Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Och, in korte tijden van crisis voelen sommige mensen zich down en denken ze aan bootjes die ondergaan.
GOD ZEG! Boot is 'The Herald Of Free Enterprise'
'k hoop dattem nu valt.
Anderen denken aan de toekomst en bouwen hieraan.
Zijn we volop bezig in kabouterland
Na een tijdje vragen die eersten zich af hoe het komt dat de anderen meer kapitaal vergaard hebben en vinden ze dat er gedeeld moet worden onder het principe van de solidariteit.
Wat kan je nu tégen solidariteit hebben!!!!????
Als ik iemand kan helpen zal ik het doen.
Wat niet wil zeggen dat degene met problemen niet eerst moet proberen ze zelf op te lossen natuurlijk.
In tegenstelling tot wat jij blijkbaar steeds in gedachten hebt - geld- bestaan er nog andere vormen van solidariteit ook hoor!
Laat iedereen gelijk zijn! Ik dacht nogthans dat dat ideaal al lang weerlegd was. Leeft u echt liever in een hypocriete maatschappij waar iedereen gelijk is, maar sommigen meer gelijk zijn?
Voor mij is iedereen gelijk. Ik behandel ook iedereen gelijk; tot er een tussen zit die MIJ niet gelijk behandelt, die krijgt steeds een koekje van eigen deeg.
Wat is het criterium om méér te zijn dan iemand anders?
weerom geld?
Macht?
Positie?
zeg het mij AUB waarom iemand méér is dan een ander!!
Hier is een mooi prentje om u uit te leggen wat er zou gebeuren moesten de Amerikanen er niet zijn om voor de vrijheid te strijden:
Ja, dan zouden de sprookjes van Orwell uitkomen.
De vrijheid in Amerika gaat zo ver dat bij een buitenlands conflict je ginds je klep moet houden of je wordt gearresteerd en beschouwd als niet-patriottisch.
Ga je even niet mee in hun redeneren dan worden de FRENCH FRIES herdoopt tot FREEDOM FRIES.
De Amerikaanse vrijheid is een sprookje!
Ik denk dat je in een land als België of Naderland 200x 'vrijer' bent.
Hier kon je ook voor de val van de muur zeggen dat je communist was zonder McCarthy op je nek te krijgen
SOME FREEDOM!
Toch blijven sommige Amerikanen DENKEN dat ze de vrijheid kennen
DAT is pas raar!
En dan nog beschouwen ze Europa als DAMN LIBERALS !!!!
:?
|
|
1) Ik heb niets tegen solidariteit. Soladariteit betekent: Iedereen dezelfde kansen geven. In die zin ben ik pro-US wanneer ze in Irak democratie een kans gaan geven zodat iedereen daar dezelfde kansen gaat krijgen om mee te delen in de onmetelijk grote waarde van de ondergrond daar. In diezelfde zin vind ik dat de US achterop loopt in het beheer van hun onderwijsnet omdat niet alle kinderen er dezelfde kansen in krijgen. (rijkere buurt heeft betere school etc.). Wat solidariteit niet betekent is: Jij werkt minder hard dan mij, leeft al uw centen op en ligt 's avonds voor TV terwijl ik verder bouw aan mijn eigen weelde en verwacht van mij dat ik netjes dezelfde materiele weelde heb. Als je ECHT in nood zit, dan kan je op solidariteit rekenen in die zin dat ik je niet zal laten creperen zonder doctor. Als hier morgen een dictator Filip het roer overneemt (Prins of mestkever, maakt niet uit) en die sluit mensen op omwille van hun mening, dan kan je ook op mij rekenen om hiertegen op te komen. Dat is solidariteit. En inderdaad, dat is niet enkel monetair.
2. Wanneer ik het had over gelijk, bedoelde ik monetair/financieel gelijk. Niet iedereen is gelijk, en dat moet zo blijven, het werkt de competitie en de vooruitgang in de hand. Geld maakt misschien niet gelukkig, maar het is verdomd gemakkelijk en als ik rond me kijk en zie wat mensen ervoor doen, is het nog altijd een goede motivator, of het nu is om meer te willen of om te overleven. zoals reeds gezegd, is een bestaansminimum deel van de solidariteit. Dat bestaansminimum moet echter geen luxe inhouden omdat je als 'minder gelijke' (hehe, kon het niet laten) nog steeds je motivatie moet houden. Buiten het financiele is uiteraard iedereen gelijk en heeft iedereen dezelfde kansen, rechten en ook plichten. De grootste plicht, die in vakbondsmilieus reeds lang met stof bedekt is, is de plicht om op uw manier constructief bij te dragen aan een betere toekomst.
3. Iedereen noemt French fries hier nog steeds French fries, tenzij er misschien een Fransman aan de tafel zit (hee). U denkt dat u vrijer bent in Europa en ik weet dat u dat niet bent omdat ik in beide systemen geruime tijd overleefd heb. Nergens wordt discriminatie zo zwaar gestraft als in de Verenigde Staten en nergens bent u zo vrij uzelf uit te drukken als hier. Het is enkel en alleen maar omdat de Europese, vroeger staatsgecontroleerde (puke) zenders af en toe een extreme mening selectief oppikken en op uw beeldbuis plakken dat u zo'n vertekend beeld hebt van de Amerikaan. Er zijn inderdaad recente voorbeelden (zoals de oscars en NBC) waar bedrijven probeerden hun politieke opinie door te drukken door hun werknemers/candidates op te leggen wat ze niet mochten zeggen en dat is ZEER zwaar bestraft geweest in de rest van de pers, maar dat tweede deel ziet u natuurlijk niet. Amerika is lang niet perfect en Europa is dat ook niet. Maar zolang u zich daar niet kan overzetten en vastgeroest zit in het kritiseren van de Verenigde Staten en het ophemelen van Europa zonder dat u eigenlijk weet waarover u praat, zullen we het niet samen beter kunnen maken.
Over solidariteit gesproken, waar is uw belastingsgeld dat momenteel wordt gebruikt om de Irakezen te helpen? Of vind u dat uw solidariteit moet stoppen omdat de VS de oorlog veroorzaakt heeft en dat ze dat nu zelf maar moeten oplossen?
|