![]() |
Aan zij die staat en Kerk scheidde...
... En is het nu beter geworden?
Ge spuwt op den Heer, maar geeft ons een verdorven land in ruil. |
geloof & staat mixen , theocraziness !!
bv: - vrouwen mogen niks meer - ge moogt niks meer zeggen of een (eigen) mening hebben zie afghanistan , een prachtdroom van hoe jij het graag wil !! |
Vrouwen binnen christendom genieten veel meer vrijheid dan eenders waar?
Weet ge wat die hun man ze allemaal verplicht is? Ze moeten geëerd worden zoals Zijn Kerk. |
|
Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/monnik...port~a54a73cd/ |
Citaat:
Er kon een reformatie op volgen? |
De Kerk is het lichaam van Christus met Hem als hoofd.
Waar de maatstaf Christus is, de nieuwe Mens. |
Jezus had een hekel aan de wereld.
Aan Hem is het dan ook te danken kerk en staat te scheiden. Maar IK ben de eenheid van beide. |
Citaat:
|
schoenmaker blijf bij je kerk , de kerk moet zich bemoeien met het beleid
|
De mening over de Kerk wordt niet gevraagd, de vraag is of het er beter op werd.
En ik nuanceerde de Kerk buiten de katholieke grenzen daarna. |
zich niet bemoeien met het beleid
|
De grootste moeials zijn toch wel degene gebleken die zich met allerlei bang laten maken om hun dwang te rechtvaardigen.
In christendom ben je tenminste vrij te zondigen, maar hoeven we dat niet goed te keuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom ze niet in de mis waren, waarom ze nog maar één kind hebben, waarom ze niet op de CVP stemmen, ... |
Citaat:
Dat ge u die vraag nog stellen moet.. Jezeke draait zich om in zijn graf vent.. En het land is niet meer of minder verdorven dan voor of na de kerk. Enkel in uw visie was het vroeger beter.. Geheel voor uw rekening. Nu.. het kan altijd beter eh..... We werken er hard aan.. Op een dag is de kerk volledig verdwenen en vergeten.. Dat worden prachtige tijden.... :cheer: :cheer: :cheer: |
we zijn beter af nu cdnv klein is
|
Citaat:
Want ik zie mensen met 1 loon werken om te overleven? En ge staat quasi "omvolkt"? En het was nooit zo onveilig als nu? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be