Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Gaat Crevits partij genoot en ex-minister De Crem aanklagen voor Racisme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=273806)

De Prof 25 maart 2025 21:39

Gaat Crevits partij genoot en ex-minister De Crem aanklagen voor Racisme?

Natuurlijk niet!

Vlaams minister van Binnenland Hilde Crevits (CD&V) ergerde zich dinsdag in het parlement aan de communicatie van federaal minister van Binnenlandse Zaken Bernard Quintin (MR) over het dossier Aalter. De Vlaamse administratie is volgens haar nooit op de hoogte gebracht van de klachten.

Daarnaast bekijkt ze of een tuchtonderzoek is aangewezen. “Het is daarbij wel belangrijk dat er voldoende zicht is op vaststaande feiten ten laste van mandatarissen”, zei ze. “Het is een gezond en algemeen principe om te wachten op de feitenvinding.”

HLN

Zou ze dat voor de Burgemeester in Ninove ook doen?

reservespeler 26 maart 2025 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 10481447)
Natuurlijk niet!

Vlaams minister van Binnenland Hilde Crevits (CD&V) ergerde zich dinsdag in het parlement aan de communicatie van federaal minister van Binnenlandse Zaken Bernard Quintin (MR) over het dossier Aalter. De Vlaamse administratie is volgens haar nooit op de hoogte gebracht van de klachten.

Daarnaast bekijkt ze of een tuchtonderzoek is aangewezen. “Het is daarbij wel belangrijk dat er voldoende zicht is op vaststaande feiten ten laste van mandatarissen”, zei ze. “Het is een gezond en algemeen principe om te wachten op de feitenvinding.”

HLN

Zou ze dat voor de Burgemeester in Ninove ook doen?

Heeft die iets gelijkaardigs gedaan?
Wist ik niet.

TheFourHorsemen 27 maart 2025 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10481509)
Wist ik niet.

Het is uiteraard een hypothetische vraag.

Maar ik zal speciaal voor jou de vraag even vertalen / verduidelijken:

"Moesten er in Ninove aanwijzingen zijn van gelijkaardige feiten, zou Hilde Crevits dan ook antwoorden dat het een gezond en algemeen principe om te wachten op de feitenvinding?"

E. Gidius 28 maart 2025 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10481509)
Wist ik niet.

Wat heeft De Crem dan "gedaan"? Behalve zorgvuldig bestuur?

daiwa 28 maart 2025 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10481935)
Het is uiteraard een hypothetische vraag.

Maar ik zal speciaal voor jou de vraag even vertalen / verduidelijken:

"Moesten er in Ninove aanwijzingen zijn van gelijkaardige feiten, zou Hilde Crevits dan ook antwoorden dat het een gezond en algemeen principe om te wachten op de feitenvinding?"

Ik denk het niet.

De Prof 30 maart 2025 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10482305)
Ik denk het niet.

Ik weet het zeker. Ninove wordt met een vergrootglas in de gaten gehouden.

Omdat het parket een onderzoek was gestart naar verkiezingsfraude met volmachten in Ninove en minister voor Binnenlands Bestuur Hilde Crevits (CD&V) bijkomende informatie had opgevraagd bij de procureur-generaal, moest hij nog "even" wachten ( 2 maanden...sic )op zijn benoeming als burgemeester.

HLN

De schoofzak 6 april 2025 20:22

Het parket van Oost-Vlaanderen heeft, naar mijn herinnering, in de pers laten weten dat zij een onderzoek opgestart zijn.
Zolang we vanuit die kant niets horen, is de kwestie "geen politiek feit meer".

Dadeemelee 6 april 2025 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10485166)
Het parket van Oost-Vlaanderen heeft, naar mijn herinnering, in de pers laten weten dat zij een onderzoek opgestart zijn.
Zolang we vanuit die kant niets horen, is de kwestie "geen politiek feit meer".

En moeten we er dan over zwijgen? 8O

fox 7 april 2025 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10485167)

Zeker niet. Maar het moet gezegd dat het opvallend stil is bij u en Panda over deze zaak. Het zou eens over een VB mandataris moeten gaan....

Herr Flick 7 april 2025 06:52

Citaat:

Je mag er altijd een liedje over zingen, zoals ze vroeger deden bij belangrijke processen.

Dadeemelee 7 april 2025 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10485231)
Zeker niet. Maar het moet gezegd dat het opvallend stil is bij u en Panda over deze zaak. Het zou eens over een VB mandataris moeten gaan....

Ik vond het zo grappig dat de VB’ers hier nu plots tegen discriminatie van immigranten zijn dat ik besloot effe niks te zeggen. :lol:

De schoofzak 9 april 2025 17:51

Citaat:

Is er iemand die dat zegt misschien?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be