tankinfra was idem als benzine tanken. ## een historische lijst van het Duitse wagenpark naargelang brandstof, vanaf 1960 tot 2024: https://de.wikipedia.org/wiki/Wirtsc...raftstoffarten in 1970 hadden dieselpw 3%, 25 jaar later was dat 13,7%. 40 jaar later of 2010 was dat 25,9% dieselaandeel. |
Het einde van Volkswagen,hier,vlak voor mijn neus!
V O L K S W A G E N
Laat dat in U zinken,de merknaam zelf,en waarom het ooit opgericht werd (jaja,laat de virtue signalling maar achterwege,we WETEn het al :roll: ) Kelt neemt ter hand : De reclamebrochure "Ga langs bij een van onze Volkswagen-concessiehouders" Open elke zondag in januari.... 4de bladzijde: Polo Business TSI 95pk 5v (in essentie een Polo met wat blingbling) Aanbevolen catalogusprijs 30850€ 8O En dat voor een wagenfamilie die al sinds de seventies in produktie is en waarvan de opzet al lang superefficient en mega-economisch zou moeten zijn,ongeacht de iteraties... De REDEN van de industriele revolutie is ondertussen ook langs de bullshit-jobbers aan de top van Volkswagen heen gegaan..... En dat ze dan een salonvoordeel van 7k geven doet niks ter zake,want zelfs dan is dat ding,basismodel met wat blingbling van VW gewoonweg veel en veel te duur..... Een basis ICE-tje MAG geen 15k kosten.....Why on Earth zou IEMAND een polo van meer dan 20 k kopen?. :-o U kunt zelf wel nabladeren wat de volgende modellen in die catalogus geprijsd staan...en aan de achterkant staan de modellen "buiten categorie" (de electrische-) ik lees zelfs niet meer verder hoewel ikzelf eigenlijk ,met mijn gering autogebruik een perfecte match zou zijn voor menige Ev met kleine batterij zal het niet bij de "standaard europeaan" zijn...... *begrafenismuziek* |
Nu heb ik de wagen nog nodig maar van op het ogenblik dat dat niet meer zo is gaat hij buiten. :lol:
|
Ergens in de VS...
U koopt een voituur,zeg een Audi A8,of een Lincoln Navigator of een Mercedes SLA xyz.... U betaalt een bespottelijke prijs ervoor. Welnu... U rijdt met uw nieuwe aanwinst (die waarschijnlijk al zowat 100 dagen op de parking van de dealer gestaan heeft.....) de parking af en de openbare weg op.... ....en FLOEP....uw zonet gekochte wagen is al TWINTIG PROCENT van zijn waarde kwijt..... ZO ERG is het momenteel.......ZO GEK is het momenteel. Het probleem voor de Amerikaanse autodealers is dat reeds een half jaar veel en veel te weinig Amerikanen zinnens zijn de idioot uit te hangen en een nieuwe wagen te kopen......niet contant betaald en niet middels een lening.... Vroeger waren Amerikaanse parkings bij autodealers gemaakt van asfalt,zoals overal elders in de wereld... vanaf de tweede helft van 24 lijken ze vooral gemaakt van geverfd blik en autoglas.....:? En door het verlies aan waarde,en de economische omstandigheden,dumpen meer en meer Amerikanen minstesn een van hun gezinswagens door te stoppen hun lening terug te betalen waardoor hun wagen in beslag genomen wordt en de rampzalige situatie ondertussen ook de sector autoleningen bereikt heeft (negative equity weet je wel?) |
Ik ga er van uit , eenmaal ik een wagen heb gekocht, dat de waarde is wat de verzekering er nog voor geeft indien " economic write off" gebeurd.
Anderen met meer bedriegerij of koopmansvaardigheid kunnen er nog een boterham mee verdienen, maar ik ga daar geen tijd in steken. |
nope.....ze houden vol...
....de autohandelaars en de fabrikanten...
Ach.....inderdaad,10% af van de prijzen is inderdaad heel wat.Maar de prijzen zijn zo absoluut bespottelijk dat er minstens de helft af moet om weer eens een beetje redelijk te blijven..... Het kan voor een ietwat normaal denkende Amerikaan toch gewoon niet uitgelegd worden dat een Bronco boven de 50k moet kosten,met gelijk welk "trim level"....:roll: https://www.youtube.com/watch?v=nO6_bKS8Bdg Duidelijk hebben de dealers en de fabrikanten een gans deel van hun klandizie in dit verarmende Amerika weg gejaagd en hebben ze nu "ontdekt" dat er dan eigenlijk niet zoveel klanten meer over blijven....... helaas,er ZIJN idioten die verder auto kopen....Nochtans,als iedereen nog een kwartaal zou wachten zou de markt ECHT gaan spelen....want die autos moeten ECHt wel weg van die parkings hé? We gaan bij ons nog even afwachten hoeveel mensen er naar aanleiding van het voorbije autosalon van Brussel een eigenlijk veel te dure wagen besteld hebben...... Dit is niet meer uit te leggen.........ongeveer 40% markup in 4 jaar tijd,ook bij ons.......(zie mijn voorbeeld van de VW Polo,gewoon gelezen in de VW brichure even terug) Dat is geen industriele produktie die gedurende 100 jaar fijngnetuned is,dat is hebberigheid en/of absoluut niet meer weten voor wie of wat men juist bezig is.... In Rusland construeert men ondertussen weer autos die voldoen aan de "jaren tachtig" technische en milieunormen...(ik zou echt niet weten waarom).....Maar dat wordt een aanlokkelijk aanbod vergeleken met de ONZIN die alhier op de markt verschijnt..... |
Europa,Volksrepubliek,de VS,overal hebben overheden de laatste 10 jaar de automarkt GRONDIG helpen verzieken met hun subsidies en wettelijke bemoeienissen
Ook in "EV-central",de Volksrepubliek,tekent de catastrofe zich in volle omvang af nu de economie serieus vertraagd is en de demografische ineenstorting van de natie iedere groei onmogelijk maakt..... Op YT zijn genoeg filpmjes te vinden,van Chinezen zelf,die de deplorabele toestand van de Chinese automarkt illustreren,vertaald naar het Engels ... Momenteel kunnen Chinese EV-bezitters die VEEL rijden geen,of geen redelijk geprijsde-,autoverzekering meer verkrijgen (verdrievoudiging van de premie is geen abnormaal gebeuren meer)...Blijkbaar lijden alle Chinese autoverzekeraars al een paar jaar serieuze verliezen op het verzekeren van EV's wegens de zeer hoge kosten geassocieerd met bijna gelijk welke herstelling en ,inderdaad,het vlotte total-loss verklaren .....Ook is er de ijzeren greep(meedogenloos juridisch afgedwongen blijkbaar) van enkele grote reparatie- en onderhoudsfirma's in China op de Ev markt waardoor kleinere organisaties het zelfs niet meer WAGEN om hun handen aan een Ev te verbranden......Wie niet tot "het netwerk" behoort heeft gewoonweg geen toegang tot alle nodige tools om meer te kunnen doen dan de banden te vervangen.... Maar ook voor ICE bezitters is het problematisch.Ze worden gehinderd om hun voertuig te gebruiken in steeds meer lokaties,en de inruilwaarde is steeds slechter natuurlijk.... Tweedehandshandelaars staan met immense parken onverkochte voertuigen,soms in uitmuntende staat en zeer laag geprijsd....no takers... Maar ook de tweedehands EVs schuiven gewoonweg niet meer......Want de vele EV fabrikanten in China zijn nu in zulke slechte papieren geraakt dat je voor 20000 Yuan extra een nieuwe Ev kunt kopen ,eerder dan U te riskeren in een tweedehands.........(juist,de toestand van de batterij hé...hoe WEET je dat zeker?) Goed geld achter slecht gooien...hoe lang gaat zelfs de Volksrepubliek DAT nog vol houden. Een ramp,een ongekende ramp tekent zich af in de Chinese autoindustrie... Het is niet toevallig dat ook bij ons parkings beginnen te vullen met Chinese EV's en zowel de Eu als de VS nu aan anti-dumpingmaatregelen werken....Maar dan nog,tegen dat die Chinese wagens hier verkocht geraken zijn ze NIET goedkoop meer,en o wee als er iets mis mee gaat zijn... Er is een nieuw Chinees Spreekwoord ondertussen,we zouden er goed aan doen die wijsheid te leren. "Electrische Voertuigen Besparen Benzine,MAar Uiteindelijk Geen Geld" IEMAND gaat dat allemaal betalen,en het zal belastingsbetaler Kelt . zijn....:evil: Dit is geen "rant" tegen EV's,Ik zie mogelijkheden genoeg ervoor (zou zelf een klant ervoor kunnen zijn),dit is het uitdrukken van mijn komplete afschuw tegen de alles vernietigende overheden die er in aan het slagen zijn om de GANSE Voertuigmarkt KAPOT te maken....met miljoenen auto-werknemers nu in moeilijkheden en een ecologische ramp,een kapitaalsvernietiging ,een verspilling van grondstoffen, waar zelfs de "old schoolers" nooit aan toegekomen zijn.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
de val is langzaam,maar onafwendbaar
En zoals steeds is de VS de voortrekker...
https://www.youtube.com/watch?v=cP0t_yZpUl8 verschillende reeds eerder aangehaalde punten hoe de autofabrikanten EN de dealers EN de regering in de VS de automarkt "screwed" hebben,te beginnen enkele jaren geleden met de "pandemic" en vervolgens de (gelukkig weer verwijderde-) EV mandaten..... Het is ook een welvaartsvernietiger geworden in de VS. relevant voor ons,in Europa? Wel..laat me eens voor Belgie spreken... Hier hebben wij het absoluut perverse systeem van de "fiscale wagen"......De regering ontzegt zich de ontvangsten aan sociale bijdragen die ze zouden kunnen heffen op de "hogere middenklasse" lonen door de absolute perversitet van de" bedrijfswagen".......Waar lager middenklasse loners als Kelt dan maar aan moeten meebetalen(want de regering heeft steeds meer geld nodig hoedanook) ,en die het personenwagenpark van Belgie eigenlijk zeer "atypisch" aan het maken zijn....Kelt subsidieert mee allerlei import,tegenwoordig meer en meer Chinese dingen overigens... Het is nu zo heilig dat zelfs in de recente moeilijke regeringsvorming ik niet gehoord heb dat het nog op tafel lag....SCHANDE! Het autosalon is recent afgelopen.Ik hoop dat de medeforummers geen nieuwe wagen gekocht hebben wegens aandachtige studie van al de "grandioze aanbiedingen en gigantische kortingen" die GEEN grandioze aanbiedingen waren en absoluut zeker geen "gigantische kortingen". Bemerk hoe het in de meeste folders en webpaginas zelfs ,zoals in de VS,MOEILIJK wordt om nu eens gewoon EEN PRIJS,ik bedoel EEN PRIJS samen te stellen voor een wagen....Alles wordt bedolven onder een brij van opties en leasing opties ....(wat twintig jaar geleden gewoon in een aanklikbare simulator door uzelf op de computer kon gedaan worden,ikzelf heb het in die periode TWEE keer gedaan alvorens naar een dealer te stappen...waar het gesprek dan eenvoudig nog de overname van mijn vorige wagen en een "oude klant" kortingetje betrof...simpel toen) We gaan ACHTERUIT aangaande de "macht van de consument" TENZIJ we allemaal collectief de lijn aanhouden en nog enkele kwartalen weigeren autos te kopen...... De VS of de EU,het is hetzelfde spelletje....wij,de consumenten gaan moeten onze MACHT gebruiken of we zijn niet alleen onze invloed,maar zeker ons geld kwijt......Voor iets wat een industrieel vervaardigd gebruiksvoorwerp hoort te zijn,geen financieel betonblok aan onze voeten,en waar niet zoveel spel en sport (veroorzaakt door de tienduizenden ONZINJOBBERS in de sector),moet om gemaakt worden.... |
Minder autos, meer AI drones.
Duitsland gaat nu veel meer drones leveren voor Ukraine.
1. Helsing Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be