Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever geeft eerste Franstalig interview. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273598)

Dadeemelee 2 februari 2025 23:57

Bart De Wever geeft eerste Franstalig interview.

En hij is vol lof voor de koning. Terecht volgens mij.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250202_94933678

Citaat:

De Wever hoedde zich voor al te straffe taal over een staatshervorming, die nochtans door een speciaal daarvoor ingerichte cel op zijn kabinet zal worden voorbereid. Die cel zal “in alle rust en transparantie” werken, en “in dialoog”. Hij is voor “evolutie, geen revolutie”, herhaalde De Wever en hij sprak zijn “respect” uit voor de Belgische nationale symbolen. “Ook in Antwerpen vieren wij 21 juli (de Nationale Feestdag, red.)”, zei hij. Koning Filip - Belgisch symbool bij uitstek - kreeg veel lof toegezwaaid. “Onze Koning speelt zijn rol op een excellente manier”, zei de aanstormende premier. “Hij maakt geen fouten, hij is zeer objectief. Ik kan geen slecht woord over hem zeggen.”

Jay-P. 3 februari 2025 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10466126)
En hij is vol lof voor de koning. Terecht volgens mij.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250202_94933678

Citaat:

De Wever hoedde zich voor al te straffe taal over een staatshervorming, die nochtans door een speciaal daarvoor ingerichte cel op zijn kabinet zal worden voorbereid. Die cel zal “in alle rust en transparantie” werken, en “in dialoog”. Hij is voor “evolutie, geen revolutie”, herhaalde De Wever en hij sprak zijn “respect” uit voor de Belgische nationale symbolen. “Ook in Antwerpen vieren wij 21 juli (de Nationale Feestdag, red.)”, zei hij. Koning Filip - Belgisch symbool bij uitstek - kreeg veel lof toegezwaaid. “Onze Koning speelt zijn rol op een excellente manier”, zei de aanstormende premier. “Hij maakt geen fouten, hij is zeer objectief. Ik kan geen slecht woord over hem zeggen.”
Ai, ai, ai...
Gij wilt een diepe vriendschap beginnen met onze Vlomse Statler en Madam Waldorf?

Boduo 3 februari 2025 06:24

De koning als PERSOON is sympathiek. Koningin Mathilde ook(als persoon). Als kind speelde zij dikwijls bij nonkel Henri in Poperinge. Ze was daar heel gaarne gezien.

:-)

Herr Flick 3 februari 2025 07:08

Zij die u op middellange termijn willen verwijderen groeten u.

Jay-P. 3 februari 2025 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10466149)
Zij die u op middellange termijn willen verwijderen groeten u.

Wij waarderen dat.

Herr Flick 3 februari 2025 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10466167)
Wij waarderen dat.

ik denk dat hij het vooral zal waarderen als m zijn jobke nog even mag houden en dochterlief langs een of ander zijspoor een win for life wordt toegekend.

MORPHEUS 3 februari 2025 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10466173)
ik denk dat hij het vooral zal waarderen als m zijn jobke nog even mag houden en dochterlief langs een of ander zijspoor een win for life wordt toegekend.

Zijn zus daarin tegen
Die zoekt best een job

Herr Flick 3 februari 2025 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 10466186)
Zijn zus daarin tegen
Die zoekt best een job

de jongste broer heeft het al begrepen.

MORPHEUS 3 februari 2025 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10466188)
de jongste broer heeft het al begrepen.

De ene broer schrijft geschiedenis
De andere broer leest geschiedenis
En de zus is passé

HOUZEE ! 3 februari 2025 09:43

Bart is nu echt één van ons.

Welkom Bart! :belgievl::belgievl::belgievl:

MORPHEUS 3 februari 2025 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 10466227)
Bart is nu echt één van ons.

Welkom Bart! :belgievl::belgievl::belgievl:

De Walen kussen de ring van N-VA

fox 3 februari 2025 09:57

Er staat een leugen in uw topic titel. Best aanpassen.

De schoofzak 3 februari 2025 13:29

Je zegt van je buurvrouw dat ze sympathiek is, en men verdenkt je al van er een relatie mee te hebben.
Je zegt van een man uit Laeken dat hij objectief zijn werk doet, en dat je respect hebt voor de traditie die hij vertegenwoordigt, en ... idem dito.

(noot: ik heb via laptop wel naar gans het fragment gekeken. Bart kan al goed Frans, maar je hoort dat hij in die taal geen radde tong heeft)

Xenophon 3 februari 2025 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10466347)
Je zegt van je buurvrouw dat ze sympathiek is, en men verdenkt je al van er een relatie mee te hebben.
Je zegt van een man uit Laeken dat hij objectief zijn werk doet, en dat je respect hebt voor de traditie die hij vertegenwoordigt, en ... idem dito.

(noot: ik heb via laptop wel naar gans het fragment gekeken. Bart kan al goed Frans, maar je hoort dat hij in die taal geen radde tong heeft)

Ja, hij klinkt onderdanig in het Frans.

De weg naar het succes.

daiwa 4 februari 2025 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10466403)

De weg naar het succes.

:lol:

DewareJakob 4 februari 2025 12:08

Citaat:

Als iemand daaruit begrijpt dat Bart Belgicist geworden is, dan hebben die begrijpend lezen niet echt onder de knie.

daiwa 4 februari 2025 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10466682)
Als iemand daaruit begrijpt dat Bart Belgicist geworden is, dan hebben die begrijpend lezen niet echt onder de knie.

Hij begint toch stilaan in die richting te gaan.

Lieven Verstraete in de 7de dag tegen Raoul Hedebouw.

Citaat:

Het moet u als volslagen Belgicist toch als muziek in de oren klinken dat er in de verste verte communautair niets te zien is in het regeerakkoord .

daiwa 4 februari 2025 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10466403)

De weg naar het succes.

De Wever heeft zich al goed aangepast in zijn rol als onderdanige Vlaming en nieuwe Belgicist.

Citaat:

Bart Verhulst: "Opvallend dat De Wever zijn toespraak begon in het Frans"
Het is Wetstraatjournalist Bart Verhulst opgevallen dat de premier zijn toespraak tot de gezagsdragers in het Frans begon.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02...euwe-regering/

De schoofzak 7 februari 2025 21:09

Het is ofwel de tactiek van De Wever, ofwel deze van het wekkertje van de bomma. En daartussen kiezen is eenvoudig een kwestie van intelligentie.

Witte Kaproen 8 februari 2025 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10468075)
Het is ofwel de tactiek van De Wever, ofwel deze van het wekkertje van de bomma. En daartussen kiezen is eenvoudig een kwestie van intelligentie.

Bart speelt hoog spel.

Als hij nu niets zal binnenhalen wat gunstig is voor de Vlaamse kiezers,

want ik vrees dat dit zal gebeuren,

dan verliest de N-VA nogmaals een derde van haar kiezers,

zoals na de regering Michel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be