![]() |
Typt u op een franstalig of een internationaal toetsenbord?
De vraag is duidelijk.
Een franstalig toetsenbord heeft een iets andere lay-out dan de rest van de planeet: De bovenste rij begint met AZERTY ipv het internationale QWERTY (of minieme varianten zoals (QWERTZ)) Azerty is een beetje zoals Fahrenheit en Qwerty is dan Celsius. Ik ben benieuwd. |
Wat met de optie "ik heb hetzelfde toetsenbord als Prins Laurent/Prins Woef"?
|
In België wordt enkel bij sommige internatiolale bedrijven Querty gebruikt dacht ik.
|
Ik ben een speciallleke :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
US international is veel beter geschikt om code te schrijven , of in te loggen op uw infrastructuur componenten die default in US staan. (zeker als ge in de wolk werkt. of veel met de CLI moet werken in linux, IOS, CatOS etc... etc... je kan dat dan wel in keyb french zetten , maar dat is een extra stap en uw collega's aan de andere kant van de plas kunnen daar ook niet mee lachen. Het gaat dan vooral om een aantal specifieke karakters die op een Azerty moeilijker te vinden zijn. Dat de meeste IT ers voor een US doet kiezen. Maar het is weer maar eens een feit dat voor die franstaligen een heel land een slechte layout opgedrongen krijgt. |
Witte kaproen heeft nog niet gestemd :lol:
|
Citaat:
|
Qwerty gekocht in België , maar ingesteld op Azerty :-D
|
Qwerty obviously hier.
Is vervelend voor o.a. accenten in het algemeen en uiteraard voor franstalige schrijfsels in mijn wereldwijde toepassing van de internationaal erg gewaarde taal van Molière. :-P :lol: Ik behelp me met Alt codes via sites van het www aanbod. |
Na studie van de labels op de achterkant van de meerdere toetsenborden in mijn bezit kan ik het forum mededelen dat ik op Chinese toetsenborden mijn proza laat geworden aan de mensheid..
|
Ik heb QWERTY. Ironisch gezien kan je met een AZERTY geen hoofdletter cedille typen zonder alt codes en met een internationaal QWERTY toetsenbord wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom Qwerty voor installaties? Deze werden internationaal verkocht en gebouwd. Wij zaten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje. |
Citaat:
|
Citaat:
Hou ik "e" ingedrukt krijg ik zo de keuze uit é ë ê è ? ? ?. Bij "o" wordt dat ó ö ô ò õ œ ø ?. Handig hoor, bestaat die mogelijkheid in windows niet? Je hebt alle accenten onder je vingers en je moet er geen eindeloze lijst van codes voor van buiten leren. [edit] de vraagtekens zijn soorten waar het forum blijkbaar niet mee overweg kan... |
Toen ik nog pvp’de in wow had ik altijd namen met speciale karakters zodat ze mij moeilijk konden taggen. :twisted:
|
Citaat:
Qwerty is veel logischer om Nederlands of Engels te typen. Of gebruikt u in het Nederlands zo vaak een Q? |
Citaat:
In het Frans gebruikt men geen accenten, cedilles,... bij hoofdletters, dus daar is het eenvoudigweg niet nodig. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be