![]() |
Wijting en andere visjes.
Onlangs nog eens op zout water gaan vissen (dat was zeker 40 jaar geleden) en thuisgekomen met een hoop wijting en een paar scharretjes.
Veel vis maar wel allemaal kleintjes. Vroeger vingen we minder vis maar wel grotere. Een wijting moet 27cm zijn maar tegen dat je die gekuist hebt blijft er niet veel over. Maar toch: lekker visje. Welke vis eten jullie graag? Of vaak? Of nooit? |
Het is duidelijk dat de vangst en consumptie van nautische zoologie slechts een zeer beperkte belangstelling van de forumgangers kan wegdragen...
|
Niets gaat boven een goede forel8-)
|
Pladijs, tong, tarbot, Lotte.
|
Tonijn, zwaardvis, geep, Kabeljauw, forel.sardienes, ansjovis, makreel.
Nooit inktvis. |
Kabeljauw, zalm, forel, goudbrasem, lotte (stoofpotje van lotte met prei :-P), tong (met champagne saus :-P ), tonijn, haringfilets op azijn met veel ajuin.
Tja, zo goed als alle vis eigenlijk. |
Het is duidelijk dat de vangst en consumptie van nautische zooologie plotsklaps op groeiende belangstelling kan rekenen....
Is dit nu een "hype"? :oops: |
Ik ga naar de viswinkel.
Ooit eens gedaan gaan vissen met enkele vrienden maar dat is niets voor mij. Ik had alles wat een sportvisser nodig had maar nee. Ik hing wat lood (teveel) aan mijn lancé, gooide in en ik was al mij draad kwijt. :oops: Met alle respect voor de sportvissres van dienst maar ik bedank ervoor. :-D |
Citaat:
|
Zolang het maar geen broekpaling is, dat lust ik niet.
|
Er is plaats voor alle gods vissen. Naast de frietjes.
|
Ik eet enkel aprilvis.
|
Onlangs vis gegeten die in zijn geheel nogal duur moet zijn, daarom maar beperkt tot de tong ervan.
|
Citaat:
|
Vorig week op restaurant een aantal uitstekende vis/schaaldieren gerechtjes geserveerd gekregen. Oester op 3 verschillende manier,en daarna de Langoustine, Tarbot en Sint Jacobsvrucht. Heerlijk. Ik ben enorme fan van vis en schaaldieren. Het enige probleem is dat ik het zelf niet zo heel erg goed kan klaarmaken en goede producten zijn natuurlijk ook niet goedkoop.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Negeren we toch niet dat minder gewaardeerde visje,de snotdolf...
En voor de verzorging van uw voetzolen is er natuurlijk de Pieterman. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be