![]() |
"Sportieve nationaliteit"
Weg Karetsas
Weg Talbi Wie hier geboren en getogen is moet voor hier spelen, mijn gedacht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Belgen hebben een zwakke identiteit en weinig nationale trots.
Voorbeeld: Kevin De Bruyne sprak zijn landgenoten toe in het ENGELS voor de match tegen Oekraïne. Hoe beschamend is dat? Een land met drie officiële talen en toch moeten Belgen onderling een vreemde taal gebruiken om elkaar te verstaan. Het is een triest symbool van een natie die haar eigen verdeeldheid niet kan overstijgen. Dan moet je ook niet verwachten dat migranten zich trots Belg noemen als zelfs autochtone Belgen geen greintje fierheid tonen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
EK 2016: kwartfinale WK 2018: brons EK 2020: kwartfinale WK 2022: groepsfase EK 2024: 1/8ste finale Luidop gelachen met "10 jaar het wereldvoetbal ingepakt". Mercikes. Ontopic: Moreira, een Waalse Portugees die Nederlandsonkundig is, kiest voor de Rode Smurfen. Met dit soort voetballers mogen 'we' het dus doen in de toekomst: spelers die te zwak zijn voor het thuisland en dan maar lekker opportunistisch voor België kiezen. |
Citaat:
Zoals onze Vlaamse buren van vlak over de grens voor ons hebben gejuicht, hebben we ook voor onze buren gejuicht. Tuurlijk België een WK voor Nederland zou zwaar zijn geweest, maar ook een EK voor België was eigenlijk een perfecte beloning geweest (ook voor ons ;)). |
Citaat:
Moest ik gezegend zijn met het talent van een Debruyne of zo dan zou ik vriendelijk bedanken voor de nationale ploeg. Dat betaalt niet treffelijk en je kan er nog geblesseerd door raken ook. |
Citaat:
Je kan dus niet van een gouden generatie spreken als ze nooit goud gewonnen hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be