![]() |
Poeiersoep.
Je kent dat wel. Een zakje met wat poeder erin, je kapt dat in een kom, giet er heet water bij en even later heb je iets wat met wat goede wil door kan gaan voor soep.
Niet mijn favoriete gerecht maar soms wel eens lekker. Welke heeft jullie voorkeur? De moeder der alle poedersoepen? Royco? Of mag Menuto van Aldi ook? Of nog andere? Ik vind de pompoensoep van Aldi wel oké, ook de asperges gaat nog maar over het algemeen ga ik toch eerder voor de Royco. En daar vooral de prei- en de curry-soep. Andere merken heb ik nog nooit geprobeerd... |
Citaat:
|
Over het algemeen gewoon te zout en te waterachtig, die oplossoepjes.
Maar als ik geen keuze heb, dan toch bij voorkeur de minst slechte van die keuzes. Royco kippen of currysoep. Toen we nog crampeerden gebruikte ik die currysoep om instantnoedels wat meer smaak te geven. |
Ik heb ooit 1 keer zo'n poedersoep gedronken, de naam soep onwaardig.
Was van Royco. Bweurk! Hier wordt vaak verse soep gemaakt, gisteren nog. Véél lekkerder, gezonder en goedkoper. |
Geen kip werd verwond bij de vervaardiging van deze verpakking kippensoep
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar daar gaat het niet over. En het is ook niet altijd van toepassing. Als ik seffens even een boterham ga eten en ik heb zin in een kopje soep bij die boterham, ga ik niet eerst naar de winkel rijden voor groenten om dan een volle kastrol soep te maken omdat ik zin had in 1 kopje. En dan komt zo'n soep-onwaardig alternatief wel eens van pas. |
Citaat:
En te waterachtig... Ja, in veel gevallen wel. Je kan dat oplossen door wat minder water te gebruiken maar dan wordt de soep natuurlijk nog zouter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb indertijd tijdens mijn legerdienst genoeg poedersoep gegeten voor de rest van mijn dagen.
|
Citaat:
|
Het is toch wel straf hé?
Je moet al de minst kippigste der kippen,of de minst vissigste der vissen zijn om in een gelijknamige poeiersoep terecht te komen.....:-o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Elke dag verse soep maken, das beter.
Wat in confituurpotten of weckpotten doen, gloeiend heet, ondersteboven zetten, laten afkoelen en dat in de frigo. Dan hebde altijd aan de kant staan. Hier wast tomaten groentensoep met ballekes van kalkoengehakt en vermicelli. Toen ik met den trein naar Rotterdam ging vroeger, brachten ze cup a soup rond, kvond die ni slecht voor poedersoep. Altijd kippensoep dan. |
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be