![]() |
58% is voor een zero tolerantie in het verkeer
En dat gaat over alcohol.
Het is nu echt tijd om alcohol hetzelfde als een illegale drugs in het verkeer te behandelen. En daarna doortrekken tot overal. Er is geen drugs die meer doden en overlast veroorzaakt dan alcohol. |
Ik ben blij voor U.
Maar die 58%, die bevraging is gedaan in Molenbeek ofzo? Daar is zelfs meer volk tegen alcohol in't algemeen. |
Citaat:
Op de vraag of er er in België een nultolerantie voor alcohol achter het stuur moet ingevoerd worden, antwoordde 57,5% van de bevraagden antwoordde ‘ja, voor elke bestuurder, ongeacht de leeftijd’. Nog eens 26,1% vindt dat het alcoholverbod enkel moet toegepast worden op iedereen die nog geen 3 jaar zijn of haar rijbewijs heeft. Dat maakt dat 83,6% voorstander is van een nultolerantie voor alcohol achter het stuur. https://magazine.vab.be/op-weg/nulto...ngeren-is-pro/ En in Nederland is het aantal voorstanders nog hoger Een grote meerderheid van de Nederlanders wil veel strengere straffen voor rijden onder invloed. De norm van maximaal twee glazen alcohol moet naar nul, en notoire overtreders moeten verplicht een alcoholslot in hun auto krijgen. Driekwart van de Nederlanders wil een zerotolerancebeleid voor alcohol in het verkeer, heeft Ipsos I&O vastgesteld bij een onderzoek https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...w.google.be%2F Ik zal dan maar een chocomelk drinken :roll::-) |
We hebben nog een hoop hypocrieten rondlopen.
Bof, auto/motorbesturen en alcohol (of ander versuffende drugs) consumeren, gewoon geen goed plan . Er zijn teveel idioten op de weg, en het aantal controles in deze regio regelmatiger dan ooit te voren. |
Wie in dronken toestand doden veroorzaakt met zijn auto-wapen mag imho nooit meer vrijkomen.
|
Citaat:
Het enige hypocriete is een anti sociale drugs sociaal of cultureel te noemen. Mensen die drinken zijn niet sociaal maar veroorzaken meer wel dan niet overlast. Ene die heroïne spuit doodt zichzelf, maar alcohol doodt dagelijks derden. Daar is de hypocrisie. Want dat maakt alcohol een meer dodelijke drugs dan eenders welke andere. |
Citaat:
Het is wel te beperken met een zero tolerantie. En best doortrekken tot in het dagelijkse leven. |
Citaat:
Dat rijden en 'Alle' drugs niet samengaan zal denk ik niemand nog tegenspreken. Dat het drugs beleid de zowat meest hypocriete bedoening is daar ben ik het met je eens. |
Citaat:
|
Citaat:
Dagelijks sterven nuchtere mensen door dronken bestuurders. Het is tijd dit te erkennen en alcohol volledig uit het verkeer te bannen. Het is ook wijs de minimumleeftijd op te drijven naar 21 jaar, want het staat lelijk dat 16 jarigen legaal kunnen bingedrinken. Daar leg je al de kiem naar toekomstige verkeersslachtoffers. |
met 0 tollerantie gaat ge de zatte kloten niet tegen houden
dat de flikken wat meer op straat komen en hun werk doen ipv in een verwarmde auto fotokes te maken van mensen die 5 per uur te hard rijden. onlangs nog gestopt, t was duidelijk de politieschool die aan het oefenen was. maar ik heb daar geen probleem mee. ze hadden mij gerust ook nog mijn papieren en pas mogen vragen. |
Citaat:
Bij mij hebben ze weed draconisch gesanctioneerd. Ik kan u met volle zekerheid zeggen dat ik nooit meer stoned in de auto kruip. En als ik zou hervallen, een week wacht voor ik terug rijd. Doe dat ook met alcohol! |
Citaat:
|
Citaat:
Alcohol is een hard drugs. Haal die tolerantie volledig weg uit het verkeer. 0 tolerantie voor alle drugs, soft of hard. En drijf op zijn minst de legale leeftijd voor alcohol op naar 21 jaar. Tijd om consequent met substanties om te gaan en alcohol als een hard drugs te klasseren. |
Citaat:
Anderzijds mag je nog steeds 2 pinten drinken en tot 0.5 pm van het goedje in je bloed hebben en toch nog steeds vrijuit gaan. Dit klopt inderdaad niet. Maar t'ja gans het drugsbeleid klopt van geen kanten. Het berust allesbehalve op wetenschappelijke feiten dan wel en alleen op politieke beslissingen Om het met de woorden van XENO te zeggen....Alle drugs zijn slecht behalve de mijne:-) Kijk maar hoe verstokte rokers nu te keer gaan tegen aankomend verbod op terrassen. Hun tabak is al lekker legaal maar dat we hem niet meer in het openbaar mogen gebruiken vinden ze schandalig. Sommigen durven dan nog beweren ze Tegen drugs zijn ?? Voor zover ik weet mag een liefhebber van een XTC pilletje of een jointje dat toch ook niet gebruiken op een terras nog of erger eigenlijk nergens:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
En daarom is een nul tolerantie in het verkeer en de minimumleeftijd opdrijven dus aangewezen. |
Citaat:
|
Zero tolerantie houdt de echte zattekloten niet tegen. De 0,5 tolerantie heeft ze ook niet tegengehouden.
|
Citaat:
2e keer positief blazen? Rijbewijs kwijt en herstelexaam. Zelfs onder de 0,22 mg. Zero tolerantie. Genade met de slachtoffers, niet langer de daders. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be