![]() |
Liever Franstalig?
Stelling: Ik heb liever dat de kleinkinderen van mijn kinderen Franstalig zullen zijn dan dat Vlaanderen deel gaat uitmaken van het koninkrijk der Nederlanden.
Ben benieuwd. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wel een veel nauwere samenwerking tussen het Onafhankelijke Vlaanderen en Zeeland,Noord-Brabant en Nederlands Limburg. Als dat goede resultaten geeft zie ik na geruime tijd wel een fusie zitten met die 3 Nederlandse provincies,waarvan de bewoners qua mentaliteit dicht bij Vlaanderen aanleunen. |
Het is inderdaad fijner uitbuiter te zijn dan uitgebuite. /s
|
Citaat:
Dan heb ik liever dat mijn kleinkind Frans kan spreken. Liever, maar liefst dat het ziekenhuis de taalwet naleeft en elke politieke verantwoordelijke er alles aan doet om dit te laten naleven |
Uiteraard. Samen met de Hollanders zal zonder mij zijn.
|
Citaat:
Ik verwacht dat de kleinkinderen van mijn (en die van andere Europeanen) kinderen Engels als officiële standaardtaal zullen gebruiken en een plaatselijke regionale taal als thuistaal met vrienden en familie in eigen omgeving. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is nu eens een kneuterig “Vlaamse” Guido Gezelle reactie. |
Citaat:
Bijna géén problemen daar... |
Citaat:
En het feit dat taalwetten niet worden toegepast zoals afgesproken Wijst op minachting van de Franstaligen tav de Vlaamse taal |
Citaat:
Totaal waardeloos... |
Citaat:
Hoe ? Dat is bijzaak. |
Citaat:
En men past dat toe. Zonder uitzonderingen. En zonder gezever daarover. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zit aan de andere kant van de taalgrens Bedankt om dit te duiden |
Citaat:
Dat directeurke daar destijds die Homans beledigende mails toestuurde, die ontving francofone inwoners van Frasne in het Nederlands? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be