Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Als Vlaanderen onafhankelijk is, stem Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27377)

Superbelg 6 januari 2005 11:27

Als Vlaanderen onafhankelijk is, stem Vlaams Belang

Een stukje geschiedenis over separatisme.

Slovakije werd in 1939 onafhankelijk, een Duits vazalstaatje met een autoritaire geestelijke aan het hoofd, Tiso. Hierna slokte Hitler Tjechië op. 1945. Tjechoslovakije werd herenigd, omdat de Slovaakse staat te besmet was door de banden met de nazi's en na de val van Hitler in een moeilijke positie zat.

Het is duidelijk. Als een staat haar onafhankelijkheid te veel verbonden is met extreem-rechts, komt haar voortbestaan in gevaar. Zo was dat ook met Slovakije. Zo gaat dat zijn met Vlaanderen.

Eenmaal België kapot is gemaakt, roep ik dus iedereen op om te stemmen op het Vlaams Belang. Vlaanderen wordt zo een fascistenstaatje, en de rekening zal hen wel gepresenteerd worden door de Verenigde Naties. Want dan zal de Vlaamse onafhankelijkheid te veel verbonden zijn met fascisme, net zoals Slovakije in 1939. België zal dan heel snel herenigd worden!!!

Patriot! 6 januari 2005 11:29

België zal NOOIT barsten, end of story.

Superbelg 6 januari 2005 11:31

Als dat gebeurt. Niemand dacht ook dat het Romeinse Rijk ooit zou stoppen.

Jan van den Berghe 6 januari 2005 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Eenmaal België kapot is gemaakt, roep ik dus iedereen op om te stemmen op het Vlaams Belang. Vlaanderen wordt zo een fascistenstaatje, en de rekening zal hen wel gepresenteerd worden door de Verenigde Naties. Want dan zal de Vlaamse onafhankelijkheid te veel verbonden zijn met fascisme, net zoals Slovakije in 1939. België zal dan heel snel herenigd worden!!!

Zo slecht geslapen vandaag dat u maar dergelijke onzin kunt schrijven?

Even opmerken trouwens dat Tsjechoslovakije niet meer bestaat...

Superbelg 6 januari 2005 11:42

Slovakije is niet meer extreem-rechts.

FM 6 januari 2005 11:47

Citaat:

Slovakije is niet meer extreem-rechts.

Maar wel onafhankelijk ;-)

Superbelg 6 januari 2005 11:47

U onderschrijft mijn analyse dus?

Jan van den Berghe 6 januari 2005 11:55

Citaat:

Helemaal niet. Daar de oorzaken van hervereniging niet te wijten aan de innerlijke drang in de staten zelf, maar wel op aandringen van de geallieerden. Na de oorlog werden de bondgenoten van nazi-Duitsland immers ook gestraft, ook Slovakije dat weer in het gareel van het vroegere Tsjechoslovakije werd geduwd.

FM 6 januari 2005 11:57

Citaat:

Helemaal niet :)

Maar ik vind anders tof dat u, als superbelg, inzit dat Vlaanderen een onafhankelijke staat dient te worden. Voor mij mag dat volgens uw beloop gaan, maar liever op een democratische manier als het kan!

De rechtvaardige rechter 6 januari 2005 11:59

Als vlaanderen onafhankelijk wordt is belgicisme beschouwt als staatgevaar.

Patriot! 6 januari 2005 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter

U zult ongetwijfeld maatregelen nemen tegen deze staatsgevaarlijke individuen. Specifieer aub.

Jan van den Berghe 6 januari 2005 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter

Niet echt, hoor. Wel een soort relict uit lang vervlogen tijden. Een beetje zoals bepaalde oudere Russen heimwee hebben naar de Sovjetunie en op bepaalde dagen nog hun oude rode vaan uithalen. Gewoon laten doen. Een generatie later is het volledig verdwenen.

Koning Pinteman 6 januari 2005 12:35

Citaat:

Slovakije werd in 1939 onafhankelijk, een Duits vazalstaatje met een autoritaire geestelijke aan het hoofd, Tiso. Hierna slokte Hitler Tjechië op. 1945. Tjechoslovakije werd herenigd, omdat de Slovaakse staat te besmet was door de banden met de nazi's en na de val van Hitler in een moeilijke positie zat.

Het is duidelijk. Als een staat haar onafhankelijkheid te veel verbonden is met extreem-rechts, komt haar voortbestaan in gevaar. Zo was dat ook met Slovakije. Zo gaat dat zijn met Vlaanderen.

Wil iemand alstublieft die jongen uit zijn lijden verlossen? Heeft de meester of de juf van het communistisch zondagsschooltje het bovenstaande gezegd? Wat een onjuiste, anachronische en onhistorische interpretatie. Hier draait mijn maag zich gewoon van om. Lees eerst BRUGMANS, Kantelend Tijdperk, een heeeeel gemakkelijk en toegankelijk boek over die periode, misschien dat je dan meer inzicht in de materie krijgt. Zoniet, hou er dan gewoon je mond over, want je maakt je alleen belachelijk Superbelg.

Koning Pinteman 6 januari 2005 12:36

Citaat:

ANALYSE???? :roll:

De rechtvaardige rechter 6 januari 2005 12:36

Het hele koningshuis uit vlaanderen bannen. Ze mogen ook van heel hun leven geen voet meer zetten op vlaamse bodem. En vooral organisatie's en partijen die België eenwillen malen onder zware toezicht zetten van de staatsveiligheid. Kortom hetzelfde doen wat ze destijds tegen de flaminganten deden.

Koning Pinteman 6 januari 2005 12:37

Citaat:

Als dat gebeurt. Niemand dacht ook dat het Romeinse Rijk ooit zou stoppen.

Weeral zo een opmerking van bedenkelijke kwaliteit....
man man wat een zielige thread heb je hier opgestart Superrrrrbelg

Knuppel 6 januari 2005 13:17

Citaat:

Wil onze supertaaie mij ook eens verklaren waarom Duistland gesplitst werd na de oorlog en waarom de muur der splitsing uiteindelijk toch weer viel?
Allemaal wegens de vermeende invloed van extreem rechts of de neo-nazi's?

ilfalco 6 januari 2005 13:34

We zullen de BUB heus niet voor de rechter slepen ... ze zijn levende propaganda voor een onafhankelijk vlaanderen. :lol: Maar uw koene prins zal Belgie toch redden tegen de bozen .... de super-para

Superbelg 6 januari 2005 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Wil iemand alstublieft die jongen uit zijn lijden verlossen? Heeft de meester of de juf van het communistisch zondagsschooltje het bovenstaande gezegd? Wat een onjuiste, anachronische en onhistorische interpretatie. Hier draait mijn maag zich gewoon van om. Lees eerst BRUGMANS, Kantelend Tijdperk, een heeeeel gemakkelijk en toegankelijk boek over die periode, misschien dat je dan meer inzicht in de materie krijgt. Zoniet, hou er dan gewoon je mond over, want je maakt je alleen belachelijk Superbelg.

Licht een tip van de sluier op, o groot Vlaemsch Licht, in plaats van te zeveren

muys 6 januari 2005 14:39

zelfs al mocht dat tekstje volledig accuraat zijn, het concluderen van een wetnatigheid uit 1 historisch voorbeeld is wel redelijk verregaand....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be