![]() |
Geen laptops meer voor scholieren.
Demir schrapt de gratis laptops van Weyts.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250226_97151877 Eerlijk gezegd, ik vind ook dat je best zonder laptops in het middelbaar onderwijs kan geven. Dus het is best ok als het gebruik ervan helemaal verdwijnt, anders schep je uiteraard ongelijkheid. Wel weer een hoop weggesmeten geld en tijdsverlies. |
Weggesmeten geld en tijdverlies, beschrijf je daar niet de hele Belgische (r)overheid mee?
|
Citaat:
|
Tutut Maddox.
Ik ben niet zo'n ijskoude "ondernemer" die de kartels, bendes en gangbangers de overhand wilt laten nemen. Kijk naar bijvoorbeeld een land zoals Mexico; de centrale overheid staat daar zeer zwak. |
Je kan de centrale overheid zwakker maken als je al welvarend bent maar dat trekt allerlei ... aan.
|
Citaat:
Die bendes en kartels noemen we hier partijen. |
Citaat:
Bij bendes en kartels. Wie moeten we even koud maken? Neen, koude liquidaties. Slechte PR. Het is subtieler dus beter. Snap je? Is alles wat subtieler is beter? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
een lei en een griffel is zo wat ouderwets.
maar wat is er mis met een cursusblok en ne stylo ? Leren nota's maken en volgen wat er vooraan gezegd wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn er daarbij die van de lagere school naar het middelbaar trekken zonder dat ze hun geboortedatum en naam zonder fouten kunnen schrijven. |
Velen hebben vroeger nooit een laptop gekregen.
Of zou volgende regel nu van toepassing zijn? "Hou de mensen dom, dan heb je er de controle over?" Te er gezocht???? :? p.s. Citaat:
|
Citaat:
Wat wel uitgevonden werd tijdens mijn schooltijd was de rekenmachine. Uiteraard direct in de ban geslagen door de powers that be, streng verboden, want verandering, daar doen de machthebbers van in hun broek. Tegen dat mijn zoon naar de lagere school ging was datzelfde rekenmachientje verplicht bij het aan te kopen schoolgerief. Met verbieden gaan ze de toekomst niet tegenhouden, het tegendeel is waar eerder. |
Citaat:
En je mag zeggen wat je wil, maar de chromebooks die werden voorzien voor heel wat leerlingen, dat was een goede zaak. |
Citaat:
|
het was er om alle jongeren vertrouwd te maken met computer ; er zijn kinderen die thuis geen pc hebben
|
Citaat:
We zijn niet meer in de jaren ‘80-‘90. |
Citaat:
Maar je moet eerst de basis leren, en dan kun je met techniek vooruit, dat je tenminste wat AI als oplossing geeft kunt verifieren en aanpassen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be