![]() |
België heeft nu ~2x meer snellaadpunten per EV dan Nederland
2 Bijlage(n)
Volgens
Citaat:
En een wat ouder artikel met weliswaar achterhaalde cijfers, "de kaap van 4000 snellaadpunten in zicht": Citaat:
Citaat:
*BE: https://alternative-fuels-observator...e/road/belgium *NL: https://alternative-fuels-observator...ad/netherlands |
Ja en? Blijft nog steeds een druppel op een hete plaat.
|
Citaat:
Zelfs in Nederland, die duidelijk minder openbare laadpunten hebben per EV dan België, is men steeds meer tevreden. (NL heeft ~1,7 minder snelladers per BEV dan BE heb ik nagescheckt) Zeker wat snelladers in het algemeen betreft, 70% ervaart helemaal geen knelpunten meer bij snelladers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
We zullen het dan maar toejuichen zeker :roll:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je vergeet ook de 80% hybride bedrijfswagens (en ook particuliere hybrides) waarvoor nog steeds stinkstations nodig zijn. :twisted: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...-energyvision/ Oplichters kleefden op sommige palen een sticker met een eigen, vervalste QR-code bovenop die van EnergyVision....oops, nog een nadeel: laadpaal-quising, en voor sommige mensen is tijd kostbaar en bevkes betekenen altijd meer tijdverlies. :roll: Voor een deftige discussie over de inhoud en laadpalen-infrastructuur, kan men beter "Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic" op Tweakers eens lezen. Hier beperkt een discussie zich maar tot bladvulling met desinformatie, door algemeenheden, uit de context getrokken cijfertjes en grafieken, voor reclame en propaganda door een fanatieke bevkes-fan die zelf met plofwagens blijft rijden. :rofl: Een serieuze discussie ten gronde blijft telkens uit en dat maakt een topic over elektrische voertuigen nutteloos, reclame en intussen wreed irritant. Citaat:
https://www.autovisie.nl/nieuws/helf...brandstofauto/ https://www.duurzaamnieuws.nl/elektr...-naar-benzine/ https://www.climategate.nl/2024/06/b...brandstofauto/ https://www.autoblog.nl/nieuws/ev-ri...enzine-6854785 https://www.autointernationaal.nl/20...eel-verdwijnt/ Conclusie: studies zijn nutteloos en ongeloofwaardig geworden als argument, net als peilingen, voorspellingen en waarzeggerij waarmee wij te pas en te onpas rond de oren worden geslagen. :roll: |
Citaat:
Voor het grootste deel woon-werkverkeer, en thuis laden. Maar op lagere trajecten moet ik onderweg bijladen. Vb naar de kust en terug naar huis lukt niet zonder bijladen. Onderweg laad ik altijd aan snelladers. Tot nu nog nooit een probleem gehad om een vrije snellader te vinden. Ook niet tijdens onze vakantie vorige zomer naar Italië. In totaal ruim 4000km afgelegd, via Frankrijk, Zwitserland en dan in Italië tot voorbij Rome. Op het lange traject naar Italië en terug elke 2.5 a 3hr moeten laden, meestal iets van een kwartier - 20 minuten. De nav van de auto stippelt dat allemaal erg efficiënt uit. Dat zijn eigenlijk hele normale stops op zo een lang traject. |
Citaat:
|
Citaat:
14000 Plaatsen op de parking om het auto salon te bezoeken en slechts 10 laadpalen waarvan dan nog ene defect is. :rofl: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be