![]() |
Is het een goed idee om leeflonen uit te betalen met cheques?
Mensen die een leefloon ontvangen gaan nogal eens in het buitenland winkelen. Eigenlijk is dat zuiver belastinggeld dat naar het buitenland gaat.
Bij de Oekraïners is het blijkbaar nog erger, zij sturen geld naar hun thuisland. Het is daarom misschien een goed idee om minder geld te geven, met daarbij een plastieken kaart, waarop geld gezet wordt waarmee enkel in België gewinkeld kan worden. Op deze manier verhinderen we dat ons belastinggeld, waarvoor de persoon die het kreeg, gene klop moest doen, naar het buitenland gaat. We kunnen dat niet voor de volle 100% doen omdat de leefloner natuurlijk ook kosten heeft die hij / zij moet overschrijven (huur, water, elektriciteit, gas, verzekeringen, ...). |
Citaat:
Dus als ge wilt vermijden dat de rechtbank uw maatregel afschiet wegens discriminatie, dan moet ge al die mensen uitbetalen met een kredietkaart. |
Citaat:
Er zijn landen waar het veel strikter is. Al de ambtenaren worden inderdaad betaald met belastinggeld, maar zij stellen daar wel diensten tegenover (dat die soms ondermaats zijn, is een andere discussie). Doppers en mensen die op de ziekenkas staan, zijn eigenlijk feitelijk mensen die beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, zij moeten eigenlijk tijdelijk gebruik maken van deze uitkeringen. Ik weet dat dit hier in België ontspoord is. |
Dat zeg ik al jaren dat er op die manier gigantisch veel geld uit onze economie weg lekt.
Steun gegeven met belastingsgeld die we nooit meer terugzien, die nooit meer in onze eigen economie geinjecteerd wordt. Maar ja pruts nog maar wat verder belze staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
QED |
Citaat:
Potentieel wat? |
Citaat:
In wezen hebt ge een punt reserve, maar niet iedereen mag zoiets voorstellen. |
Citaat:
|
Citaat:
Moest het idee van het VB komen was het wel racistisch. Zo zit het in mekaar. |
Citaat:
Kijk: Citaat:
|
Citaat:
Welke normale mens zou dit racistisch vinden? Het is niet zo dat er een bepaalde bevolkingsgroep geviseerd wordt. Er zijn ook autochtone Belgen die een leefloon trekken hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast is zo'n plastieken kaart ook te omzeilen. Ik deed dat ooit met eco-cheques om dat geld cash in handen te krijgen. Je koopt iets duur, betaalt het met eco-cheques en de dag erna breng je het terug en krijg je je geld terug. Of je koopt er voor iemand anders mee en je krijgt cash in ruil. Maar mijn belangrijkste punt is: de overheid moet niet gaan beslissen wat er met dat geld moet gebeuren. Zodra ze het hebben gegeven is het van de ontvanger. Ik zie niet in waarom een uitkeringsgerechtigde verplicht zou worden om in eigen land (vaak veel duurder) te gaan winkelen, enkel en alleen omdat hij een uitkering krijgt. |
Citaat:
We kunnen natuurlijk ook gaan naar bed, bad, brood voor iedere leefloner. Het leefloon moet eigenlijk dienen om te overleven. |
Citaat:
Ik ben tegen zo'n inmenging van de overheid. Wat natuurlijk wel kan is voorwaarden opleggen voor je als overheid geld uitdeelt. En dat gebeurt nu natuurlijk ook al; je krijgt niet zo maar een leefloon. Maar eenmaal gegeven heeft de overheid er volgens mij niets meer over te zeggen. Citaat:
Als je ze allemaal samen gaat proppen in slaapzalen waar je ze 's morgens een kom havermout geeft ben je alvast op dat punt volgens mij niet goed bezig. |
Citaat:
Ze tellen niet mee voor het later pensioen. Het is een vergiftigd geschenk. |
Citaat:
De armoededrempel was in 2020 voor een alleenstaande 1287 €/ maand ! Het "leefloon" was dus lager dan de armoededrempel !!! Schandalig ! :evil::evil::evil: |
Citaat:
Want dan moet je vooral eens kijken naar migranten die met hun belgisch inkomen in thuislanden de buitenlandse economie al jaren steunen door vastgoed aan te kopen, te bouwen, een zaak te starten etc...dat zijn wat miljarden meer dan een leefloner kan besteden aan winkelen voor voeding in een buurland omdat het goedkoper is. De staat heeft geen zaken met hoe, waar en waaraan de burger zijn centjes besteedt maar volgens jou mag de staat dus ook bepalen waar gij met je pensioentje mag gaan winkelen? :silly: Dat komt tenslotte ook uit dezelfde belastingpot als de leeflonen. |
Citaat:
Pensioenen worden ook uitbetaald met belastinggeld. Dat komt niet uit een privé pot van die individuele gepensoneerde (we zitten in België helaas met een repartitiestelsel). Dus gaan we gepensioneerden verbieden om te verhuizen naar Portugal en daar Belgisch belastinggeld te gaan spenderen aan lokale vino? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be