Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   In Duitsland valt de Brandmauer of het Duitse cordon sanitaire. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273578)

daiwa 29 januari 2025 20:41

In Duitsland valt de Brandmauer of het Duitse cordon sanitaire.

Daar beginnen ze eindelijk ook wakker te worden.
De laatste aanslagen zijn er te veel aan geworden.

Citaat:

Ook Duitsland start met deportaties en strengere grenscontroles: hervorming doorgevoerd dankzij steun van extreemrechtse AfD

https://www.hln.be/buitenland/ook-du...-afd~ab2a99eb/

N-VA 29 januari 2025 20:49

Dat is positief maar het komt natuurlijk veel te laat en zal ook onvoldoende doortastend blijken. Maar het is wel een klein lichtpuntje.

daiwa 29 januari 2025 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA (Bericht 10464424)
Dat is positief maar het komt natuurlijk veel te laat en zal ook onvoldoende doortastend blijken. Maar het is wel een klein lichtpuntje.

Het is toch al een begin.

wagner.666 29 januari 2025 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10464429)
Het is toch al een begin.

Een begin van het einde, ik zie ze allemaal naar het land van melk en honing komen, hier dus en de ssossen zullen met open armen staan.

Nr.10 29 januari 2025 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 10464435)
Een begin van het einde, ik zie ze allemaal naar het land van melk en honing komen, hier dus en de ssossen zullen met open armen staan.

De liberalen hebben ervan geprofiteerd als goedkope werkkrachten.

maddox 29 januari 2025 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10464437)

De eerste generatie, ja.
Maar van de hoofdmoot, die we NU in de grote steden zien rondlummelen, daar heeft niemand behoefte aan.

Ke Nan 29 januari 2025 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10464437)

Doet mij denken aan Günter Wallraff die in het boek Ik(Ali) de bijdrage van buitenlandse werknemers aan de Duitse welvaart beschrijft.

Vanaf maart 1983 nam Wallraff de valse identiteit van Levent (Ali) Sinirlio?lu aan, en werkte hij, veelal via schimmige uitzendbureaus, bij onder andere de hoogovens van Thyssen in Duisburg, bij McDonald's en bij farmaceutische onderzoeksbedrijven.

In het boek beschrijft hij hoe zijn buitenlandse collega's en hijzelf zwaar en gevaarlijk werk doen tegen een veel lager loon dan hun West-Duitse collega's, en vaak zonder de vereiste veiligheidsmaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Wallraff schetst een "onderwereld" van schimmige bedrijven, die op afroep personeel leveren voor smerige en gevaarlijke klussen, waarbij men het met de wettelijke voorschriften niet zo nauw neemt. Veiligheidsmateriaal (handschoenen, helmen, stofmaskers) ontbreekt, de werknemers worden in veel gevallen niet ingeschreven bij het ziekenfonds en er worden vaak geen sociale premies afgedragen. Werknemers moeten regelmatig dubbele diensten draaien en bij protest wordt al snel met ontslag gedreigd. Lees verder...

Vlad 30 januari 2025 07:03

Verkiezingskoorts, meer is daar niet achter te zoeken.

Vlad 30 januari 2025 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 10464468)
Doet mij denken aan Günter Wallraff die in het boek Ik(Ali) de bijdrage van buitenlandse werknemers aan de Duitse welvaart beschrijft.

Vanaf maart 1983 nam Wallraff de valse identiteit van Levent (Ali) Sinirlio?lu aan, en werkte hij, veelal via schimmige uitzendbureaus, bij onder andere de hoogovens van Thyssen in Duisburg, bij McDonald's en bij farmaceutische onderzoeksbedrijven.

In het boek beschrijft hij hoe zijn buitenlandse collega's en hijzelf zwaar en gevaarlijk werk doen tegen een veel lager loon dan hun West-Duitse collega's, en vaak zonder de vereiste veiligheidsmaatregelen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Wallraff schetst een "onderwereld" van schimmige bedrijven, die op afroep personeel leveren voor smerige en gevaarlijke klussen, waarbij men het met de wettelijke voorschriften niet zo nauw neemt. Veiligheidsmateriaal (handschoenen, helmen, stofmaskers) ontbreekt, de werknemers worden in veel gevallen niet ingeschreven bij het ziekenfonds en er worden vaak geen sociale premies afgedragen. Werknemers moeten regelmatig dubbele diensten draaien en bij protest wordt al snel met ontslag gedreigd. Lees verder...

Dat gold evengoed voor vele Duitse/Europese interim-arbeiders. Ik heb als interimmer zelf meermaals wantoestanden en discriminaties meegemaakt. Wallraff heeft daar een migratiedingetje van gemaakt maar dat was het niet. Dat doet me er aan denken: 'linkse' collega's spreken steeds schande over de inloopbanen bij Deliveroo, Ubereats, ... . Wel die zijn veel aangenamer en leerrijker dan de meeste interimjobs.

Skobelev 30 januari 2025 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10464441)
De eerste generatie, ja.
Maar van de hoofdmoot, die we NU in de grote steden zien rondlummelen, daar heeft niemand behoefte aan.

Zoals het o zo rijke Brussel, waar 25% onder de armoedegrens leeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be