Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Cookies (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273344)

Vlad 15 december 2024 21:43

Cookies

Ik heb nooit moeten weten van cookies. Geregeld kreeg ik te horen: 'maar dat is toch niets, dan krijg je wat gepersonaliseerde reclame en dat is het'.

Nu lees ik in dit artikel dat ze dus wel bestaan, cookies die eigenlijk kleine programmaatjes zijn en die informatie doorsturen over welke programma's en wat er zo nog op je laptop of smartphone te vinden is.

Citaat:

Als je akkoord gaat met het cookiebeleid van de Temu-app, krijg je wel erg speciale cookies op je bord. Ze worden “gezamenlijk aangeduid als ‘cookies’ in dit cookiebeleid”, zegt Temu, maar eigenlijk doen ze meer. Dat geeft Temu enkele regels verder ook letterlijk toe. Een van de soorten kan “meer informatie opslaan”, andere kunnen “informatie op je apparaat openen”.
“Ze kunnen daardoor bijvoorbeeld zien welke andere apps er geïnstalleerd zijn op je telefoon”, zegt technologie-expert Vincent Nys, die de broncode van de Temu-app analyseerde. “Het is alsof Hugo Boss na aankoop van een kostuum bij je thuis komt kijken of je ook een Armani in de kleerkast hebt hangen.”

The Paulus Experience 16 december 2024 10:34

Temu...

Vlad 16 december 2024 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 10448172)
Temu...

Ik maak daar ook geen gebruik van maar als die dat kunnen kan iedereen het natuurlijk ...

Vlad 16 december 2024 11:12

Ik vind het ook raar dat wanneer ik cookies weiger, de site sluit en terugkeer er niet meer gevraagd wordt of ik cookies wens; maar als ik mijn browser sluit en cookies verwijder dat weer wel gevraagd wordt wanneer ik terug keer. Blijkbaar stonden er dan toch cookies op en dient al dat door de EU verplicht en tot RSI leidend weigergeklik tot niets. :?

Herr Flick 16 december 2024 11:21

ga er gewoon van uit dat ze van alles kunnen zien, de moment dat je op een website komt. als ge daar niet mee kunt leven, blijf er dan van weg.

en van prullen gelijk Temu of alles dat van heel ver of dichtbij met chinezen te maken heeft, blijf daarvan weg.

Jay-P. 16 december 2024 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10448002)
Ik heb nooit moeten weten van cookies. Geregeld kreeg ik te horen: 'maar dat is toch niets, dan krijg je wat gepersonaliseerde reclame en dat is het'.
Nu lees ik in dit artikel dat ze dus wel bestaan, cookies die eigenlijk kleine programmaatjes zijn en die informatie doorsturen over welke programma's en wat er zo nog op je laptop of smartphone te vinden is.

“Het is alsof Hugo Boss na aankoop van een kostuum bij je thuis komt kijken of je ook een Armani in de kleerkast hebt hangen.” Dat bewijst wel dat ge deftige smaak hebt. :-P

Herr Flick 16 december 2024 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10448226)
“Het is alsof Hugo Boss na aankoop van een kostuum bij je thuis komt kijken of je ook een Armani in de kleerkast hebt hangen.” Dat bewijst wel dat ge deftige smaak hebt. :-P

Saville Row he Jay, zo een Armani kostuum dat heeft iedereen. Een beetje dictator of terrorist gaat hem met zo iet ordinair aan niet op straat vertonen.

Jay-P. 16 december 2024 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10448255)
Saville Row he Jay, zo een Armani kostuum dat heeft iedereen. Een beetje dictator of terrorist gaat hem met zo iet ordinair aan niet op straat vertonen.

Ik ben dan ook maar een sumpel joenk, hè.
Armani is goed genoeg voor mij, zelfs hun jeans!

cookie monster 17 december 2024 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10448002)
Ik heb nooit moeten weten van cookies.

Visjnu 17 december 2024 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10448198)
Ik vind het ook raar dat wanneer ik cookies weiger, de site sluit en terugkeer er niet meer gevraagd wordt of ik cookies wens; maar als ik mijn browser sluit en cookies verwijder dat weer wel gevraagd wordt wanneer ik terug keer. Blijkbaar stonden er dan toch cookies op en dient al dat door de EU verplicht en tot RSI leidend weigergeklik tot niets. :?

Toestemming van de gebruiker is niet voor alle cookies verplicht. Zie: https://europa.eu/youreurope/busines...y/index_en.htm

Cookies zijn een noodzakelijke technologie voor het moderne Internet.

NieuwNoors 17 december 2024 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 10448469)

:cry::cry:

Ik vind cookies ook niet leuk, maar wèl cookie monsters! ;-)

Lof der Zotheid 17 december 2024 23:37

En ik maar onschuldig denken dat er hier over koekskes gekletst wordt. Maar neeeeeeeeeeeee...

cookie monster 18 december 2024 00:23

TUC , speculoos , Bastogne , cafe noirkes , sigaarkes ,
Cigarettes Russes , jodenkoeken , kaaskoekskes , ....

cookie monster 18 december 2024 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 10448826)
:cry::cry:

Ik vind cookies ook niet leuk, maar wèl cookie monsters! ;-)

Hola :-D

NieuwNoors 20 december 2024 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 10449043)
Hola :-D

:-D

Universalia 22 december 2024 18:52

Er zijn programma's waar je de cookies met naar een andere wereld kan helpen maar ik ga de naam van één van die programma's niet schrijven daar er misschien zijn die er gebruik van maken ,oùm ditb ongedaan te maken.

Cookies zijn trackers.

Sommige browsers bannen cookies ook.

Soms kan men het zelf instellen of je ze aanpakt of niet.

Soms zijn er op sites bepaalde cookies die u wel moet aanpakken, voor de 'goede' werking van het geheel?????

Zo een site gaat er bij moij direct af, keuze genoeg op het net. :-D

Waar ik dan weer wel een fan van ben dat zijn die cookies, de eetbare. :-D

Universalia 22 december 2024 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10448204)
ga er gewoon van uit dat ze van alles kunnen zien, de moment dat je op een website komt. als ge daar niet mee kunt leven, blijf er dan van weg.

en van prullen gelijk Temu of alles dat van heel ver of dichtbij met chinezen te maken heeft, blijf daarvan weg.

Dat klopt men kan nogal vanalles zien meestal in de vorm van trackers;

Zoals ik al eerder schreef, dat soortb sites gaatv er bij mij direct af.

Oh!! hier zijn ook cookies *proest* ;-)

P.s.

Daarom dat dat ding in mijn wagen afstaat, ze weten dan altijd waar je zit. :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be