![]() |
Wake Up Call EU
Na het trump zelensky disaster 28 feb 2025, zal EU toch wat moeten doen. EU is militair nog zo slecht nie, maar schiet wel tekort om donald duck af te schudden.
Hoeveel van uw eigen budget wil je spenderen voor een europese kernmacht ? Zonder is europa machteloos (atoomwapens en zo) Naar het schijnt zouden wij 5% van ons BNP moeten bijdragen, ... lijkt mij peanuts in wat vlamigen aan de 'staat Belgie' moeten bijdragen |
voor mij tot 10%, betekent dat ik tot 10% van mijn inkomen aan europese defensie zou spenderen (naast de onredelijke belgische taks, maar dat is een andere kwestie)
|
Ik wil graag = met plezier betalen voor:
- een degelijke computer & - een degelijke digitale 'bril' & - een degelijke 'joystick' voor de bediening van een degelijke drone waar ik bommen & granaten mee kan droppen (die ik uiteraard ook allemaal zélf bekostig). Ik wil daar gerust al mijn vakantiegeld én mijn eindejaarspremie voor gebruiken. En als dat nog niet genoeg zou zijn, kan & mag er nog een vast bedrag van mijn maandloon af. :| Edit: ik vraag me wel af of het nut/zin heeft te investeren in nog méér kernwapens. Het zit er toch dik in dat die niet/nooit gebruikt gaan kunnen worden. :| |
Citaat:
wel, laat het mij anders stellen, hoeveel wil je bijdragen voor een kernmacht, zodat je met uw computer, bril, en joystick in alle vrijheid kan leven |
Citaat:
De overheid mag een deel van de door mij betaalde BTW aan die kernmacht besteden. Ik wil haar zelfs nog een plezier door wat méér 'luxe'-producten te gaan consumeren. :| |
Rustig,rustig...
|
Citaat:
een week verder, den Donald heeft het gaspedaal nog een keer ingeduwd, ... :lol: en kelt, hoeveel van uw budget wil je investeren in een EU militaire macht, extra uw (torenhoge) belgische belasting, vandaag ? |
Citaat:
|
geen roste kluitte,
ze mogen die vorte politiekers maar in den arena zetten en dat ze t'zelf uitvechten, met op den kop onze Theofiel, eikenboompje mag mee voor de kogelhulzen op te rapen. |
Citaat:
|
En die duitse ursula mogen ze gebruiken als vogelpik, dat hare doodstrijd lang mag duren hare minnaar de mislukte acteur van hetzelfde gewenst.
|
Citaat:
Het gaat er om,zoals Musk in de VS aan het proberen is,om de zichzelf in stand houdende staats-ballast te dumpen zodat de overheid kan herinvesteren in nuttige zaken ... Zie je ,misschien is de situatie binnen 30 jaar weer helemaal anders,maar ondertussen hangen wij allemaal gebukt onder beslissingen van dertig en meer jaar geleden toen overheidstewerkstelling gezien werd als beschermde werkplaats bij de teloorgang van de zware klassieke industrieen... We hebben andere draadjes genoeg om te bespreken welke KEMEL dat toen wel was dat DAAR en DAN niet JUIST gereageerd was .Dat is nu het verleden dat Kelt terugvindt in zijn belastingsaanslag,nog steeds. Dat NU en ONMIDDELIJK eens niet eens ferm "gemuskificeerd" in de bullshitjobberijwordt bij ons is aan onze generatie... We betalen dus zowel in de privé als aan de staat een of ander uiteraard heel modern,gescheiden DEI madammeke dat ganse dagen zit juridische of pseudo-commerciele onzin te tokkelen op een computer meer dan een jongeman die bereid zou kunnen zijn enkele jaren van zijn jonge leven onder verzwaarde omstandigheden te dienen en daarbij zelfs zijn leven riskeert, en vinden dat zelfs nog NORMAAL ook 8O Of de (jawel zelfs eventueel DEI) kuisploeg staat op minimumloon (soms zelfs via een of ander subsidiesysteem) terwijl hun werk ESSENTIEEL is voor het ordentelijk functioneren van ons allemaal...Die kuisploegers verdienen amper genoeg om zich ordentelijke huisvesting te bekomen maar de beter "nietverdienende" onzinjobbers likken de potten leeg van zowat alle mogelijke tegemoetkomingen om het platteland vol te bouwen met hun schaamverkavelingen met Energieneutrale monstrositeiten...Die dan bovendien nog eens gekuist worden met bekostiging van dienstenchecques en hun enige kindje (geen tijd om zelf dat kind op te voeden) gaat dan ook nog eens naar een creche.....waarvoor de staat ook nog eens tegemoetkomingen geeft middels de fokpremies.... Make that make sense.. En Kelt op zijn appartementje zou dan meer moeten betalen voor "defensie"......8O |
Citaat:
Wij kunnen nog heel wat investeren in een herbewapening. |
Citaat:
https://statbel.fgov.be/nl/themas/hu...le-uitsluiting |
Europa zal in eigen energie moeten voorzien de komende jaren.
Afhankelijk zijn van Rusland gaf problemen en ook afhankelijk zijn van Amerika kan tot tekorten of hogere prijzen gaan leiden. citaatNRC: Door twijfel over de VS als betrouwbare bondgenoot gaat het klimaatdebat plots over energieveiligheid Energievoorziening De Nederlandse energiezekerheid is kwetsbaar met Amerika als lng-leverancier, vreest Den Haag. De coalitie wil de blik meer richten op een eigen fossiele gasproductie. Nu Amerika zich een onbetrouwbare partner toont, krabt de Europese Unie zich achter de oren. Niet alleen in militair opzicht heeft Europa lang gerekend op NAVO-bescherming vanuit de Verenigde Staten, ook in de energievoorziening is het continent kwetsbaar. Die Europese zorgen over deze afhankelijkheden echoën door in Den Haag. Nederland heeft de afgelopen jaren de ene afhankelijkheid (van Russisch gas) voor de andere (Amerikaans gas) ingeruild, klonk het in de Tweede Kamer. Plots voert energiezekerheid in het klimaatdebat de boventoon. „Dit debat gaat over onze veiligheid”, zo verwoordde GroenLinks-PvdA het deze week tijdens een belangrijk debat over het Nederlandse klimaatbeleid. De Nederlandse energiebehoefte is voor een aanzienlijk deel gebaseerd op gas en Nederland is daarvoor grotendeels afhankelijk van andere landen. In 2024 importeerde Nederland bijna de helft van het jaarlijkse gasverbruik uit de Verenigde Staten als vloeibaar gas (lng). Een klein deel komt nog uit Rusland en Noorwegen. Na het sluiten van het Groningenveld wint Nederland uit kleine velden op land en in de Noordzee, maar die productie loopt al jaren terug. Gaat Nederland een herhaling van de energiecrisis uit 2022 meemaken, als Amerika besluit om de export van vloeibaar gas als drukmiddel in te zetten? Deze tijden vragen, zeggen steeds meer politieke partijen, om „realisme”. Of het nou gaat om extra (strategische) gasvoorraden aanleggen, zoals een groot deel van de Kamer wil om minder afhankelijk te zijn van geopolitieke druk, of de manier waarop Nederland zijn klimaatbeleid inricht. https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/14...gheid-a4886470 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
.
|
Citaat:
Kijk naar wat Musk (beter) zou moeten doen in de huidige U.S. of Arseholes en pas dat toe in de EU: moet duidelijk geen EXTRA belastingen kosten voor wat jullie burgers in Belgenland afdragen aan de "gemeenschap". De financiële middelen zijn er: verplaats ze naar waar ze efficiënt moeten gebruikt worden. Piece of cake? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be