Micele |
28 januari 2025 23:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
(Bericht 10464084)
Dan zullen we pas zien hoe lang die peper dure batterijen meegaan.
|
We? :lol: De Lijn vertelt leugens? :lol:
Dat weten ze al (De Lijn) van nog oudere Chinese bussen of EV van BYD (taxis in Brussel). Of de oudste Tesla's whatever.
Citaat:
“Nochtans rekent De Lijn er zelf op dat bussen na 14 jaar trouwe dienst vervangen moeten worden”, zegt Vanden Berghe. “Voor elektrische bussen is dit na 16 jaar.”
|
Daarom dat de Lijn [url="https://www.hln.be/binnenland/chinese-byd-haalde-bestelling-bij-de-lijn-louter-op-prijs-binnen-slechtere-score-op-duurzaamheid-en-waarborg~af71ee54b/"]ook de nieuwste BYD bussen bestelde ( betere LFP batterijen, en BLADE design, linkje 2021))
Bovendien zijn die batterijen en e-motor ondertussen niet duurder dan plofmoteurkes. Toch als men vergelijkbare motorisaties = vermogen vergelijkt bij dezelfde uitrusting.
Gewoon eens een poepnormale garage met showroom bezoeken zoals ik regelmatig doe bij Skoda.
Heb ik verleden jaar ook nog ergens in een autoboekje gelezen.
Zelfs de electrische wagen Skoda Elroq is een half maatje groter (+10 cm L en +4 cm B) en ruimer dan de Skoda Karoq plofmodel.
Daarmee je ook een linkje hebt:
Citaat:
https://www.autointernationaal.nl/20...t-skoda-elroq/
Slimme koop: test Skoda Elroq
9 december 2024
Skoda breidt haar gamma aan elektrische modellen uit met een kleine broer van de Enyaq. Met deze compacte elektrische SUV wordt het Tsjechische automerk actief in de prijsklasse onder de 43 mille. Een test op de deels natte wegen van het Spaanse Mallorca moet uitwijzen hoe de slaagkansen zijn van de nieuwe Elroq.
De naam ‘Elroq‘ is de afkorting van ‘Elektrische Karoq. Lekker simpel dus zonder hoogdravende PR praat. Dat past natuurlijk prima bij Skoda. Daar waar de Enyaq in zekere zin het elektrische alternatief is voor de Kodiaq, meent het Tsjechische automerk in de vorm van de Elroq een goed product in handen te hebben voor mensen die de Karoq groot genoeg vinden, maar die vinden dat het tijd geworden is om over te stappen op een elektrisch model. En dat zonder daarvoor een extra financieel offer te vragen want de Elroq is als Business Edition zelfs 1.000 euro goedkoper dan de Karoq 1.5 TSI met hetzelfde uitrustingsniveau.
Skoda noemt de Elroq het elektrische alternatief voor de Karoq, maar hij is met 4,48 meter afgerond 10 centimeter langer. Ook is de wielbasis met 2,77 meter een stuk forser. Daardoor is er sprake van een genereus ruimteaanbod in het interieur, ondanks dat de elektrische SUV circa 16 centimeter korter is dan de Enyaq. Ook heeft de 1,84 meter brede en 1,62 meter hoge nieuwe Skoda een flinke kofferbak. De bagageruimte heeft een volume 470 liter (oftewel 115 liter minder dan de Enyaq biedt) en kan worden vergroot tot 1.580 liter. Eén van de extra slimmigheidjes in de kofferbak is een opbergnet voor de laadkabel onder de hoedenplank. Waarom heeft geen enkele andere autofabrikant dat eerder bedacht?
|
De Belgische prijzen vind je overigens in ook in autogids. Configureer maar eens.
Het kan verkeren zei Bredero.
Lijkt wel of ze de plofwagenprijzen nog wat extra opdrijven en de BEV prijzen verminderen. :-D
Ze willen ook Europese CO2 boetes ontlopen.
|