![]() |
Besparingen in de Arizona regering.
De Arizona regering bespaart in eerste instantie op haar eigen werking.
We hebben maar vijf vicepremiers We hebben in totaal 15 ministers, de premier inbegrepen en we hebben geen staatssecretarissen. De partijdotaties worden niet geïndexeerd. Het aantal kabinetsmedewerkers wordt gereduceerd van 838 naar 565. Het zal waarschijnlijk maar een schepje zand in de diepe put zijn, maar alle beetjes helpen hé. |
Citaat:
volgens Bart op ons congres. |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb er nu al medelijden mee en het is nog niet eens beslist. |
Citaat:
|
Citaat:
De kabinetten, waar ministers postjes verzorgen voor de kinderen (van 'bevriende' politici), voor de maîtresses, voor leden van de partij of bevriende NGO's en bedrijven, voor de neefjes en nichtjes, voor buren en kennissen, ... en af en toe eens iemand die er iets van kent en al in de ambtenarij werkzaam was of als besparing voor de partij iemand van de studiedienst ... |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe de Nederlanders het doen, weet ik niet. Ze hebben misschien vast personeel om dossiers voor te bereiden en te ... |
Citaat:
|
aangezien bij ons het ambtenaren apparaat volledig gepolitiekiseerd en gesyndicaliseerd is, kan je er als partij eigenlijk niet meer op betrouwen.
|
Citaat:
Nederlandse ministers werken rechtstreeks met de administratie, met de ambtenarij. Of dit goedkoper is dan bv een ambtenaar met een specifieke expertise vanuit de administratie tijdelijk te detacheren naar een kabinet van een Belgische minister is volgens mij nog nooit onderzocht. |
Tilleke heeft intussen blijkbaar begrepen dat er wat moet bespaard worden en heeft zowaar een vliegtuig genomen dat ook door gewone burgers gebruikt wordt.
driewerf hoera ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Nederlandse ambtenaren zijn mss betrouwbaarder en zij proberen mss niet om stokken tussen de ministeriële wielen te steken. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarna was het gedaan. |
Spijtig genoeg is er bij ons geen DOGE overheidssanering. Volgens mij zijn er in ons land NGO's die overheidsbeleid aanvallen en door verschillende overheden gesubsidieerd worden ( federale, regionale, communautaire, lokale, provincies) én erkenning hebben om fiscale attesten te geven voor ontvangen giften.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be