![]() |
Een jaar (vrijwillige) militaire opleiding voor 18 plussers?
Hoe gaan de autochtone en nieuwe belgenlandse 18 plussers dit zien? Van tijdverlies tot ervaring opdoen voor betere overlevingskansen in volgende turbulente jaren?
...Of is het een uitnodiging om de invasie van een 5de kolonne met groter succes te helpen voorbereiden? Het wordt gegarandeerd opnieuw een kwestie van "ja, maar...", denk ik dan. |
In principe is dat ok, het gaan toch vooral mensen zijn die toch al in het leger willen, maar is het praktisch haalbaar?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250222_95651365 Citaat:
|
Gaat dat ook aan 2,5€ per dag zijn zoals vroeger?
|
Citaat:
|
Met de nodige ongevallen tijdens de training kunnen we de omvolking wel wat verminderen.
|
Citaat:
:lol: |
In het leger halal eten en met de ramadan alleman overdag slapen.
Denkt ge dat er veel kandidaten zullen zijn bij de bontkraagjes? |
Het naakte cijfer van jongelui die kandidaat zijn alleen al is waardevolle informatie straks....Informatie die de politiek kan gidsen voor eventuele volgende beslissingen..
Want eerlijk gezegd WETEN we niet hoe jongelui er over denken....Onze hoogbegaafde professoren aan onze Universitaire onzininstituten weten het niet,de sociale media zijn een boullabaise van verschillende meningen ,en misschien weten de jongelui het zelf ook niet tenzij iemand het hen gewoon eens in een brief vraagt... Laat ons het ganse experiment nog niet weglachen,maar eens wat terugzitten en kijken wat er uit komt..... |
Bontkraagjes gaan bewapenen, hoe zot kunt ge niet zijn...
|
We zouden het Belgisch leger kunnen omvormen naar voorbeeld van zulke ongelofelijk geslaagde vormen, zoals het Egyptische, Syrische, Libische, Libanese, Irakese, Saoedische en nog een paar van die legers.
Hier de uitleg waarom het gewoon perfect moet lukken. |
Citaat:
De tandenborstels om de trap te kuisen leggen ze dan al klaar.;-) |
In het Brusselse kunnen ze, ze zo van de straat pukken. Pluspunt is: Ze hebben al ervaring met oorlogswapens. 8-)
|
Om terug even serieus te zijn:
Ik zie een éénjarige opleiding als reservist wel nuttig om een ‘in geval van’ reservistenleger te voorzien. Voorzie dan ook dat ze in een periode van 10 jaar na de opleiding beschikbaar moeten zijn ingeval van oorlog (tegen een jaarlijkse vergoeding van 1000€ netto). Om enig nut te hebben moeten er wel voldoende ‘recruten’ zijn. Zeg maar jaarlijks 3000-5000. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
een mogelijkheid om legaal te moorden
|
Citaat:
Maar zolang het vrijwillig is kan mij het niet schelen. Dan doet ieder ermee wat hij wil. Al vrees ik dat de meerderheid zal kiezen voor een betaalde job in plaats van een vrijwillige opdracht. Gezien de levensduurte lijkt me dat ook geen slecht idee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be