Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Prive jets (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273411)

fred vanhove 29 december 2024 12:31

Prive jets

Zo hoort het. Ne coureur mag met de prive jet voor wat in de modder te gaan ploeteren maar een oudere gepensionneerde mens mag niet meer zijn Peugeotje 205 naar de winkel want dat autootje vervuilt te veel 8O

Hoe die politici niet onder een steen kruipen van schaamte ik blijf het verbazend vinden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20241229_92931049

Pol Dolf 29 december 2024 12:45

wie het breed heeft ...

Micele 29 december 2024 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10453067)
Zo hoort het. Ne coureur mag met de prive jet voor wat in de modder te gaan ploeteren maar een oudere gepensionneerde mens mag niet meer zijn Peugeotje 205 naar de winkel want dat autootje vervuilt te veel 8O

En die met een privéjet mag met zijn Ferrari Testarosso ook niet zomaar overal winkelen. :roll:

Gipsy 29 december 2024 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10453193)
En die met een privéjet mag met zijn Ferrari Testarosso ook niet zomaar overal winkelen. :roll:

Ik denk dat het een Lamborghini is. In de jaren 80 had ik een vriend die een Porsche Turbo had. Of was het eind jaren 70 weet het niet goed meer. De Polle deed 95 /u max met die Turbo. Hij had hem alleen gekocht om wijven binnen te doen. De geplande maximum snelheid die de de Turbo haalde was 260-270. We planden een uitgangs weekend naar Dusseldorf vanuit Aalst. Ik heb het stuur genomen en en we stonden daar op een dik uur. Er lag nog niet overal autostrade en waar er wel lag was het beton met strepen asfalt. die Porsche hield echt de baan niet. De Polle, de eigenaar zat de ganse weg kruistekens te maken. Gevaarlijk, het is geen piste maar voor een keer was het plezant.

fred vanhove 30 december 2024 07:30

Citaat:

Moet hij maar gaan winkelen met zijn privéjet of met een van zijn Tesla's;-)

Herr Flick 3 januari 2025 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10453246)
Ik denk dat het een Lamborghini is. In de jaren 80 had ik een vriend die een Porsche Turbo had. Of was het eind jaren 70 weet het niet goed meer. De Polle deed 95 /u max met die Turbo. Hij had hem alleen gekocht om wijven binnen te doen. De geplande maximum snelheid die de de Turbo haalde was 260-270. We planden een uitgangs weekend naar Dusseldorf vanuit Aalst. Ik heb het stuur genomen en en we stonden daar op een dik uur. Er lag nog niet overal autostrade en waar er wel lag was het beton met strepen asfalt. die Porsche hield echt de baan niet. De Polle, de eigenaar zat de ganse weg kruistekens te maken. Gevaarlijk, het is geen piste maar voor een keer was het plezant.

met ne porsche turbo. alle power op de achteras en de moteur ook, en zonder al die 3 letterwoorden die er tegenwoordig allemaal opzitten.

ik kan ikik geloven dat die gast peekes gezweet heeft.

Gipsy 5 januari 2025 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10455097)
met ne porsche turbo. alle power op de achteras en de moteur ook, en zonder al die 3 letterwoorden die er tegenwoordig allemaal opzitten.

ik kan ikik geloven dat die gast peekes gezweet heeft.

Dat was de begin periode van de Porsche Turbo. Toen beweerde men dat men er moest mee kon rijden maar het was een doodskist. Men moest continu bijsturen en alle trucs uithalen om hem op de baan te houden. Op gebied van comfort was het ook al een ramp en zéér pover ingericht.
Enfin voor hem was het juist een tool om jonge teven binnen te halen aan 90 per uur.

maddox 5 januari 2025 22:32

Er zijn debielen die zich doodrijden met een Caddy 1600D. Maar die gingen geen car-bunnies of Marina's binnendoen

Herr Flick 6 januari 2025 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10455706)
Er zijn debielen die zich doodrijden met een Caddy 1600D. Maar die gingen geen car-bunnies of Marina's binnendoen

zo ne caddy kunt ge wel ombouwen tot ne geweldige pimp mobiel he, ;-) Maar inderdaad, als ge uw sleutels met ne zwier op den toog gooit gaat ge niet direct veel reacties krijgen.

maddox 6 januari 2025 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10455799)
zo ne caddy kunt ge wel ombouwen tot ne geweldige pimp mobiel he, ;-) Maar inderdaad, als ge uw sleutels met ne zwier op den toog gooit gaat ge niet direct veel reacties krijgen.

Ge zou er ne 2liter van een Seat Ibiza Cupra uit die periode kunnen inlepelen.

DewareJakob 6 januari 2025 11:11

Citaat:

Mogen wel, maar of dat die met die Ferrari over de verkeersdrempels geraakt?;-)

Micele 6 januari 2025 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10455832)
Mogen wel, maar of dat die met die Ferrari over de verkeersdrempels geraakt?;-)

over de legale drempels wel, maar vermoedelijk niet over bepaalde illegale verkeersdrempels. En de meeste drempels zijn nog altijd illegaal.

Een recente link uit Frankrijk:

Citaat:

https://gocar.be/nl/autonieuws/mobil...-dat-in-belgie

Franse rechtbank beveelt vernietiging van duizenden verkeersdrempels – hoe zit dat in België?

26 augustus 2024

Profiteur 9 januari 2025 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10455687)
Dat was de begin periode van de Porsche Turbo. Toen beweerde men dat men er moest mee kon rijden maar het was een doodskist. Men moest continu bijsturen en alle trucs uithalen om hem op de baan te houden. Op gebied van comfort was het ook al een ramp en zéér pover ingericht.
Enfin voor hem was het juist een tool om jonge teven binnen te halen aan 90 per uur.

930 turbo. Ook nog gehad en ze noemden die wagens toen de "widow maker". Destijds verschillende keren mijn engelbewaarder moeten oproepen. Nu de 992 turbo S is een heel andere wagen geworden. Rijdt als een luxewagen voorzien van alle veiligheidssnufjes. En dan is 260-270 km/uur zelfs nog heel veilig en is de wagen nog stabiel. Dan kleeft die nog op de weg.

Over MVDP en zijn lambo's: zijn niet van hem maar als ambassadeur van het merk mag hij van Lamborghini Antwerpen die wagens gebruiken. Enkel de Urus mag MVDP ook effectief mee naar huis nemen. De andere wagens worden in gesloten trailer vlakbij de koers afgeleverd en terug opgehaald. En over de privéjet? Soms is dit niet zoveel duurder dan een businessticket van een gewoon passagiersvliegtuig. Dus waarom niet? MVDP is een showman met een serieus management achter hem. Die jongen wordt geleefd maar beslist niets zelf. En hij mag af en toe eens over zijn barbiepoppetje gaan :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be