![]() |
Meanwhile in France ... en plots ...
krijg je een berichtje vanuit een ver verleden.
Van een schoolkameraad (HTIKM) waarmee we heel wat beleefd hebben. Hij had nog wat foto's van Johan en Nadia in actie ... Ze zijn welkom, ik had van die Opel Ascona helemaal geen foto's meer. Ja, ondertussen zijn we al meer dan 40 jaar getrouwd. In goede en kwade dagen ... 15 jaar corrupte Belgische fiscus overleefd. Ja, daar ben ik fier op. ![]() |
Citaat:
Als je zo verder gaat ga je op de duur hier nog vermelden wanneer je naar het WC gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Met jullie stoelgang alles ok? |
Citaat:
Deze morgen was het uitermate bevredigend. |
Ik vind die aangepaste Ascona eigenlijk wel subtiel.
Wat was er onder de kap allemaal aangepast? En wat zou de Blegische miskleuring er van vinden? |
Citaat:
2200 cc met een Cosworth krukas, drijfstangen en zuigers - goed voor zo'n 175 pk. Webers 2x 48 dco. De motor was oorspronkelijk gebouwd voor de Manta van 'Choco' .. https://rallyandraces.com/2023/03/02...ijd-met-choco/ 75% sperdifferencieel en een Quaife versnellingsbak. (eerste versnelling naar beneden) Het H-patroon was UK dus lichtjes van boven links naar onder rechts. Snel schakelen was dus aanpassen geblazen. Tweede serieuze test met de wagen na de rally sprint van Mechelen - rally van Lubeek - 1 ste speciale stage, 2de snelste tijd. De wagen stond toen nog op 'show' velgen van ATS - 2 flats en opgave. Citaat:
en tijdens wedstrijden ... oogjes dicht. Als ik me niet vergis stond dat toen zo op het keuringsbewijs. |
Klinkt als een goeie lange duur rally setup. Niet echt idioot kwa PK's in verhouding tot de CC's voor die periode.
Versnellingsbakken, tja, veel keuze was er toen niet, en ze volledig zelf bouwen, da's zelfs nu nog een ferme klus. En de Miskleuring, tegenwoordig is het simpel. Als de betaalde gefaalde autotechnieker iets ziet dat niet "standaard" is, word het al moeilijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet dat die tandwielen toen van Canada kwamen. De boel gesmeerd krijgen aan 20.000 rpm - al was het maar voor 15 seconden - was het grootste probleem. Is uiteindelijk opgelost geraakt door de bak onder druk vol smeervet te pompen. ![]() De Firestone/Bridgestone sponsor is ons later naar het Belcar kampioenschap gevolgd. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Maar die moeten veel minder koppel slikken, gelukkig. Ook kon je daar elke overbrenging zien als een vloeistofkoppeling met lucht als medium. Wat was dan de reductie van de secundaire verzamelkast, 30-1? |
Citaat:
De wagens reden toen over de kleine achteraf-boerenweggetjes. Omdat ik die omgeving kende als mijn broekzak (we speelden toen nog in grachten en velden ipv met playstation) ging ik bij een 'official' melden dat de coureurs vaak heel dicht naast een restant van een betonnen duiker scheurden. Dat stuk beton was compleet overgroeid maar ik wist dat het er was. Omdat het bewuste stuk op het parcour lag mocht ik natuurlijk niet gaan aanduiden waar het stuk beton juist lag en de offical wou ook eerder van mij vanaf dan dat hij aandacht besteedde aan mijn opmerking. Een beetje later knalde er een wagen vol tegen de betonnen blok, ging enkele malen overkop en er kwam politie en ambulance aan te pas. Toen ik de bewuste official op dat moment nog eens wees op het feit dat ik hem eerder op dat stuk beton had gewezen moest ik plots vertrekken. Ik mocht vooral niet in de buurt van de politie komen. Ik weet niet wat er van de coureur geworden is (zijn auto was een compleet wrak) maar die dag had de info aan een pakweg 7-jarige veel onheil kunnen voorkomen. Maar dit geheel terzijde. Over helicopter-motoren kan ik helaas niet meepraten. |
Citaat:
Een wedstrijd start steeds met ‘verkenningen’ en tijdens die verkenningen gaat piloot en copiloot actief op zoek naar zulke ‘zwarte punten’. Ze horen dus gekend te zijn en opgenomen te zijn in de notities die copiloot constant door de interphone roept. In Braine le Compte staat er onder het gebladerte zo’n 5 cm hoog afgezaagde boomstam… Iedereen wist die staan en toch knalden er steeds enkel wagens tegenaan. Eens zoekn via Youtube : Patrick Snijers BMW E30 M3 action Manx Rally |
Citaat:
Ikzelf in een Superman-cape om zo te zeggen. Verpruts dat beeld nu effe niet Johan... ;-) |
Citaat:
We hebben alleen een andere visie op één klein détail :lol:, voor de rest ... van zodra ik een paar extra slaapplaatsen heb gecreëerd gaan we hier in Frankrijk eens een ritje met de Ducati's organiseren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik moet hier echt aan alles denken eh? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be